Advertenties


3e remlicht

Gestart door Marc, 4 augustus 2011, 20:32:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc

Me 3e remlicht vd megane uit 2005 is stuk !!
Wie weet hoe ik hem los krijg , moet ik hem helemaal vervangen of kan er een nieuw lampje in ?

Groet marc
Renault Megane  2005 1.5 DCI

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Je derde remlicht bestaat uit meerdere LED's, je zou ( als je handig bent ) zelf paar ledjes kunnen vervangen, je zou ook een hele nieuwe kunnen halen wat weer duurder is.
om hem te demonteren dien je de binnenbekleding/kappen te demonteren, het is hard plastic dus dien je er voorzichtig mee om te gaan, ze zitten vast geklikt aan je achterklep.
je derde remlicht kun je met een beetje handigheid er zo uithalen, je drukt hem naar buiten toe.

Veel succes!   ;)

Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Marc

Sorry, ik heb een stationcar daar lukt het zo dus niet ;-(
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Tedo

Bij de grandtour moet de kunststof plaat bovenop je achterklep eraf. Deze zit geschroefd van binnenuit, dus eerst daar de plastic binnenbekledingsplaat weghalen.
Verder zit de plaat op de klep ook nog op drie punten vastgeklikt (met wat kracht eraf trekken dus). Afhankelijk van de leeftijd van je auto kan het voorkomen
dat er wat bevestigingspunten afbreken. Als dat er 1 of 2 zijn niet zo'n probleem, maar bij meer moet je een nieuwe plaat (die je ook nog eens moet
laten spuiten) aanschaffen.

Heb je eenmaal die plaat eraf, dan kan je het derde remlicht met twee schroeven losdraaien, stekker ontkoppelen en naar buiten duwen.
Bij het weer monteren heb je waarschijnlijk drie nieuwe klikpunten nodig (te bestellen bij de dealer) om e.e.a. weer goed vast te krijgen (heb ik wel
gedaan, want bij mij zit er ook nog eens een achterspoiler aan die plaat vast).

Marc

Alles is los, remlicht is stuk. En ook de draad naar het remlicht is in de slang (tussen klep en wagen) kapot gegaan. Vandaag uren bezig geweest nieuwe draad te trekken pffff.
Remlicht is besteld kost 61 euro
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Marc

o heb 4 van die bevestigins dingen kapot getrokken ;-) beetje secondelijk doet wonderen
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Tedo

Ja, dat dacht ik ook, maar ze braken bij het monteren bijna allemaal weer.  l- >:(
Ik help je hopen dat het blijft zitten, maar als je er geen spoiler op hebt, heeft die achterklepplaat niet zoveel gewicht.

Roadkill (Michiel)

Hoop dat de secondenlijm van je een beetje sterk is,ik ben vorig jaar dus wel die afdekplaat (toen nog zonder achterspoiler) verloren bij 130 km/u.....(ok er stond toen wel errug veel wind!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dante

#8
Dit klinkt als een systeem waar niet echt over is nagedacht... Doet me denken aan 5th Gear die een lampje vervangt. (Zie het Links topic...;))
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Marc

Jawel is over nagedacht hoor.
Alleen met beleid losmaken en niet meteen trekken zoals de meeste zullen doen (ik ook dus)
Ik heb hele goede seconde lijm. En met 190 + km kom er niks los ;-)

Oja 3e remlicht was niet stuk, het zat hem in de stekker aan de kabelboom deze is nu een beetje verbouwd. En de dealer heeft nu een 3e remlicht op voorraad liggen
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Tedo

#10
De kans dat hij eraf waait met die drie klikverbindingen in het midden nog intact is klein, maar als er veel clips gebroken zijn, kan de plaat gaan klapperen met als gevolg dat je 'm verliest.

Van dat lampje verwisselen bij 5th gear is lichtelijk overdreven, maar feit is wel dat het er met de tijd niet makkelijker op geworden is. Maar dat geldt voor alle merken; bij een VW beetle moet bijvoorbeeld de hele voorpartij eraf.

keesos


Tedo

Oké, maar dat is een hatchback. Jammer trouwens dat dat led-remlicht niet voor de grand tour bestaat...

duckie1098

Secondenlijm is altijd op waterbasis en zal na verloop van tijd weer los gaan .

Groetsels,

Ben

Marc

@Theedooz, de renault dealer hier is er 100% van overtuigt dat het 3e remlicht bij een grandtour een led licht is.

En zoals op het duitse forum werkt het niet bij de grandtour ;-)
Renault Megane  2005 1.5 DCI

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev