Advertenties


Renault Megane Coach (Coupé) - Marius.

Gestart door Marius., 26 september 2009, 20:27:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marius.

Bij deze open ik mijn projectpagina!

Zal me nog even voorstellen zoals gebruikelijk is bij het openen van zoiets :P
Ik ben Marius, begin september woon ik op mezelf in Enschede en zit nu in het eerste jaar van me studie te Saxion Enschede. De opleiding is Kunst en Techniek, heb hier al redelijk veel ervaring in (door vorige studie/hobbie's) en heb een vaste baan bij een Multimedia bedrijf, waar ik een eigen afdeling run.

Eind 2008, begin 2009 heb ik besloten met de Opel te stoppen omdat hij het tuning virus wat ik begon te krijgen, totaal niet waard was.
Ben op zoek gegaan naar iets anders, had een aantal merken en types in gedachten totdat een kameraad van mij me de link gaf van mijn huidige auto.
Ik was eigenlijk direct verkocht, heb contact opgenomen en sinds 19 Januari 2009 ben ik in het bezit van een gele Renault Megane Coach (Coupé) 2.0 16V uit 1996.
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

#1
Nou hier beginnen we dan!

Zo was de auto toen ik hem gekocht en gewassen had:



Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

#2
Toen direct me audio erin gebouwd:
Specs:
Polk Ovaal (2x) met 200watt MAX,
verstopt in de originele hoedenplank, na wat slijpwerk.

Axton Subwoofer van 600watt MAX in de kofferbak, tussen de twee versterkers van Spectron in.
1 Vierkanaals van 4x100watt en 1 Monoblok (voor de Sub) van 600watt.





Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

#3
Tijdje niet veel gedaan totdat ik eindelijk na al het gedoe met de spiegels weer verder ging (mensen die andere topics van mij hebben gelezen snappen dit)

Ongespoten booskijkers:



De M3's:



Heldere zijknippers:



Geblindeerde zijruiten:



Geblindeerde achterruit:
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

#4
Toen gingen de booskijkers dus naar de spuiter en heb ik de achterruit wisser direct mee laten spuiten:

Booskijkers gespoten:



Achterruit wisser meegespoten:
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

#5
Toen na veel problemen met de motor (weer voor de mensen die het gevolgd hebben, weten waar ik over praat) direct begonnen aan de remklauwen toen ik hem terug had, het was namelijk nog net vakantie en vrienden konden me nog net helpen :P

Op bokjes en aan het werk:









Fun met de buggy van Esmee:



Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

#6
En toen!! begon het te regenen :P

Dus we moesten improviseren:



En na de regen gingen we weer vrolijk verder:






Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

#7
En toen waren de klauwtjes af!!
Heb de klauwen trouwens met klauwverf gedaan, niet gespoten zoals de meesten doen, kameraad van mij is schilder dus hij heeft veel geholpen en er mooi werkje van gemaakt!
Uiteindelijk na 3 lagen was het dekkend genoeg en toen heb ik het een dag laten uitharden.

Sorry voor de slechte kwaliteit zo af en toe, heb niet zo'n super camera.


Voor:



Achter:
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

#8
Wat trouwens ook nog gebeurt is maar waar ik geen fotos van heb gemaakt is het schuren en opnieuw zwart spuiten van de ruitenwissers waardoor deze er weer als nieuw uitzien!
Kan uiteraard binnenkort wel even een fotootje maken^^

De Photoshoot met vrienden die ook in Klets maar raak volgens mij heeft gestaan, komt binnenkort hier ook te staan!

Groeten
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

#9
Bij deze de "shoot" met vrienden:


































Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

#10
Wat trouwens nog in de planning staat:

- Achterbumper
- Voorbumper
- Skirts
- Lage dakspoiler
- Composetje Polk
- Filter kit van Green
- Subs van Polk (inclusief eigen kist bouwen)
- Hele auto opnieuw laten spuiten ivm dat er toch al zoveel onderdelen onder handen zijn genomen, daarbij het renault logo op de
 motorkap laten verwijderen, de dakstrips verwijderen en het renault megane aan de achterkant verwijderen.
- Alle interieur plastic kappen zwart spuiten
- Interieur opnieuw laten bekleden met zwarte stof, hoef geen leer/halfleer maar wil wel van dat stomme blauw af, en daarnaast is de
 stof hier en daar beschadigt dus ja
- Custom made mistlampen en 3e remlicht
- Velgen opknappen

En ja er komt in de jaren vast nog wel meer, maar laten we hier mee beginnen :P
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

#11
Voor het spuiten en pasklaar maken:



Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

#12
En toen had me auto even geen achterbumper meer :P



En toen waren we begonnen met passen en meten en aanpassen. Die twee "driehoekige" flapjes bovenop hebben we iets bij moeten dremelen zodat deze beter in de pasgaten vielen.
En daarnaast hebben we de carroserie van de auto wat "aangepast" met een hamer :P waar door de twee schroefgaten bij de kofferklep niet meer te ver uitsteken. Deze zorgen namelijk voor een stevige tegendruk waardoor de bumper constant op spanning staat. Zonder verder nog iets te wijzigen aan de bumper staat er nauwelijks spanning op aan de zijkanten en hij sluit geweldig mooi aan^^

Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

#13
Nou zo slecht gaat het allemaal niet!
Even opfrissen. Na een keertje nog goed bekeken te hebben schenen er dus twee puntjes afgebroken te zijn van de achterbumper.
Deze worden gefixt door Carloco en hij spuit hem nog in grondlaag (binnen en buitenkant) als extra compensatie.
Ik vind persoonlijk dat het allemaal heel netjes geregeld word, dus zo slecht zijn ze nou ook weer niet.
Het duurt allemaal alleen wat langer.

En hier dan foto's van hoe ik zelf de bumper terugstuur en met de vraag in dezelfde (zelf gemaakte) doos terug te sturen.



Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

#14
Na veel drukte eindelijk tijd gehad om verder te gaan!

De bumper in de grondlak en klaar om in geboord te worden!



Sorry dat de foto zo onscherp is, maar hier zit hij met 2 schroeven (aan de zijkanten) vast.
Hij ligt inmiddels klaar om naar de spuiter te gaan.
Om verwarring te voorkomen, zitten al meer gaten in maar op deze foto hangt hij gewoon aan 2 schroeven.
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev