Advertenties


Megane Coupe Phase 2 1.6 16V Privilege

Gestart door Kj, 31 december 2005, 14:47:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kj

Op 18-07-2005 was het na 2 jaar wachten en sparen eindelijk zo ver! Ik had een opvolger gevonden voor mijn oude auto, een Renault 19 1.4 Energy uit 1990. Ik wist al tijden dat de enige waardige opvolger een Megane Coupe kon zijn. Toen het geld er eindelijk was, heb ik internet maanden in de gaten gehouden en een aantal lijntjes uitgelegd bij handelaren. Na een maand of 3 zoeken stuitte ik op mijn huidige auto, een Megane Coupe 1.6 16V Privilege van mei 2001 met toen 161.000 km op de teller. Het betreft een ex-lease auto, met redelijk wat achterstallig onderhoud (daar ben ik in de loop van de tijd al wel achter gekomen). Maar deze uitvoering is bijzonder compleet. Donkerblauw lederen bekleding, airco, LPG G3.... Kortom, een gaaf bakkie  !-!)!!








En nog een fotootje samen met zijn voorganger......




Inmiddels ben ik dus ruim 5 maanden verder en begin ik na alle achterstallig onderhoudsperikelen (verkeerde bougies, 3 slechte en kapotte motorsteunen waar de auto absoluut niet mee door de aanschaf-APK had mogen komen, een verdamper die op korte termijn waarschijnlijk ook aan vervanging toe is en nog wat andere zaken) is voorzichtig een tunings-projectje. Het zal geen mega-projekt worden, maar ik heb toch minimaal het volgende op mijn wensenlijstje voor 2006 staan (en zal afhankelijk van mijn budget op korte of wat langere termijn gaan plaatsvinden):

-Achterraamspoiler (besteld);
-Verlagen (zsm);
-Bredere velgen (zodra ik mooie velgen tegenkom);
-Een leuk sportuitlaatje;
-Angel Eyes (mochten die er ooit gaan komen voor Phase II).

Of er nog andere dingen volgen weet ik op dit moment nog niet, ik wil mijn auto-projekt wel subtiel houden.

Kj

#1
Zo, verdamper is vervangen, dus begin weer wat ruimte in mijn portemonnee te krijgen voor andere leuke dingen. Mijn achterraamspoiler zit er al weer een tijdje op. Gisteren nieuwe velgen en banden op mijn auto laten zetten. Heb gekozen voor een niet te groffe velg, de Dezent V 16'' met 205/45/16 banden, staat erg goed!!! Ik ga binnenkort proberen wat foto's te plaatsen.

Kj

#2
Zo, fotootje van achterspoiler




En van mijn nieuwe velgjes


Kj

#3
Inmiddels heeft een vriend van me zich aan een mooi stukje handgemaakt huisvlijt geweid.... Een mooi eindstukje voor die nare, gewone einddemper  !-! !-! !-!:


Kj

Vandaag was ik de wiellagers aan het vervangen, gelijk de remtrommels mooi metaalkleurig gespoten (die nare roestkleur stond me erg tegen door de wielspaken heen) en achter de URL-kentekenplaat van de Megane Club gemonteerd. Was al te donker voor foto's, die volgen dus zsm!

Kj

#5
Zoo, vandaag even een fotootje gemaakt van de remtrommels:



Kj

#6
Inmiddels rijdt mijn auto EINDELIJK weer zoals het hoort (zie topic http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=5154.0 ).

Nu maar weer eens verder met mijn verlanglijstje in willekeurige volgorde om mijn bezit te verfraaien (al zal het allemaal wel 2007 worden vrees ik):

-Aluminium tellerringen (inmiddels besteld);
-Aluminium deurgrepen (indien mogelijk echt alu, anders spuiten in alu kleur) (zoekopdracht onderdelenzoeker);
-Verlagen (voor en achter);
-Angel eyes of Morette lampjes;
-Cruise control;
-Middenarmsteun;
-Raamlijst rechter portier (gevonden via Forum);
-

Kj

Zo, tellerringen zitten er al weer een paar weekjes op. Vandaag ook de armsteun van LoWeb gemonteerd, rijdt en zit echt super!



Morgen zal ik even wat foto's maken van hoe de ringen en de armsteun in de auto zitten.

Inmiddels ook donkerblauwe interieurmatten besteld met club URL. Hopelijk komen die snel!

Kj

#8
Hieronder nog 2 foto's met daarop de chromen deurgreepjes, de middenarmsteun en de tellerplaatringen.







Kj

Inmiddels EINDELIJK mijn in februari geleverd gekregen instaplijsten gemonteerd. Afwerking vond ik erg beroerd, maar na enige hulp van een vriend van me zijn de lijsten ontdaan van scherpe randen en zijn de hoeken mooi rond gemaakt! Al met al ZEER tevreden met het resultaat  !-! !-!!


Kj

#10
En toen kwam er op 5 juli een onverwacht einde aan mijn relatie met mijn Megane en mij..... Ik haalde een vrachtwagen met trailer in, de achterkant van de trailer zwenkte uit naar mijn auto toen die in het midden was, waardoor ik van schrik remde en een zwieper aan mijn stuur gaf. Een pirouette, van de linker rijbaan achter de trailer langs naar de vangrail makend. Neusje zwaar beschadigd, linkerkant in de kreukels, doordraaiend tot stilstand in de rijrichting op de rechter rijbaan. Total loss. Kijk en huiver.....






EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev