Advertenties


Megane II Jacob.

Gestart door Jacob, 16 januari 2005, 22:28:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacob

Hier ff mijn autootje voorstellen, zal geen echt groot project worden. Maar er zal in de loop van de tijd toch nog wel e.e.a. veranderd worden aan de Megane.

Ik heb de auto nog niet, zal namelijk aankomende zaterdag afgeleverd worden.? ;D

Er is nog 1 probleempje inzake het spuitwerk van de bumpers, is namelijk niet helemaal goed gegaan. Ze zijn nu namelijk mat >:(. Ik ga aankomende week ff contact opnemen met de dealer (mijn verkoper was nu nog op vakantie) dat dat toch nog in orde gemaakt moet worden voor aankomende zaterdag.

Hieronder wat foto's van de aflevering, dus waar de bumpers al aangepast zijn





Greetz,

Jacob.

Jacob

#1
Hier nog een fotootje met die matte bumpers


Jacob

Hello luitjes,

Afgelopen donderdagavond was het zover, eindelijk de megane op mogen halen  ;D

De bumpers zijn nu wel goed gelukt, moest nog wel het grote deel zelf betalen maar zij namen dan wel het volledige risico qua beschadigingen voor de rekening. (is gelukkig niets gebeurd)

ff zitten prutsen qua uploaden ::) , dus de (3 ) nieuwe foto's staan nu bovenin het topic bij het eerste post. Meer foto's zullen nog wel volgen, nog ff geen tijd gehad om meer foto's te maken.

Laterzz

Jacob

#3
Hello,

Hier nog wat fotootjes van de Megane. De verlaging heeft al enige tijd geleden plaatsgevonden, had alleen nog geen tijd gevonden om een paar redelijke foto's te nemen. De voorkant is nu 5,5 cm gezakt en de achterkant 4,5 cm. Ik kan nog wel verder zakken, maar gezien de hoeveelheid drempels die ik dagelijks moet overwinnen is deze verlaging op dit moment wel voldoende (ik sluit niet uit dat de megane in de toekomst nog verder zal zakken).





(de letters zijn trouwens ook van het "kontje" verdwenen)

Fotootje van 1 van de KW veerpoten.



Ik ben zelf eigenlijk helemaal geen fan van extra stickers op de auto, maar deze mocht natuurlijk niet ontbreken!? :D



De oranje lampjes in de achterlichten zijn ook vervangen voor zilveren exemplaren van Philips.

Voor:


Na:


Tevens is de standaard claxon vervangen voor een iets zwaarder exemplaar, maar daar heb ik geen boeiende foto's van (is ook niet echt boeiend om die mod op foto te zetten hier).

Dat was het wel weer? ;D

Laterzz

Jacob

#4
Hello Luitjes,

Hier nog ff een update, weliswaar met voor het grote deel minder leuk nieuws maar toch.

Een paar schade gevalletjes gehad:
- Stuk afval op de snelweg mogen koppen, 3 diepe krassen
- "vandalisme" ofwel: 2 deuken in mijn bijrijdersportier, dader onbekend
- zelf nog een velg beschadigd in krappe parkeergarage
- schadeherstelbedrijf heeft nog een deur beschadigd doordat een stofzuiger omviel

Goede nieuws:
Mijn broertjes hebben een Remus einddemper van een sunny gti pas gemaakt op de Megane (cleaned style)



Jacob

Nog ff een kleine update:

Hier eerst nog een foto van de Remus einddemper die er van de zomer is onder gegaan, let overigens niet op de kleurstelling die zal van de zomer nog aangepast worden  ;D



Sinds eind december is ook de tussendemper de kliko aan het lastig vallen, is vervangen door een rechte buis. Hier nog een fotootje van de de oude tussendemper. Mijn broertjes hadden de oude demper reeds aangepast om het vervangen met de rechte buis wat makkelijker te maken (de vervanger lag al vanaf afgelopen zomer klaar ook). Moet toegeven dat er nu wel een leuk geluidje inzit  O0



Tevens zijn de knipperlichten aan de voorzijde nu ook vervangen voor de zilveren versie van Philips (wat een pokke klus was dat trouwens!)

Afgelopen weekend (geen foto's van trouwens) nog een K&N vervangingsfilter gemonteerd. Mijn broertje kon die tegen een leuke korting aanschaffen, dus gelijk maar gedaan  ;D




Jacob

Vandaag de laatste spulletjes opgehaald voor het audio projectje  ;D

Hier trouwens eerst nog een fotootje van het interieur, zag net dat deze nog ontbrak. Is niet 1 van de meest goed genomen foto's, maar er is genoeg op te zien. Is overigens standaard interieur voor de Tech Line (de limited edition van 2004, niet te verwarren met de Tech Line's die op laatst zijn verkocht).



Hier een opsomming van de audio die in de Megane zal komen te liggen, wat nog ontbreekt is een foto van het aansluitmateriaal. maar dat is een kit van Directed Audio Essentials. De Pioneer luidsprekers zijn ondertussen gemonteerd (die speciaal voor Renault gemaakt zijn voor de voorkant is echt een makkie om te installeren trouwens)

De Audiocontrol LC6 (+ wired remote). Ik blijf namelijk mijn standaard Renault radio gebruiken, is makkelijk vanwege de navigatie en de mindere mate van inbraakgevoeligheid. (jajaja, dan had ik ook eigenlijk de rest hier niet moeten zetten)



De inbouw luidsprekers voor voor en achter




Mijn oude Kenwood versterker die deze luidsprekers zal gaan aansturen.



En dan nog het nieuwe JL speelgoed (vanavond op wezen halen). De E1400D en de 12W3V2D4




De luidsprekers en de bekabeling is ondertussen ingebouwd, verspreid over de komende maand zal de installatie in de kofferbak gemaakt gaan worden. Hier alvast een foto van de Pioneer aan de voorzijde.



Al me al vind ik zelf dat het best een leuke set-up is geworden  ;D

De grootste ramp tot nu toe was trouwens de draaddoorvoer naar de motorruimte, daarvoor hebben we een behoorlijk deel van het kunstof moeten uitbouwen onder de motorruimte. Die draaddoorvoer zit namelijk verstopt achter het luchtfilter en voordat die eruit kan moet de accu eruit en de accubak... kortom: was best een frusterende klus.  >:(

Jacob

Hier nog een korte update van de werken aan de audio setup.

Het idee voor de setup is overigens wel "geleend" via een topic wat oooooit op het forum van Jeroen stond (was een duits forum dacht ik, alleen had hij de versterkers tegen de achterbank aan gezet).

Het reserve wiel zal in de toekomst een plaatstje vinden in de berging en vervangen worden voor een subwooferkist. Hier een foto van de 1e plaat mdf en de plaatsing van de versterkers.



Hier is het gat voor de sub al uitgezaagd en de kist er (los) onder geplaatst. Na deze foto is de kist vast geschroefd aan de bodemplaat. We hebben overigens wel de bodemplaat uit  2 stukken moeten maken om alles in de auto te krijgen. Ook de subkist zal vast vastgeschroefd worden als de bodemplaat er in ligt.



Het deel wat links zit is dus een extra plaatje wat erop geschroefd is om de 2 delen te verbinden en is ook gelijk de plaat waarop beide versterkers geplaatst worden. Mijn broertje heeft (als het goed is) deze week alle ribben voor de valse vloer bevestigd aan de bodemplaat en komend weekend hopen we het hele project af te ronden. Je ziet nu ook dat de plaat waar de subwoofer in komt wat naar beneden afloopt, komt doordat de hoger gelegen plaat niet is vastgeschroefd (wel voorgeboord).

Hier nog een fotootje van de werken, op het moment dat mijn ene broer druk bezig was met mijn audio was mijn andere broer bezig om de (after market) xenon in te bouwen in de Focus van een maat van me (flinke partij licht trouwens, zit er zelf nu ook aan te denken!!).



Hopelijk aankomende zondag foto's van een voltooide mdf verlaging!

Jacob

In de eerste posts ff wat tekst weggehaald, stond teveel onzin in. Projectpagina moet tenslotte gevuld worden met foto's!  Y

Audio is nog niet helemaal klaar (niet zoveel tijd voor gehad/vrijgemaakt de laatste paar weekends)

Setup kofferbak tijdens aansluiten. Redelijk wat verstevigingsribben, omdat ik mijn kofferbak nog gewoon wilde kunnen gebruiken.



subje



Het verzamelen van alle kabels onder het dashboard om vervolgens de audiocontrol in het dashboard kastje aan te sluiten.



De audiocontrol op een basisplaat voor in het dashboard. (komt die koeling in het dashboardkastje toch nog van pas  ;))



De zekering van de audio die in de motorruimte komt te hangen, zit aan de zijkant van de zekeringkast en zit (dankzij al het kunstof onder de motorkap) nu ook uit het zicht verwerkt.



Hier de uiteindelijke setup. Foto is eigenlijk vanuit verkeerde hoek genomen en de "showplaat" is nog niet helemaal klaar moet nog een bekleed strookje mdf voor geplaats worden. (doek was jammergenoeg niet breed genoeg en plaatsen van deze plaat uit 1 stuk was niet te doen)



Andere hoek:



Het deel rechtsboven (afwijkende kleur stof) zal nog met de juiste stof bekleed worden, is toegang tot valse bodem met daarin opbergruimte voor ondermeer reservelampjes, spuitbus voor banden (geen reservewiel meer), sleepoog, etc, etc.

Zoals jullie zien een redelijk eenvoudige install in de kofferbak, omdat ik nog gewoon de kratjes bier/boodschappen en overige rommel (zonder al teveel omslachtige actie's of problemen) in de kofferbak wilde kunnen vervoeren.

Binnenkort: afronden afwerking en laten afstellen door audioshop.

Toch ook hier weer behoorlijk wat tekst in verwerkt, maar ook een redelijk aantal foto's.  :)

Jacob

#9
Ondertussen zit ook alweer een tijdje de xenon ingebouwd en ben hier (natuurlijk) zeer tevreden over. Is echt een aanrader voor iedereen!

Na demontage van de bumper bleek dat bevestiging van de ballast achterop de alumunium de meest praktische oplossing was.





Het resultaat:




Vandaag de nieuwe velgjes laten monteren en ben ook hier zeer tevreden over!! Misschien binnenkort nog ietsje meer zakken rondom, maar wil eerst ff dit zo een paar weken aankijken.











Jacob

Afgelopen weekend op de Ring geweest, ondertussen nog een aantal leuke fotootjes hiervan tegengekomen op het internet.

Genomen door 1 van de jongens die mee was:



Deze 2 zijn genomen door andere fotograven en gevonden op het internet.





EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev