Advertenties


3 onbekende kabeltjes

Gestart door daanski, 13 augustus 2010, 19:04:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daanski

Onder in de handrem ruimte van mijn Renault Megane 2006 ben ik 3 onbekende kabels tegen gekomen. kan iemand mij uitleggen waar ze voor dienen ?

De blauwe die is voor de achteruit rij sensor.
Ik heb 3 foto's ter illustratie.





daanski

Citaat van: -KJ- op 13 augustus 2010, 20:19:28
Grijze en bruine stekker: stoelverwarming (nee, die is verder niet voorbereid, alleen de kabelboom)
Rode stekker: (vermoedelijk) kapsluiting in de Megane CC.
Als je een navigatiesysteem hebt, vind je verder naar voren nog een vierkante, gele stekker. Die is van de telefoonvoorbereiding.

Kan ik ergens meer info over deze gele stekker vinden ? en zou het kunnen dat er op deze stekkers spanning staat welk ik voor een 12V aansluiting kan misbruiken ?

daanski

Citaat van: -KJ- op 13 augustus 2010, 21:14:29
Uiteraard staat er spanning op, waarschijnlijk zelfs permanent en geschakeld. Geen idee hoe je aan de pin-bezetting kunt komen, mogelijk dat de dealer wat weet. Of gewoon even meten met een multi-meter. Ik heb overigens nog een passende stekker met kabelboompje liggen die op de stekker van de telefoonvoorbereiding past. Door de verkoop van mijn auto is die inmiddels overbodig.

Maar heb je al gekeken of hij er ligt? Hij zit voor de versnellingspook onder het tapijt weggestopt.

Nee, ik heb nog niet gezocht. ik heb we een iphone in de auto die eindelijk in een cradle zit en alles op deze manier aangesloten: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=11581.msg205370#msg205370

daanski

Citaat van: -KJ- op 13 augustus 2010, 21:27:44
Ah, ik zie dat het met mijn handleiding is gelukt! Ik had ook een Carminat in de auto en daar lag de telefoonvoorbereiding in, ook al was die niet besteld.
Ik ben echt super blij dat dit werk, alleen jammer dat ik nog niets kan zien in de HUD. maar dat neem ik zeker nu met mijn brodit voor lief.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev