Advertenties


13 polig Jaeger stekker

Gestart door Vink, 30 mei 2009, 22:32:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vink

Sinds enkele dagen heb ik een caravan in m'n bezit. Deze heeft een 13-polige stekker. En mijn Megane een 7-polig stekkerdoos.
Aangezien een mistlamp tegenwoordig verplicht is, ben ik van plan om een 13-polig stekkerdoos te gaan monteren.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?


Groeten!
Megane Estate 1.5 dci Energy eco2 Bose
07-2018

subzero

Misschien een verloopstekker gebruiken? klik

Website met wat info. klik

Vink

Een verloopstekker heb ik uiteraard al maar het gaat juist om de verplichte mistlamp. De standaard 7-polige stekker heeft namelijk geen aders voor mistlamp, achteruitrijverlichting en vaste 12V spanning.
In ieder geval bedankt voor de tip!
Megane Estate 1.5 dci Energy eco2 Bose
07-2018

M@ttie

Het makkelijkste is om een kabelset bij renault te kopen, deze hebben stekkers die je er bij de achterlichten zo op kan klikken en de rest spreekt dan redelijk voor zich zelf...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Vink

Top! Bedankt voor de heldere uitleg.  _o_ Binnenkort naar de dealer!!
Fijn weekend!  --
Megane Estate 1.5 dci Energy eco2 Bose
07-2018

Vink

Citaat van: -KJ- op 31 mei 2009, 11:09:53
Een nieuwe kabelset is inderdaad de makkelijkste oplossing, in ieder geval voor je mistachterlicht. Als je ook permanente spanning in de caravan wil hebben tijdens het rijden, dan zal er een aparte kabel naar de accu gelegd moeten worden. Maar meestal is permanente spanning overbodig als je de koelkast op gas laat werken.
De contacten die in het stopcontact horen, zijn bij levering nog niet daarin gemonteerd, dus kun je de kabel vanuit de kofferbak makkelijk door de rubberen doorvoerstop (in de hoek van de kofferbak) naar buiten laten zakken. Wel even de kabel met tie-rips vast te zetten aan de balk van de trekhaak (binnenkant bumper), maar daar kun je zonder problemen bij. De stekkers zijn echt plug-and-play: huidige stekker van de lamp halen, kabelset erbij pakken waarvan 1 stekker in de lamp komt en de andere aan de vrijgekomen stekker van de auto. KKDWD (kind kan de was doen...) :)
Er zit overigens een handleiding met plaatjes bij de set, dus het kan niet mis gaan.

Krijg ik hierdoor geen problemen met m'n boardcomputer? Aangezien de achterlichten praktisch meer stroom afnemen?
Megane Estate 1.5 dci Energy eco2 Bose
07-2018

Vink

Inderdaad ik had verwacht dat de Megane een lamp-controle-systeem zou hebben.....
Megane Estate 1.5 dci Energy eco2 Bose
07-2018

Mele

Met alleen een kabelset is het niet opgelost, je moet zelf ook 3 kabels trekken, bekleding eraf en langs de dorpels geleiden naar voren.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev