Advertenties


[Megane Coupe 2.0 8v geel] Nils.

Gestart door Meganez, 1 april 2006, 19:17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meganez

Hier mijn Megane tijdens de aankoop.. nog helemaal standaard zoals hij bij dat vrouwtje in A'dam stond. Helaas wel al met de nodige gebruikers schade en achterstallig onderhoudt maar door de leuke prijs zag ik het wel zitten deze auto weer in topconditie te brengen.







Meganez

Als eerst ben ik begonnen de audio aan te pakken.

Deze head-unit had ik al. De pioneer deh- P 7300.
4 * 50 W Mosfet



Vervolgens een JBL composet en 6-kanaals versterker gekocht



Composet is 70 W RMS op 4 ohm (210 peak)

Versterker is 560 W RMS verdeeld over 6 kanalen
4 * 70 W RMS op 4 ohm
1 * 300 W RMS Gebrugd op 4 ohm

En dit moet allemaal aangesloten worden met deze Direct Audio Essentials kabel set



2x 5m Zilver series RCA kabels
12m Premium speaker kabel (2x1,5qmm)
5m 20qmm Hexagon voeding kabel (Blauw)
1m 20qmm Hexagon massa kabel (Zilver)
2,5m 10qmm Hexagon voeding kabel (blauw)
2,5m 10qmm Hexagon massa kabel (Zilver)
5,5m 1qmm remote kabel (Blauw)
1x Zwart chromen AGU zekeringhouder
1x In-line ANL zekeringhouder (20qmm) met 100A zekering
Alle benodigde aansluitmaterialen (Vorken/ogen)


Wat later mijn sub en achterspeakers gekocht



Infinity kappa 120.3se
300 W RMS op 4 ohm!! (1200 peak)

Achterspeakers 52.5i: 60 W RMS

Tevens een 1 farad condensator en wat neon aangeschaft


Meganez

De inbouw


Halve auto gestript. Composet in deur en (tweeter) in dashboard geplaatst. Speakers kabels door deur connector gewerkt (wat was dat een k.*.t. werk) Voedingskabel onder rechter dorpel gelegd. 6 signaal en een remote kabel door het midden gelegd en de speaker kabels en de cd wisselaar kabel aan de linker kant gelegd. Ook heb ik de scheidingsfilters en een fm modulator onder het dashboard weg gewerkt.


Mallen voor de kofferbak gemaakt

De gesloten sub kist..


Uren mee bezig geweest met de afwerking er van. Berekend naar de best geschikte inhoud voor mijn subwoofer.


Hier bezig met de bodemplaat. Zoals te zien is gaat deze uit drie delen bestaan. Dit doe ik zo, zodat ze bij de keuring simpel bij de gastank kunnen door alleen het middendeel er uit te trekken zonder dat heel de inbouw weer de kofferbak uit moet.


Hier is duidelijk de opbouw te zien


En hier in de auto

Vervolgens nog een achterwand gemaakt


Hier zitten een aardig aantal uurtjes figuur zagen in..



En na alles met skai bekleed te hebben hier het geheel ingebouwd.. Rechts is trouwens het display van de condensator te zien (het rode ligt)


En bij dag

Meganez

#3
Mn audio knalt ondertussen lekker.. dus toch nog maar even de deuren gedempt
 

Verder is er nog een cd-wisselaar ingebouwd.

Meganez

Evo spoiler gekocht, helaas liet de pasvorm zich te wensen over dus moest er nog het een en ander aan gedaan worden:

 

 
De kofferklep beplakt met kranten zodat ik de polyester plamuur er in de juiste vorm in kon drukken

Meganez

Dubbel rvs uitlaat systeem vanaf de kat



Tevens de deurgrepen, evo spoiler, spiegels en koplamp kapjes (ivm steenslag) gespoten













Meganez

Nieuwe velgen!!

Zillion Rock 17' blackchrome



Daarna tevens 3,5 cm verlaagd met Apex veren



Meganez


Meganez


Meganez

Bij RB Cartuning smoke olie temperatuur meter en aansluit adapter gekocht, tevens een interieurdeel van de sloop gehaald (waar normaal je klokje in zit)



Vervolgens met de 7 gaten boor een gat in het deel geboord van 52 mm, en vervolgens nog een van 58 mm, alleen deze maar 5mm diep geboord zodat net alleen de rand van de meter ook verzonken lag.





Vervolgens met de polyester aan de gang, door het complete gat weer dicht te maken.. dit heb ik niet vooraf gedaan omdat ik al had verwacht dat het niet makkelijk zou zijn het gat in het plastic deel te maken en dat was ook niet makkelijk. Dit is mijn eerste poly project ooit, dus op de matjes die je hier op de foto ziet had ik er weer van af getrokken omdat ik ze veels te nat had gemaakt door er te veel hars over de kwasten met te weinig verharder. De tweede keer ging het wel goed





vervolgens hier weer het gat uit gehaald



en daarna alles vol gesmeerd met polyester plamuur



en dit vervolgens aardig wat keertjes gedaan en aardig vaak geschuurd.. maar ik kreeg het toch nog niet helemaal glad. Omdat ik toch nog verf moest halen, daar maar even gevraagd hoe ik het gladder kon krijgen. Hiervoor heb ik een 1 componenten plamuur gekregen, die volgens die man perfect zou werken..



En het werd inderdaad echt super glad met dat spul.. dus nu alleen nog ff spuiten:



Maar helaas begon de 1 componenten plamuur los te laten..  8)7  Hierdoor ziet het er dus niet meer uit.. maarja, ben hier nu ongeveer al een week mee bezig geweest, dus heb nu ff geen zin om alles er weer af te schuren en alles weer opnieuw te plamuren.. dat doe ik ooit later nog wel een keer.. maar ik baal wel enorm na al dat werk en geld..



en hier nog ff met de meter aan..

(foto's zien er niet uit omdat ze met mn gsm genomen zijn)

Meganez

Hier nog ff wat foto's die hier eigenlijk ook horen te staan  :)

Zoals jullie kunnen zien zit hier nu ook een cupra lip onder de megane (nog niet afgewerkt)










Meganez

Het dashboard deel met olie temp. meter is ook opnieuw geschuurd en geplamuurd en geschuurd en ....  en gespoten.





Ik zoek nu alleen nog een mooie chrome ring van 52 mm voor om de rand van de teller, als iemand suggesties heeft waar ik deze kan vinden, pm ze dan maar aub, ben zelf namelijk al een half jar op zoek zonder resultaat  8)7

Tevens is de cupra lip voor een tweede keer gemonteerd en zit deze nu beter aan de randen. Het gaas zit er nu ook in. Ik heb getracht de naat af te werken met een mooie kit-rand. Dit is echter niet helemaal netjes geworden dus vandaar dat er nu een chrome strip op zit tot dat alles netjes gespoten gaat worden.





Grondspeling op de hoek is 4 cm

Meganez

Mijn nieuwe Head Unit met Ipod

Het topmodel cd speler van Alpine, de cda 9855r.

Zit er ondertussen alweer een tijdje in maar ben hier zeer tevreden over  !-!

Meganez

#13
Zomaar wat foto's

















Meganez

Met veel pijn en moeite ga ik afscheid nemen van mijn eerste eigen auto.

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=5878.0

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev