Advertenties


Vraagje over USB en autoradio. (extern)

Gestart door rickluten, 9 mei 2013, 18:52:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rickluten

Hallo.

Ik heb nu eindelijk een autoradio gevonden voor een leuk prijsje met 5 RCA uitgangen voor mijn versterker, nu kan ik dus al mijn speakers en subwoofers op de versterker zetten en het werkt.

er zit alleen geen USB op de radio.

Nu is mijn vraag, bestaat er ook zoiets als een Extern USB slot ? dus een slot die je kunt aansluiten op je radio zodat je wel USB kan gebruiken.

maak nu alleen gebruik van Tuner, CD en AUX.

Gr.
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Dominique Reijerink

je zal evt aan een adviseur kunnen vragen, als je een winkel oid weet waar die radio verkocht wordt.

Wij weten ook niet alles over radio's, je hebt zoveel merken  o-)
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

rickluten

yess daar zat ik ook aan te denken, maar ik bedoelde meer een universeel slot die je kan kopen en op je aux aansluiting ofzo kan drukken. er is ook zoiets voor een sd card, die je dan met een fm transmitter op je fm kan ontvangen.

maar dit zorgt helaas voor een slechter kwaliteit (128 kBit - normaal 320kBit)

gr
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Renegade (Mark)

Ik denk dat je helaas vast zit aan cd's. Je kunt het signaal van de usb wel omvormen naar een aux-in, maar dan kun je niet via de radio nummers wisselen dus zit je vast aan een telefoon/mp3 speler aan je radio waarmee je nummers kunt wisselen.

Heb je de radio al gekocht ? Waarom wil je eigenlijk 5 setjes rca aansluitingen ? 3 is al ruim voldoende (front L+R, rear L+R, sub).

matthew

Via AUX kun je dat idd maken.

Als je echt zoveel rca uitgangen nodig hebt, kun je ook een radio kopen met bv 3 en dan zou ik ze ook pas in de kofferruimte gaan opspiltsen naar meer door middel van een tulpkabel splitser.

rickluten

Ik heb nog een splinternieuwe JVC radio liggen van 120 euro.

Maar deze heeft er 2. Dat is front en rear/sw.

En ik neem aan dat je via een tulp kabel splitter (van 2 naar 4) niet de sub en rear beide kan gebruiken

Gr
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Renegade (Mark)

Sub en rear kunnen gewoon op het zelfde kanaal, mijn audison amp haalt het sub signaal zelfs standaard al van de rear af !-!

rickluten

kan ik dus gewoon een splitter kopen en op de rear de hoedenplank speakers zetten en de sub?

gr
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Renegade (Mark)

Inderdaad de splitter ertussen en aansluiten op rear/sub en het moet gewoon werken.

rickluten

werkt het dan net zo mooi en goed als 2 tulp kabels ?

gr
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Renegade (Mark)

Ik heb het persoonlijk nog nooit anders gehad dan dat ik het sub signaal van de rear af haal. Het enige dat niet mogelijk is, is om via de radio apart de sub af te regelen (+-dB). Maar, dit is normaal ook nergens voor nodig bij een goed afgestelde installatie !-!

rickluten

ik heb nu dus die splitter ertussen gezet en de radio op de rear speakers ingesteld, maar de sub werkt al behoorlijk mooi mee.

zit nu mooi geluid en en heb nu dus de sub, en speakers voor en achter op de versterker zitten.

thx !
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev