Advertenties


Speakers hoedenplank Coupe '99

Gestart door Groovemaster, 17 april 2005, 12:12:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Groovemaster

Hallo,

Heeft iemand een oplossing hiervoor:
-speakers achter in de hoedenplank zitten onder het tapijt (die met die twee bulten), is hier een oplossing voor?

Groeten

Ruud


peterachterop

Wat wil je berijken dan?
Zo zit het origineel in elke coupe. Als je vertelt wat je wilt gaan doen dan kunnen we met oplossingen komen.

Groovemaster

Ik wil bereiken dat mijn speakers achter beter door komen. Hebben jullie hier ervaring mee?

groeten

Ruud

peterachterop

Je kunt de boxen eruit halen door dat hoedenplank gedeelte te verwijderen en er een maatje groter in te hangen.
De boxjes die er standaard inzitten zitten in een plastic houder en zijn kleiner dan de roosters.

Als je nu 13 cm boxen erin doet kunnen ze precies in de schroefgaten van de originele roosters.

Skywalker1978

De enige optie is inderdaad wegsnijden.....is niet al teveel werk... :D

Edgar

Waarom wegsnijden dat stukje stof werkt wel een stukje inbraakgevoeligheid tegen...

Weet niet wat jer erin hebt hangen maar laat je eens goed informeren bij de locale audioboer en zet er setje zwaardere in. Clarion heeft hele mooie...

MB82

Ik vond het een heel geklooi met de speakers in de hoedenplank maar heb de stof uiteindelijk ook weggesneden

Birt

mag ik een paar foto's van oplossingen in de hoedenplank? heb nog 6 bij 9 inch liggen uit mijn 19. maar die krijg ik er niet zomaar 1 2 3 in.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Reinier Goorden

Ik heb er ook 6x9" in liggen. Heb de kunsstof brackets eruit gegooid en de speakers met lange bouten, met tussen de speaker en de stalen hoedenplank busjes, gemonteerd. Je moet wel dan nog de gaten inde stalen hoedenplank nog wat groter maken zodat de magneet hier invalt. Ze passen dan net onder de stoffen hoedenplank.
Succes
:D

Birt

zou je daar een foto van willen maken. kan me er nog geen goede voorstelling van maken.

mijn mail adres is: der_birt@hotmail.com
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Reinier Goorden

Zal het komende lange weekend eens kijken wat ik voor je kan doen :D

Arie van de Hoek

#12
Is allemaal niet zo moeilijk. Toen ik m'n coupe kocht, hadden ze in de originele hoedenplank een setje van 6x9 gemonteerd.
Deze had ik zo opgeblazen, dus dit zijn m'n toenmalige "nieuwe" JBL GTO's in dezelfde gaten die er al zaten....
(zie foto)

Omdat dit a. er niet uitzag (vond ik) en b. mensen op verkeerde gedachten worden gebracht, heb ik dit eruit gehaald.
In de metalen hoedenplank heb ik de gaten groter gezaagd. 2x een stuk MDF gebruikt waarin een gat kan worden gezaagd voor de 6x9 speaker. Deze compleet gemonteerd in het vrijgekomen gat en een nieuwe originele hoedenplank met roosters gemonteerd. Past perfect. Zakt niet in omdat de bekleding vrij stug is. Voor geluidsverlies hoef je je geen zorgen te maken.? :D

(zie foto)


Laatste foto is genomen nadat ik er een 6-kanaals JBL versterker, JBL Sub en in de voorpotrtieren een compo-setje Hertz EV-165? had gemonteerd.

Kijk ook eens op : http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?p=1569922


ppveenstra

Je kan je hoedenplank ook vervangen door 1 van MDF, iets wat ikzelf heb gedaan..

Dan ben je vrij waar je de speakers plaatst!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev