Advertenties


Vergrendeling achterklep

Gestart door Dennis Postma, 27 oktober 2004, 21:48:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis Postma

 Ik heb een probleem, het probleem is dat de vergrendeling van de achterklep niet meer mee werkt met de centrale vergrendeling, eerder deed ie het de ene keer wel en de andere keer weer niet daarna weer een hele poos weer normaal maar nu is ie er dus echt mee opgehouden  :'( maar vanavond werd het nog gekker, de vergrendeling werkt nog steeds niet maar nu begonnen de mistlampen in de klep een keer te knipperen waneer ik de boel ontgrendel  ??? , weet iemand hoe dit mogelijk is  ??? zo niet is er dan iemand die mij een electrischschema kan mailen?  ??? ??? ???

berry_p

een slechte aarde?
die lampen zouden eigenlijk helemaal niet kunnen branden.

Marco

Citaat van: Dennis Postma op 27 oktober 2004, 21:48:44
maar vanavond werd het nog gekker, de vergrendeling werkt nog steeds niet maar nu begonnen de mistlampen in de klep een keer te knipperen waneer ik de boel ontgrendel ??? , weet iemand hoe dit mogelijk is ???

Knipperen je knipperlichten normaal ook altijd even mee bij de bediening van je sleutel?
Want je ziet vaker bij auto's met een probleem in de verlichting dat bijvoorbeeld bij het knipperen een andere lamp gaat branden zodra het knipperlicht uit gaat. Lijkt mij ook duiden op een massaprobleem. Maar wat het verband zou kunnen zijn tussen de vergrendeling en de verlichting is mij niet duidelijk.

Dennis Postma

Het zijn de mistlichten achter die een keer aan en uit gaan, maar als het weer vandaag nog een klein beetje mee gaat zitten wil ik ff gaan kijken wat er eventueel aan de hand kan wezen, maar iig geval voor de tips  :D

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Dennis Postma

Ben inmiddels achter de oorzaak, een draadbreuk in de kabelboom bij het scharnier van de achterklep, dus ik ga zo snel mogelijk op zoek naar een nieuwe kabelboom, het scheelt dat ik zelf electrisch opgeleid ben dus dat ik dat zelf waarschijnlijk wel aansluiten kan, weer een geluk bij een ongeluk zal ik maar zeggen  ;D

Dennis Postma

#6
Stom van me dat ik nog niet aan solderen had gedacht  :-[ en mocht het niet werken kan ik de kabelboom altijd nog vervangen  :D

Dennis Postma

De keuze is uiteindelijk toch gevallen op een nieuwe kabelboom, bij de oude waren er 5 van de 8 draden gebroken  :-\ , maar gelukkig werkt alles weer  ;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev