Advertenties


Verlichting dashboard

Gestart door ThE-BaKeR, 10 november 2004, 11:20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ThE-BaKeR

Het viel mij gisteravond op dat een gedeelte van de kilometerteller/snelheidsmeter/toerenteller donkerder is vergeleken met de rest. Lijkt mij dus duidelijk dat er een lampje stuk is. Is dit probleem gemakkelijk te verhelpen? En misschien is het dan ook wel te overwegen om gelijk alle lampjes te vervangen door blauwe, aangezien ik nog witte tellerplaten wil kopen?!

Het betreft een Megane Coupe uit 1996 PH1.

YS

staat al ergens besproken op het oud forum, hoe en wat.
;) ;D :D

ThE-BaKeR

Je bedoelt dit topic? http://www.meganecoupe.nl/forum/index.php?topic=2319.0

Zitten die lampjes vastgesoldeerd, of kun je ze er zo uithalen?

YS

je kunt ze eruit halen, ze zitten in een houder en die kan je lost draaien
:D

ThE-BaKeR

Cool!  :D

Waar kun je die lampjes kopen, en wat voor type moet je hebben... Weet je dat zo...?

YS

ik zou maar eerst je tellers eruit halen, kijken wat voor lampjes erin zitten, want op die foto's(zo te zien),kan je de lampjes er niet uit halen.
bij mij wel(los draaien en klaar).
ligt aan het model van je auto en/of jaar(denk ik).
dus als je zeker van wilt zijn, ff de tellers eruit halen(paar minuten tijd).

:D

ThE-BaKeR

Dan moet ik toch ook de tellerplaten zelf er even afhalen, of niet. Zijn er nog dingen waar ik heel goed op moet letten?

YS

tellerplaten kan je er nog op laten, als je eenmaal die unit eruit hebt, (bij mij althans) zitten de lampjes aan de achterkant, van die zwarte houdertjes die je los kan draaien.
als je een houder los hebt, kan je het lampje eruit halen(gaat ff moeilijk,want de lampjes steken een klein stukje uit, dus met een tank met niet teveel kracht,lamp uit de houder trekken).
succes
:D

ThE-BaKeR

Ik zal van de week eens kijken. Alvast bedankt!  :D


wess

??n ding zal ik je vertellen, blauw maken zal echt niet zo makkerlijk gaan.............. :-\


wess

#12


dan wens ik jullie veel plezier met de oranje achterplaten eruit te halen

die platen die jij bedoel zijn voor een phase II  en hij rijdt in een phase I.

dus vul zelf maar in..... het ga niet werken

ThE-BaKeR

Zitten achter je tellerplaten ook nog oranje achterplaten?

peterachterop

@ the baker, Aangezien je in een ander topic wijzerplaten voor een ph 1 zoekt kun je ervan uitgaan dat je de lampjes er aan de achterkant zo uit kunt draaien en kunt vervangen door superbright bulbs. (xtra felle blauwe ledjes welke te koop zijn bij de betere speciaal zaak, zijn ook bij de uitgebreide hobby elektronicazaken te krijgen).

Maar weet waar je aan begint.

Ik heb afgelopen zomer in mn vakantie de stap ondernomen om het compleet te vervangen.
Ik heb eerst eigen platen ontwikkeld en toen de complete tellerunit uit elkaar gehaald waardoor de oranje pleksiglazen plaatjes zichtbaar zijn.
(deze moeten eruit anders krijg je nooit blauw licht. Die plaatjes zorgen ervoor dat het licht vd lampjes naar de wijzerplaten gaat).
Deze plaatjes moet je compleet namaken van blank plaksiglas (suc6 ;D).



(sorry voor de slechte foto's, in het echt ziet het er beter uit zijn namelijk vd week aangepast waardoor de complete ring blauw is.)
Ik ben er in totaal 1,5 dag mee bezig geweest.

@ ids.
Die platen die jij bedoeld zijn plasma schijven welke compleet blauw zijn. deze zitten met een stekkertje aangesloten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev