Advertenties


Oproep aan alle Megane Phase 1 2.0 16V IDE eigenaren.

Gestart door Marcel Severein, 22 september 2004, 18:19:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tim Vergeer

Heb vandaag bij het ophalen van de auto gevraagd of zij meer wisten van de modificaties en hoe je kan zien dat die uitgevoerd zijn. Wat ik te horen kreeg is dat er 4 zijn geweest. De bobines zijn vervangen, boudiekabels, spanningskabel en de vierde wisten ze niet meer. Hoe dan ook, als het goed is zit op je kleppendeksel (bij mij in ieder geval) een blauwe sticker. Daarop is aangegeven welke modificaties uitgevoerd zijn. Hieronder staat de mijne en aan de hand daarvan wist de dealer mij te vertellen dat alle modificaties zijn uitgevoerd.


Thomas Rouw

als ik dat allemaal zo hoor, en lees en dan doel ik vooral op de prijzen van de reparaties, had ik het kringetje al wel rond gehad denk ik.

dump dat hele IDE injectie systeem op de vuilnisbelt, modificeer de kop naar een gesloten kop zonder gaten voor de IDE injectors ros die EGR klep uit je uitlaat traject (inlaat is er toch al af) en spoed u zelf naar de dichtsbijzijnde super tuner, laat een stuk of 4 jenvey inlaat kelken op je kop monteren, hang daar een fijn DTA of Omex computertje aan, kijken watie doet, want het blok zelf is erg goed ontworpen. iemand 200pk nodig??? 

makkelijkere oplossing is, IDE eruit en 2.0 16v erin! snel safe en simpel. maarja die IDE heeft wel een hele berg koppel wat je nooit meer terug krijgt.

een egr systeem blokkeren of verwijderen heeft geen enkele invloed op de rij eigenschappen als het goed is als dat wel zo is is er iets goed mis aan het EGR systeem of de computer of VSV die dit systeem open en dicht zet.

Grtz Thomas

Risk

Dus... het komt er op neer dat iedereen met een IDE z'n auto beter kan omruilen voor een 2.0 16V...  :-\ :-\ :-[

Thomas Rouw

nou ja dat is maar deels waar natuurlijk,

de IDE heeft zo zijn voordelen, zoals een voor een bezine motor onnoemelijk hoog koppel, km per liter, etc etc. het egr systeem heeft allen zo zijn perikelen, verder is het een hele goede auto. jammer dat ze de motor niet langer op de testbank hebben kunnen houden in frankrijk, ik begreep van de heren in dieppe dat renault erg snel met de tegenhanger van de Mitsu GDI wilde komen, mischien si dat te snel geweest. het EGR systeem op de mitsu zit volgens mij ook iets simpeler in elkaar en min of meer ongeregeld net als op de oude toyota's mr2 1.6 twin-cam. ik heb zelf zo'nblok op de bank staan en heb mijn egr eraf gehaald vanwege ander uitlaat systeem en het geeft geen problemen. ik weet alleen niet hoe het bij de IDE in elkaar steekt.

anyway de auto is helemaal ok, de motor mischien niet, maar er rijden er nog zat rond zonder problemen dus........... kweenie

grtz thomas

EyesOnly

Citaat van: Thomas Rouw op  1 oktober 2004, 01:55:23
makkelijkere oplossing is, IDE eruit en 2.0 16v erin! snel safe en simpel. maarja die IDE heeft wel een hele berg koppel wat je nooit meer terug krijgt.
[little off-topic]
Ik moet altijd wel even lachen om je reacties.
Je bent zelf duidelijk een kenner, en erg handig. Maar dat zijn we niet allemaal he ;)

Zo'n ingreep kost bij een dealer/willekeurig autobedrijf natuurlijk al snel meer dan een nieuwe coupe :D

Kermit

Even onder de motorkap gekeken op zoek naar die blauwe sticker met de zeeslagcode D5 om na te gaan of onze tweedehands IDE alle modificaties heeft ondergaan. Maar die kleppendeskel zit vast verstopt onder die grote kap die over de cilinders gaat? Of zou ik hem in een oogopslag moeten zien? Ik kwam zonder dingen los te draaien in ieder geval niets tegen.

De auto rijdt inmiddels weer goed. Alleen als ie koud is, schudt de wagen nog flink. Als ie warm is, trilt de pook een klein beetje. Afgelopen zaterdag liet ik iemand in de wagen rijden terwijl de motor nog warm was. Die merkte helemaal niets. Vermogen van de auto is ouderwets. Twee keer de Afsluitdijk overgegaan, kon bij elke snelheid moeiteloos versnellen. Heb de top niet geprobeerd want je weet nooit wie er in het donker achter je zit. Maar op zo'n recht weg blijft het een heerlijke wagen.

Risk

Bij mij staat er B6. Weet iemand wat die codes precies betekenen?
Wat is D5 en wat B6 en.... etc.?  ??? ???

Ferdi

Citaat van: Risk op  4 oktober 2004, 12:17:25
Bij mij staat er B6. Weet iemand wat die codes precies betekenen?
Wat is D5 en wat B6 en.... etc.?? ??? ???

BOEMMM!!! vloot verzonken  :) Nee de code's  wet ik zo niet, maar wat ik laatst bij Tim zag is dat je het meteen ziet als je de klep open doet  ;)  :D

Kermit

Ah Ferdi, dank voor de reactie. Ik heb de sticker niet gezien en zal dit eens bij de garage aankaarten.


Dave16v

er was ook nog een modificatie van de brandstof leidingen maar daar kunnen de injectoren niet van verstopt raken.
en omdat je injectoren in verbrandings kamer zitten komt er al heel snel roet voor de spuitmond en dat geeft het grootste probleem.
een vervuilde egr klep kan storingen opleveren in de ECU, wat je kan doen in zorgen dat de egr klep niet meer werkt, voor een diesel maakt het niet zoveel uit maar een benzine auto kan het toch wel problemen veroorzaken want de verbrandings tempratuur word  te hoog en de kans op pingelen word dus groter.
de ecu kan het pingelen wel tegen gaan maar dat gaat uiteindelijk ten koste van je vermogen.
de reden dat mitsubitie de GDI motor niet meer maakt is vanwege de zelfde reden als de IDE motor.
alle fabrikanten die zo,n motor hebben gemaakt zijn er weer van afgestapt en ik denk dat VW er ook spijt van gaat krijgen dat ze directe inspuiting hebben.

de oplossing is om de roet vorming in de cilinder tegen te gaan maar dat is lastig bij een IDE motor,een oplossing zou kunnen zijn is op gas te gaan rijden want dan heb je minder roet deeltjes maar omdat je benzine injector dan weer niet gebruikt word verstopt ie net zo snel.
daarom kan er ook geen gas installatie op een IDE

Risk

Met andere woorden... V-Power  :D :D
Ik ben het nu een tijdje aan het tanken en ik dacht eerst dat het een marketingstunt was, maar je voelt gewoon dat je auto soepeler rijdt. Het is wel ietsje duurder, maar de kosten voor grotere reparaties zijn vele malen hoger.

Risk

 :) :) :) :) ;D
Nope. Was het maar waar.  ;)
Wou eens wat uitproberen en dat is tot nu toe goed uitgepakt.

Marco K

#28
Citaat van: Risk op  5 november 2004, 13:03:04
:) :) :) :) ;D
Nope. Was het maar waar. ;)
Wou eens wat uitproberen en dat is tot nu toe goed uitgepakt.

Iedereen zegt inderdaad dat V-Power puur een marketing trucje is, maar naar mijn gevoel heeft het wel degelijk een positief effect op mijn 1.6e'tje.

(Ik ben geen Shell aandeelhouder. Tot zover mijn off-topic gewauwel. ;))

Kermit

Onze IDE rijdt nu enkele weken en 2000 kilometer op V-Power. In combinatie met de nieuwe bougies en schoonmaakvloeistof zijn de problemen met de motor zo goed als uit de wereld. Al klop ik nu hevig af op al het blanke hout dat ik kan vinden. Alleen bij het starten schudt hij nog wat. Maar dat schuif ik nu maar af op de kou van de motor. Verder loopt hij weer prima en sta ik niet meer te trillen voor het verkeerslicht. Ouderwets accelereren. Ik doe alweer driftig mee aan het streven van de politie om dit jaar nog heel wat bonnen uit te delen. Dat V-Power is inderdaad duur maar als het helpt bespaar ik wel die megarekening van die collega IDE-rijder. Die was iets van 700 euro, dacht ik. Het prijsverschil per liter is zo'n 7 cent. Dus pas na 10.000 liter oftewel 125.000 kilometer ben ik echt duurder uit.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev