Advertenties


Vraagbaak

Gestart door @rnoud, 17 april 2005, 13:24:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@rnoud

Heya,

Ik heb ff een vraag is er een vraagbaak voor de megane coupe (phase2) te krijgen?
Of kan iemand hier mij daar aan helepn?

GRTZ
@rnoud

@rnoud

Nou ga bij de mijne distributie riem vervangen en dan is z'n boekje altijd wel makkelijk
Gaat om de 1.9 diesel

GRTZ
@rnoud

Meganez

Deze bestaat wel. Ik heb hem zelf voor de megane van voor '99.
Schrijver is p.h.olving
Uitgever is Kluwer
Als het goed is kan je hem met deze gegevens bij elke boekhandel bestellen!

Andy

mensen ff een vraagje

ben gister aangehouden door oom agent!! ?>:(
en die vertelde mij dat mijn einddemper teveel lawaai maakte..
hij wilde het aantal decibellen meten, maar was geen meet-auto in de buurt, dus ter plekke werd mijn auto ingenomen! ?:-[ ?om em te meten op het bureau!!!
maja kortom kon em een paar uur later ophalen, met een bekeuring van 95euries en een ingevorderd kentekenbewijs! omdat hij 98decibel maakte en (heb een dualsound uitlaat) met het einddempertje erop alsnog 86 decibel! ????
moet em opnieuw laten meten met een andere uitlaat erop...

nou komt de vraag van vandaag! hoeveel decibel lawaai mag je nou eigenlijk hebben?
oom agent vertelde mij 72 decibel! ?(ik vond dat wel erg weinig)

iemand??

Tony

#4
Kijk hier eens.
http://www.uitlaten.com/home/nieuws.html

Naar mijn idee is de geluidsoverlast gebonden aan: Toelating: alleen bij herkeuring RDW, APK: geen eisen, Op gehoor: geen wettelijke basis, Door meting conform de wegen-verkeerswet: Dat is wat lastiger, maar het zal wel ergens staan.
Als ik jou was dan zou ik de verbalisant bellen en hem vragen volgens welk artikel van de wv-wet hij vindt dat je auto te veel lawaai maakt.
Het is voor het eerst dat ik dit hoor. Dan maakt je auto meer lawaai dan een Harley?

Timo Zuiderduin

gebeurd ook vaak dat de blauwpetten een verkeerde meting doen,.. ze gaan dan met de decibelmeter bijna in je uitlaat zitten om het volume te meten. officieel moeten ze op een afstandje meten (weet zo uit het hoofd even niet meer vanaf hoe ver dat is). gebeurd daardoor vaak genoeg dat ze onterechte boetes uitdelen.

Tony

Hoe dan ook, ik zou toch maar eens vragen op welk artikel van de wegen-verkeers wet zij menen hun gelijk te hebben.
Als APK klant mag je er vanuitgaan dat de APK aansluit op deze wet. Als dit niet het geval is dan is dat een tegenstrijdige wet en dan kun je je daar op beroepen (als je het aandurft om een rechtszaak aan te gaan)

Bakkie

ja ga het ook cker navragen, moet er vanmiddag heen met mijn orginele uitlaat..
krijg ik weer mijn kentekenbewijs terug, als het goed is...

maja dit heeft ckers nog wel een staartje

greetz andy

Tony


Bakkie

nou ik ben er langs geweest, stonden nog een stuk of 7 a 8 jongeren met precies hetzelfde verhaal!!
zijn echt bezig bij mij in de buurt
maare die agent liep ff mee naar mijn auto en vroeg of die uitlaat orgineel is!?
kreeg 2sec. later mijn kentekenbewijs ook weer terug, dus dat is achter de rug...

maar ik vroeg nou nog ff voor de zekerheid hoeveel decibel mag deze auto nou eigenlijk hebben???
ik zei em ook dat een andere agent zei: 72 decibel
maar nou wist hij het in een keer niet cker  :o ???
maar zei ook meteen als tegenspraak, je kan ertegen ingaan, maar bedenk wel goed dat wij op artikel 5 van de wegenverkeerswet (dacht dat het die was) kunnen terugvallen!
houd in dat alles maar dan ook echt alles wat je aan je auto veranderd strafbaar is, de politie ziet het vaak door de vingers, maar als je een rechtzaak aanspant, vallen ze vaak daarop terug..

je zou kunnen zeggen dat hij dat expres zei, zodat ik niet zo snel naar de rechter stap!!

dus wat nu!? ik weet het ook niet  ???

greetz andy

Timo Zuiderduin

Citaat van: Bakkie op 25 april 2005, 13:12:59
maar zei ook meteen als tegenspraak, je kan ertegen ingaan, maar bedenk wel goed dat wij op artikel 5 van de wegenverkeerswet (dacht dat het die was) kunnen terugvallen!
houd in dat alles maar dan ook echt alles wat je aan je auto veranderd strafbaar is, de politie ziet het vaak door de vingers, maar als je een rechtzaak aanspant, vallen ze vaak daarop terug..

ok, dus iedereen met sportvelgen, een spoiler, lexuslampen, bodykits etc. etc. is allemaal in overtreding is?????????
die gasten moeten echt niet gekker worden, dan rijden ze zelf met de meest illegale wagens die er bestaan, met die lampies en mooie stickertjes van ze.
pfff, wat een mafkees!!! ik ga straks eens in de wettenbundel bladeren want dit kan volgens mij nooit kloppen.!!

Tony

Volgens mij bedoeld hij de toelatingseisen (ook wel typegoedkeuring genoemd) om de auto toe te laten op de Nederlandse weg.
Maar dat is vrij rekbaar en volgens mij alleen van toepassing als de auto gekeurd moet worden door de RDW.
Ik denk wel dat de Politie bezig is de Wet wat op te rekken. De eerste bekeuringen voor het rijden met boom-boxen zijn ook al uitgeschreven (geluidsoverlast/hinder).
Wacht de accept-giro maar af, daar staat precies op welke overtreding je gemaakt hebt en volgens welk artikel.
Ik ben benieuwd!

EngelBGualtink

Hoi hoi

Even terug naar de vraag over 'n vraagbaak.
Hebben jullie hier op het forum ook een vraagbaak staan?
waar je de technische gegevens kunt terug vinden en de electische schemas kunt zien?



zo nu eerst een RENAULT MEGANE I 1996 1.9 D Eco

Colin

Citaat van: EngelBGualtink op 11 april 2011, 17:16:47
Hoi hoi

Even terug naar de vraag over 'n vraagbaak.
Hebben jullie hier op het forum ook een vraagbaak staan?
waar je de technische gegevens kunt terug vinden en de electische schemas kunt zien?

Voor zover ik weet niet, wel zijn er mensen die dit privé hebben. Daarnaast kun je op het forum zelf ook bijzonder veel vinden.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev