Advertenties


Mégane Coupé 2.0 8v - Mike R.

Gestart door Mike R., 28 september 2009, 23:59:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mike R.

Ik moet er ook maar eens aan geloven haha, een eigen projectpagina.

Even voorstellen; ik ben Mike, 22 jaar, woon in Hilversum en rijd een Renault Mégane Coupé 2.0 8v uit het jaar 1998.
Nooit echt autoliefhebber geweest tot mij 14e, daarna kwam er beetje bij beetje steeds meer interesse, maar een gele Renaulte Mégane was toch wel dé auto die ik ooit zou willen hebben, maar vooral gek van de cabrio-versie. Op een gegeven moment een modelletje gevonden en een instructieboekje weten te bemachtigen, het was duidelijk; óóit zal hij voor de deur staan, mijn eerste auto zal een gele Renault Mégane Cabrio zijn.  Y

Paar jaar verder inmiddels, rijbewijs kunnen halen, maar geen geld voor een auto en de mogelijkheid om die van pa en ma te lenen zo nu en dan, top dus! Dit was een Seat Cordoba, prima ding en gezien het feit dat ze voor een nieuwe auto wilden kijken, zou ik deze dan voor weinig over kunnen nemen, geen gele Mégane, maarja, die komt nog wel een keer.
Helaas, dat ging uiteindelijk niet door, precies 2 jaar geleden, 28 september 2007, reed ik de Cordoba plat...
Diezelfde dag stond er wel een nieuwe auto voor de deur, dat scheelde, maar wilde nu toch ook wel voor een eigen auto gaan kijken, ik zou veel kilometers gaan maken. Op zoek naar een betaalbare auto, een Seat Ibiza, kwamen wij langs een dealer die we eigenlijk niet op de lijst hadden staan om even te gaan kijken, maar goed, kunnen net zo goed even naar binnen natuurlijk.  ;) Voorin stond al een zilveren Mégane Cabrio, blijft gaaf, maar onbetaalbaar en ineens zag ik een klein stukje van een gele auto... Jawel, daar stond ie, de gele Mégane Coupé, op gas, wel met wat werk eraan, maar daar was de prijs dan ook naar en precies in het budget wat ik zocht (incl. het werk).  _o_
Vinden we daar toch gewoon even dé auto die ik al jaren wilde hebben, welliwswaar geen Cabrio, maar achteraf gezien vind ik de Coupé nog mooier ook.  :D

De Seat, de oorzaak van de aankoop haha;


De aanwinsten, een Hyundai i30 en de gele bolide  :P


Zo was hij bij aankoop op 6 november 2007;


Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Mike R.

#1
Na wat werkzaamheden zoals een nieuwe voorruit, koprevisie, grote beurt en wat kleine dingetjes als zekeringen en lampen, was het tijd om verder te kijken.  :)

Na een tijdje rondneuzen op deze site en het forum werd het mij al snel duidelijk dat er toch wel leuke aanpassingen zijn voor de RMC. Voor mezelf maar even een lijstje opgesteld wat ik wilde, maar het was wel de bedoeling alles 2e-hands te kopen om toch de hele hoge kosten te besparen.  o-) Kwestie van goed zoeken en geduld hebben, het komt vanzelf wel een keer te koop.  ;)

- Angel Eyes
- Lexus achterlichten
- Chrome zijknippers
- Booskijkers
- Lage kofferbakspoiler
- Lage dakspoiler
- Tuning-achterbumper
- Side-skirts
- Sportdemper
- Grotere velgen


Een mooi lijstje, dus lekker dagelijks de verschillende marktplaatsen afzoeken naar onderdelen. Via dit forum kwam ik al redelijk snel bij de Angel Eyes via Stefan die ze niet zo goed vond staan in de gouden bolide. Met veel plezier de lampen overgenomen en laten monteren, tegen de tijd dat de foto werd gemaakt hadden enkele vliegen de lampen ook al bewonderd haha;



Enekelemaanden later kwam ik de actieprijzen voor Lexus achterlichten tegen, die ook maar besteld en zo handig als ik ben (NOT!) zelf gemonteerd, ging overigens prima haha.



Toch een mooi verschil;





Maar met de mooie heldere achterlichten stoorde ik me wel erg aan de doffe mistachterlichten, die maar direct even gedemonteerd en weer met wat backlightspray van een mooie kleur en glans voorzien.



Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Mike R.

Inmiddels had ik ook al enkele weken een lage kofferbakspoiler liggen die enkel nog gemonteerd moest worden, de lijst kon al redelijk aangepast worden;

- Angel Eyes
- Lexus achterlichten
- Chrome zijknippers
- Booskijkers
- Lage kofferbakspoiler
- Lage dakspoiler
- Tuning-achterbumper
- Side-skirts
- Sportdemper
- Grotere velgen

Toen er eenmaal even tijd voor was, direct dit klusje opgepakt, even aftekenen, boren, lakken, schroeven en hoppa, de spoiler zat erop.









Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Mike R.

De volgende update werd een bestelling bij Autostyle; een Dynamik-sportdemper en chrome zijknippers + chrome-coated lampjes.

- Angel Eyes
- Lexus achterlichten
- Chrome zijknippers
- Booskijkers
- Lage kofferbakspoiler
- Lage dakspoiler
- Tuning-achterbumper
- Side-skirts
- Sportdemper
- Grotere velgen

De demper even laten monteren, al was dat veel meer werk dan gedacht haha, hij wilde hem er tenslotte wel móói onder hebben hangen, altijd goed!  !-! Ik zag de auto pas terug toen hij wat meer geluid maakte haha, heerlijke diepe toon, niet té gek, maar wel luid.  >:D





Klik hier voor een film van de demper...

Daarna dus nog even de zijknippers vervangen, kleine aanpasing, maar grote verbetering, zeker met die chrome-coated lampjes, weg met dat oranje haha (ze knipperen dus wél oranje door die coating).


Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Mike R.

Inmiddels had ik de skirts en achterbumper in de schuur liggen, overgenomen van 2 auto's, maar daar moest nog wel wat aan gedaan worden, even wat geel bijwerken.  ;)

Leuke meevaller intussen waardoor ik ineens de mogelijkheid had om ook nog een set velgen te scoren. Na maandenlang kwijlen en kiezen welke mooi waren, was het nu eindelijk zover om de knoop door te hakken. Mijn keuze is gevallen op de Tomason TN-1, maatje 17inch en banden erom van 205/40/R17, heel wat anders dan de 14inch die eronder zaten haha.















Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Mike R.

#5
De volgende stap was het monteren van de V-style achterbumper en de side-skirts, de lijst werd weer lekker aangepast, niet alleen met strepen, maar ook met 2 toevoegingen, want heb ook meteen de wissers vervangen voor Flex-wipers en de kentekenplaten zijn vervangen voor platen met opgelegde letters, net die details die het hem toch goed doen.  !-!

- Angel Eyes
- Lexus achterlichten
- Chrome zijknippers
- Booskijkers
- Lage kofferbakspoiler
- Lage dakspoiler
- Tuning-achterbumper
- Side-skirts
- Sportdemper
- Grotere velgen
- Kentekenplaten met opgelegde letters
- Flex-wipers

De bumper had flink wat schadeplekjes en ook de side-skirts waren niet top, maar ja, in verhouding was de prijs wel ontzettend laag en met een beetje bijwerken, wat spuiten en geen irritatie hebben als er wat punten zijn die wat minder mooi zijn, ben ik toch wel heel tevreden. Heb het zelf gespoten, puur voor de kosten, maar uiteindelijk zullen ze voor de netheid een keer langs de spuiter gaan, evenals de bumper, maar voorlopig heb ik er veel plezier van voor relatief weinig geld :-P

Met het gaas er deels in (stuk bij de uitlaat komt erna i.v.m. pasvorm), kon de auto op de brug en was het even flink klussen met boren, maar vooral de uitlaat er netjes in te hangen. De side-skirts was een kwestie van boren, we hebben de kit achterwege gelaten, vonden we niet direct nodig en ja, zo zijn ze er eventueel nog met enig gemak af te halen he.  ;)











Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Mike R.

Een dag later was de RMC meets leden-meeting bij AC de Meern, hier zou ik dan ook voor het eerst kennis maken met de mensen van de club, had enkele auto's al eerder dit jaar gezien bij de openingsmeeting van de RTC.  ;)
Die dag ook direct aan willen melden, dit deed ik nog net voordat we gingen stemmen voor de verschillende categoriën en ik ging tot mijn grote verbazing direct met een beker naar huis, de beker voor "Mooiste wielen". Super haha, eerste meeting, nog geen goed half uur lid en meteen een beker, hij staat prachtig in de vitrine.  !-!
Met de vakantie naar Texel geweest, daar ook wat leuke foto's gemaakt, inmiddels zat al het gaas erin natuurlijk.















Voorlopig blijft de auto even zo, uiteraard zoek ik door naar de lage dakspoiler in het geel en die booskijkers komen er ook zeker nog wel, maar voorlopig even rustig aan. In de wintermaanden de 14inch er weer onder, dan zal ik de bumper en skirts ook tijdelijk weer even eraf halen i.v.m. eventueel sneeuwschuiven en de drempels die ik nu soms nog nét haal, maar dan waarschijnlijk al niet meer.  ;) Erg vervelende drempels, maar goed, dan maar even 3/4 maandjes standaard, kan ik ook weer eens óp de stoep parkeren haha, maar zodra het weer kan, alles er weer onder!  _o_

Binnenkort eerst weer wat geld uitgeven aan kleppen stellen en een beurtje, APK er weer bij, komt helemaal goed haha. Drie weken terug, 7 september, kwam de auto tot de 300.000km's, toch weer een mooie mijlpaal!  :P Y

Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev