Advertenties


200 euro voor een linkse raammechanisme..

Gestart door google, 8 augustus 2013, 12:09:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

google

Ik heb mijn linkse raam mijn mechanisme kapot. En heb t laten repareren, werd gebelt dat de probleem is opgelost rekening 200 euro zonder btw.. Hij zegt dat die het hele mechanisme met alles dr op en aan heeft vervangen. Zo prijzig????

Heatzone (Mark)

#1
Het raammechanisme kan prijzig zijn ja, maar met alles erop en er aan? Volgens mij is het gewoon 1 mechanisme met motor. De prijs zal waarschijnlijk voortkomen uit het uit het uitlijnen van het nieuwe mechanisme. Heb jij toevallig een cabrio?

Ik heb de mijne ook vervangen en het opnieuw afstellen was een drama en kosten heel veel tijd om het perfect weer te krijgen.

** bij mij was ook de geleider eruit geweest omdat mijn deur toen gewisseld is met een andere (kale) deur, daarom moest ik echt vanaf 0 beginnen met alles op elkaar afstellen. 

google

Ik heb megane 1.6 16klepper uit 2003 2deurs... hij zegt dat die dat mechanisme voor 170 heeft gekocht en 30euro voor repareren. Ik heb echt mijn twijfels

Heatzone (Mark)

Makkelijkste is echt waar, Renault opbellen en vragen voor een raammechanisme, kenteken geven en de prjis vragen!

google

Thanks voor de tip, Ma een renault-dealer heeft weinig nut, die zijn sowieso al te graag prijzig.

Heatzone (Mark)

Ik zou evengoed even bellen, als de Renault Dealer namelijk een prijs afgeeft van 140 euro (voorbeeld) dan is de prijs van de garagist niet echt te verklaren...!

google

ok ik zal gaan bellen. Het leukste is ik heb mijn auto-papieren niet bij me en weet de kentekens niet. ma ik zal eens proberen. Thanks ;)

google

Ik heb ze gebelt ze zijn aan pauzeren tot 13:00. Dus 13:00 weer terugbellen, ik heb ook afgesproken om 13:00 mijn auto te halen. Dus ma wat later de auto gaan halen, wil met een duidelijke gevoel mijn auto oppikken.

google

Nadat ik 3 renault-dealers heb gebelt en ze me aan de wacht houden. heb ik bij de 4de indicatie gekregen, kosten complete set 450 euro.

Heatzone (Mark)

Ja af en toe bij de Renault Dealers hé... de dealers hier hebben er ook een handje vol van!

Volgende keer als je weet wat het defect is zou ik zelf eerst even gaan zoeken naar prijzen van de onderdelen. Deze mechanismes kosten gemiddeld 2e hands 60 a 80 euro. Zelf vraag ik de garage altijd om van te voren een indicatie te maken van de kosten en bij uitschieters graag van te voren eerst te bellen.

BadEend

#10
Erg slecht dat ze van te voren niet hebben laten weten hoeveel het zou gaan kosten. Dit doen helaas nog te veel garages/dealers.
Dit is uiteraard alleen van toepassing als het om een aanzienlijk bedrag gaat. Zoals bij jou.

Nu het al vervangen is word het lastig om nog wat te veranderen aan de prijs en/of te onderhandelen.
Op bijvoorbeeld Ebay.de heb je al voor rond de € 100 een reparatieset. (zoeken op fensterheber)

KAKATOE

Op internet bij Mister auto.nl te koop voor 77,95 ex verzendkosten inzetten was 30minuten werk. :')

BadEend

Die van Ebay is met motor. Vandaar het prijsverschil.

google

Ik heb 'm toch moeten betalen, en het was mechanisme zonder de motor.
De garage vond t ook duur, mij hij kon niets voor me doen.
Kon niets werkelijk niets vanaf, ik moest al blij zijn dat die btw niet bij heeft berekent.
Het grappiste was nadat ik betaal had en naar huis reed, wou ik de raam open doen deed die t niet. Dus ik weer gebelt, moest 20 min, nadat ik t hem had uitgelegd dat die t niet deed, vond die t ma een sterk verhaal. Dus hij open maken kijken zag die dat t niet goed zat allemaal. ik zo geloof je me nu, was die gelijk stil. Tjonge jonge tis me toch wat zeg...!

duckie1098

Mechaniek voor megane 2003 2 deurs kost +/- 70 euro (merk: Valeo).Heb er net zelf 1 nieuwe ingezet voor 70 euro dus.Helemaal kompleet,alleen de originele motor moet erop.Besteld bij mister-auto.nl en binnen 4 dagen in huis.

groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev