Advertenties


3-tal problemen

Gestart door falanx, 17 februari 2011, 20:15:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

falanx

Beste leden,

Onlangs heb ik mijzelf een Megane GT uit 2004 aangeschaft. Heerlijk auto, al moest er wel het eea gebeuren.
Nu kwam ik er bij aanschaf achter dat er tijdens het rijden een zoemend/muziekachtig,schraal geluid plaatsvind, onder de motorkap (dus niet bij de wielen).
Op het moment dat ik de koppeling intrap is het min of meer over. Onder de kap luisterend, leek het bij de dynamo weg te komen. Kan dit?

Ik heb de distributieriem incl. toebehoren en waterpomp etc, laten vervangen. Daarnaast ook alle remblokken rondom, incl nieuwe oliefilter en olie.
Nu heb ik af en toe na het remmen (rustig/hard maakt niet uit) en uiteindelijk als ik stilsta last van een oliemuffe lucht wat in de auto komt.
Eerst dacht ik dat het gemorste olie was welke aan het verbranden was en wat wel weg zou trekken. Niet dus.
Iemand enig idee?

Tot slot kwam ik er vandaag achter dat wanneer ik stilsta en mijn stuur zowel links als rechts beweeg, er een krakend/schrapend geluid onder de auto weg komt. Ik heb de wielen al beet gehad en flink heen en weer bewogen om erachter te komen of het de lagers waren. Dit is niet het geval. Ik hoor ze dus ook niet. Iemand een idee wat wel?

Bedankt alvast!

Mvg

A110

Over wat voor megane praten we precies en wat voor motor ligt erin. Iets meer info zou geen kwaad kunnen.

Probleem 1: zou een dyanmo-poelie kunnen zijn. Dit zijn vrijloop-poelies en willen nog wel eens kapot gaan. Haal de multi-riem er even vanaf en luister dan nog een keer.

Probleem 2: Als het een diesel is zou het heel goed de retourleiding van de dieselverstuivers kunnen zijn. Anders toch eens goed kijken of er niks lekt. Stinkt je airco niet?

Probleem 3: Veerpootlager ook wel toplagers genoemd zouden kapot kunnen zijn. Toch even met 2 man luisteren, 1 draait aan het stuur de ander luistert waar het vandaan komt.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

falanx

Bedankt voor je reactie.

Het gaat om een benzine, 1.6.

1. Ik ben niet super technisch, dus multiriem eraf halen zegt me niets. Kan ik 'm dan nog wel starten?
Betekend dit dat de dynamo te redden is, maar alleen een reparatie is vereist?

2. Het is iig niet de airco wat ik ruik, dat weet ik zeker.




A110

1. Als de multiriem eraf is dan kun je even starten (let op er zullen wel storingen in de auto komen, even laten wissen als de auto weer klaar is) dan kun je luisteren of het geluid weg is.
Als het geluid weg is dan kan het inderdaad de dynamopoelie zijn en deze zijn los te verkrijgen en te monteren. Dynamo zal wel verwijderd moeten worden.

2. Ik denk toch ergens olie lekkage wat op het kleppendeksel of uitlaat komt.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Marc H.

Net twee weken terug hetzelfde probleem gehad, alleen had de vrijlooppoelie van de dynamo het echt begeven, hij rammelde alsof het een lieve lust was. Is een nieuwe dynamo opgezet. Inclusief montage € 550.- (niet bij Renault hoor).

falanx

Dit aanbod (+- €500) kreeg ik gisteren ook bij een bedrijf incl. montage.
Nu is er wel prijsverschil tussen een Bosch dynamo en een Valeo dynamo. Die laatste zit nieuw nog op ruim €250.

Ik heb gisteren een dynamo besteld bij Broekhuis in Albergen.
Komt uit hetzelfde type auto maar dan met 55 000 km op de teller (gevalletje schade).
Het is een risico (altijd) maar er zit een half jaar garantie op, en ben nu €90 kwijt.
Moet ie alleen nog gemonteerd worden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev