Advertenties


[M?gane Cabrio] Danny

Gestart door EbOoZ, 2 november 2004, 08:42:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EbOoZ

De aanschaf
Voor het moment kwam dat ik opzoek ging naar een andere auto was ik in het bezit van een oldskool BMW 316(met 1800 motor) uit 1987. Het beestje had onderhand al 3 ton op de teller staan en werd duur in het onderhouden er van.

Om de aanschaf een beetje "budget" te houden was ik in eerste instantie opzoek naar een Seat Ibiza Cupra edition. Deze moest wel geel worden, want dat valt mooi op. Al zoekende kwam ik de Renault M?gane tegen. Deze auto beviel me eigenlijk al vanaf mijn 15e, maar dacht dat deze buiten het budget zou vallen. Maar wanneer je natuurlijk zo'n auto aanschaft moet je het wel gelijk goed doen. Ik koos voor een gele cabriolet.

Mijn vader reed op een gegeven moment langs een garage 6 kilometer verderop en zag daar de auto van mijn dromen staan.



Deze auto was in 1998 gebouwd en er stond slechts 37.000 kilometer op de teller. Door dit lage kilometer aantal steeg de prijs natuurlijk ook aanzienlijk. Na thuis wat discussies te hebben gevoerd kwamen mijn vader en ik tot het besluit om de auto maar te kopen.

27 februari kon ik hem ophalen en kon het pimpin' beginnen :)


Geluid
Bij de aanschaf van de auto zat er een zeer oude radio in met casette speler. Drie keer klote dus. De eerstvolgende zaterdag ben ik met mijn vader naar de gemeente werkplaats gereden en m'n radio die in de BMW zat over gezet naar de M?gane. De standaard boxen zijn ook vervangen door Kenwood speakers met 230 watt vermogen.



Niet lang daarna, 1 week op precies te zijn, ben ik naar de mediamarkt gereden en heb daar een subwoofer en een versterker aangeschaft. Een Magnat Xcite 801 met een Power Bull pijp met 600 watt vermogen. Weer een week daarna zat alles er in.




Wat me in eerste instantie niet zoveel kon schelen was de beperkte kofferbak ruimte. Nadat ik in de praktijk wat problemen had gehad met het vervoeren van een kratje bier kreeg ik toch wat spijt van de grote pijp. Daar kwam bij dat de kabeltjes in de subwoofer regelmatig geen contact maakten en de subwoofer dus simpelweg uit viel. 3 dagen na de garantie periode kon ik deze nog ruilen voor een andere. Lopend langs de Car Hi-Fi afdeling viel mijn oog op een Magnat Megaforce 1100. Deze kist was de helft in breedte korter waardoor ik dus genoeg ruimte over hield om eventueel in de toekomst een kratje bier te vervoeren. Aangezien het slechts een kwestie was van kabeltjes los trekken en aansluiten zat deze er in de parkeergarage nog in.




De eerste schade :(
Onderweg naar huis over een weg langs de dijk vond een haas het nodig om zich voor mijn auto te werpen. Uitwijken had jammer genoeg geen zin en waarschijnlijk had ik meer problemen gehad dan nu. Het beestje is helaas overleden. Eerst dacht ik niets te zien aan de voorkant, maar later bleek dat er een beugel was afgebroken die de bumper op zijn plek hield. Nu hing deze iets naar beneden. Gelukkig ben ik All-risk verzekerd en konden we de auto naar de garage brengen zodat deze de boel weer zou repareren zonder dat we de no-claim zouden kwijt raken.

Jammer genoeg was het voorval met de haas nog niet het ergste. Vrijdag 29 oktober ben ik na een avondje poetsen tijdens het achteruit rijden van het erf bij mijn oma vol tegen een kastje van de kabel exploitant aangereden :'( :-[ :-X. Met gevolg een schade van rond de 1100 euro. De bumper is dusdanig verbogen dat er een nieuwe onder moet komen. Met 150 euri's uit mijn eigen zak krijg ik nu een SK-bumper bij club sponsor RB Cartuning vandaan.



In eerste instantie was ik van plan om wat geld te sparen voor mijn eigen huisje, maar ach... door de schade die ik heb gereden gaat het stylen van mijn auto eindelijk beginnen. Ik hoop dat deze nieuwe bumper er snel onder zit. Tegen die tijd zal ik weer even wat foto's uploaden :D

EbOoZ

#1
Mooi vandaag nog even contact gehad met RB Cartuning en mijn SK Achterbumper is onderweg naar Nederland.
Ik was het onderhand wel zat om met deuk rond te rijden :-X

Maandag moet de M?gane voor een grote beurt. Vrijwel zeker moeten er 2 nieuwe banden onder en ze moeten wat aan het gepiep doen als ik rem ;)

Verder heb ik twee weken terug een Caliber condensator gekocht, want m'n binnenverlichting ging de stroboscoop uit hangen als m'n muziek een beetje (TE?) hard stond ;D
Als laatste ga ik samen met m'n pa (die is nogal handig :P) van MDF hout een constructie maken voor m'n subwoofer, versterker en condensator.

Een tekeningetje:


Even snel vertellen wat hier nou zo leuk aan is ::):
De constructie wordt zo gemaakt dat hij achterin m'n kofferbak kan, onder het gedeelte waar m'n kap in valt. Zo heb ik geen last meer van die verrotte kist en hou ik dus meer ruimte voorin de kofferbak over! Later ga ik deze nog afwerken met leuke neon verlichting die ik op de schakelaar van de kofferbak-klep wil zetten.

EbOoZ

#2
Even een heeeeeeeeele grote update, want ik heb eindelijk eens wat foto's van hogere kwaliteit en ik zag dat er een of twee posts van mij weg zijn :-\. Laten we beginnen met de subwoofer-kist!

Nadat ik het plan om mijn kist voor m'n subwoofer uit elkaar te slopen en er totaal iets nieuws van te maken op papier had, werd er dan begonnen met het maken ervan.



De schuine plankjes er in


Oude kist uit elkaar


Gat achterin maken waar de aansluitingen van de subwoofer komen


Beginnen met bekleden




Wat een troep die spuitlijm!


Na een hoop gemeet, gesnij en gelijm was de kist klaar :)


Bij het plaatsen van de kist in de kofferbak kwamen we er achter dat de + en - pool op de condensator veel te dicht op het chassis kwamen te zitten. Daarom hebben we er nog even een schuin plankje in gemaakt, zodat dat probleem ook weer is verholpen.


De kist kan je dan zo naar achteren schuiven waardoor je evengoed nog wat ruimte over hebt in de kofferbak

EbOoZ

#3
Gisteren heb ik dan eindelijk mijn auto bij een schadebedrijf bij mij in de buurt kunnen ophalen. Zij zouden de deuk uit de auto halen en er een SK achterbumper onder zetten! Zo zenuwachtig als een jongen van 5 op zijn verjaardag reed ik richting het bedrijf, waar mijn auto al voor de deur stond. Het resultaat was misschien nog wel boven mij verwachtingen, en die waren al heel hoog. Kort gezegd ben ik dus ontzettend tevreden met het resultaat.



De uitlaat is nog standaard, maar daar moet natuurlijk een andere einddemper onder komen. Het geld is echter even op, dus ik moet even op zoek naar een goedkoper alternatief zodat de huidige uitlaat wordt verlengd en de rook/roet niet op de bumper zelf wordt geblazen.

Omdat ik zelf eigenlijk altijd met mijn telefoon foto's maak, maar die er niet echt goed uit zien, had ik even een digitale camera geleend. Ik heb gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt en een reeks foto's van de hele auto gemaakt.








EbOoZ

#4
Een paar weken terug een Powerfull einddemper van Klaazz overgenomen. Deze heb ik er gisteren onder gezet. De uitlaat maakt gelukkig niet zo'n herrie, maar geeft een mooi donker geluid. Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee :D. Vandaag alleen nog even het gat links van de demper opvullen met gaas en wat rubbertjes op mijn bumper plakken, omdat deze anders binnen no-time aan diggelen ligt :)




Verder had ik vorige week de traanplaat mattenset van Henry "Don Broekie" overgekocht. Hij had ze vrijdag naar me opgestuurd en zaterdag ochtend had ik ze al binnen! Ik had ze er gelijk maar in gelegd en het resultaat is erg naar mijn zin :P



Het eerstvolgende wat ik wil gaan veranderen zijn m'n velgen, maar dat gaat nog wel even duren verwacht ik ;)

EbOoZ

#5
Vanochtend naar Velgenland geweest in Vijfhuizen. Daar de BSA Cobra laten monteren in 17" :D

Hier lagen ze al op mij te wachten


En dit is het plaatje zoals de M?gane er tegenwoordig uit ziet









EbOoZ

#6
Laatst eindelijk maar eens witte knippers gekocht:


Verder laatst besloten om lid te worden van de club (jeeej 8)) en natuurlijk de club-stickers op de achterraampjes geplakt:


Op het moment bezig met het project om de stoffen bekleding op de panelen te vervangen door Sky. Gisteravond bezig geweest met de panelen achter. Al met al vrijwel geen vouwen erin, dus ben ik erg tevreden met het resultaat:

EbOoZ

#7
Vorige week het deurpaneel aan de bestuurderskant bekleed met Skai. Ziet er echt strak uit :D


En zo ziet dat er in totaal uit me de rest van het itnerieur


Gisteren naar Enter geweest, en een roadbox overgenomen. Natuurlijk gelijk 's avonds ingebouwd en de cabrio is echt "dik" geworden 8)







EbOoZ

Vandaag na een heeeeeeeeeeeeele lange tijd m'n auto maar eens goed schoon gemaakt. Op de velgen zat allemaal aangekoekte remstof... en dat is niet fijn om er af te krijgen, maar voorlopig zijn ze wel weer aardig netjes ;D. Vervolgens naar een haventje gereden en wat foto's gemaakt. Was echt super koud dus ze zijn in sneltempo genomen :)

Overigens is er ook al weer wat veranderd aan de M?gane:
-  Deurpanelen zwart gespoten
-  Carputer ingebouwd (P4 3,2 Ghz, 512MB DDR, 60GB HDD, WLAN, GPS, DVD, CD-RW)
-  Nieuwe bekabeling getrokken (zo'n setje van Dietz)

Van de verandering heb ik even geen detail foto's, maar dat komt nog wel.









EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev