Advertenties


nokkenas tandwiel en compressor airco

Gestart door Adje, 20 april 2009, 22:33:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

subzero


M@ttie

Via dat linkje zie ik alleen maar een verhaal over een turbo, en we hebben het over een airco compressor...
Of ben ik nu helemaal abuis!!!  :?

Een OTS is een technische servicemededeling van renault.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Marc H.

#17
Citaat van: drbiqs op 21 april 2009, 19:54:47
dat starten met dat ratelen heb ik ook soms last van. >:(
ik heb wel is vernomen dat er dan de nokkenassensor kapot is.
weet niet of dit ook werkelijk zo is. :?
moet er binnenkort is naar vragen.

Een defecte nokkenassensor wordt gemeld door het storingslampje van de motor op je dashboard. Heb dat onlangs gehad (zie ook reparatiebank Meg II). Kosten zijn ongeveer 90 euro inclusief inbouw.

Mocht de compressor van de airco defect zijn, kun je natuurlijk ook kiezen voor een gereviseerde compressor. Een oom van mij verkoopt en bouwt dergelijke compressoren veel in. Zie www.willie-harberink.nl


Adje

Ben vandaag bij een airco specialist geweest. Die wist niets van een nieuwe leiding bij de Magane. Het geluid dat je hoort schijnt een poelie te zijn die zwaar belast wordt als de airco aangaat. Maar hij durfde niet met zekerheid te zeggen dat een nieuwe compressor het zou oplossen. Hij stelde voor om eerst de airco opnieuw af te vullen, want volgens hem koelde de airco ook niet genoeg, om te kijken wat daar het resultaat van zou zijn. Mocht dat niet helpen kan altijd de compressor nog vervangen worden. Zit een beetje in dubio, want bij de Renault garage was men bang dat als ik te lang zou wachten e.e.a zou kunnen vastlopen met alle gevolgen van dien....

@Marc H, Renault doet de reparatie ook met een gereviseerde compressor, anders zouden de kosten nog hoger worden.

subzero

Citaat van: M@ttie op 23 april 2009, 07:11:36
Via dat linkje zie ik alleen maar een verhaal over een turbo, en we hebben het over een airco compressor...
Of ben ik nu helemaal abuis!!!  :?

Een OTS is een technische servicemededeling van renault.


Het gaat in dat draadje idd over een turbo,maar ook over het 'geel OTS schema'.

Citaat:

Sinds februari 2006 is er een "Geel OTS schema" van toepassing, deze beslissing werd genomen onder druk van Franse consumenten organisaties.
Deze "Geel OTS schemas" zijn interne nota's voor al de Europeese Renault dealers. Ik heb niets officieel gevonden, maar als je er met de dealer over praat, dan zullen ze wel snel weten dat jij op de hoogte bent. Indien de dealer niet op de hoogte is kan je hem vragen om de Renault invoerder te bellen.

M@ttie

Sorry maar een ots is voor mij niks anders dan een mededeling van renault , de ots geeft aan wat je er aan kan doen/of wat je er aan moet doen. Of het gedekt is door renault en tot hoeveel jaar en kilometers na aanschaf. Dat schema van die ots turbo geeft aan dan dat je binnen 5jaar na kenteken datum of 150.000km aanspraak kan maken op een nieuwe turbo of complete motor, als je onderhoud netjes optijd en volgens de richtlijnen van renault is uitgevoerd.

Zo is elke schema voor een OTS weer anders.

elke OTS heeft een code zoals 0B17, het vervangen van de stekker van de airco pomp of 0AVN herprogrammeren airco ivm schade die kan ontstaan door een lek aan het airco systeem.

De naam OTS is gewoon een verzamel naam er hoord altijd een code aan vast....

Mensen die niet bij renault werken zullen waarschijnlijk nooit zo'n schema zien want het is vertrouwelijke informatie van renault...tenzij iemand het op het net gooit... Y :)
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

matthew

@Mattie er zijn bij ons ook inderdaad een paar leidingen vervangen.

Ots op compressor is er ook maar we hebben nog altijd de stekker van de compressor moeten vervangen,maar dit is een ots die na een storing 'df1070' werkt airco niet meer.Als je deze wist werkt airci weer wel loopt dan de pomp vast dan moet er nieuwe pomp op ,werkt die gewoon wordt alleen de stekker op de pomp vervangen.

Verder over het probleem:
Geluid zou ook inderdaad kunnen ontstaan doordat er te weinig koude middel in zit.(dat hebben meerdere al gehad en is af fabriek waarschijnlijk al minder in gedaan maar dit vat niet hard te maken).
Dus je kunt hem inderdaad opnieuw laten afvullen zou dan ook een beetje olie voor in het systeem laten toevoegen.

subzero

Mijn excuses voor de verkeerde info.

matthew

Nou verkeerd een voorbeeld en je geeft heel veel info en uitgebreid en daar zijn vele mensen je dakbaar voor Y !-!

M@ttie

verkeerde info maakt niet uit, hoe meer je leest des te meer je weet...altijd goed, meedenken is nog nooit iemand aan dood gegaan,...goed bezig toch SUBZERO.....
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

A110

Het is eigenlijk heel simpel.

Haal de multi-riem los en voel aan de poelie van de aircopomp. Hoor je een raar geluid of zit er veel speling op dan is de pomp kapot. Voel je geen gekke dingen dan probeer je het met opnieuw afvullen van het airco-systeem.

Gr. Jeroen

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

subzero


Adje

Vandaag is de auto voor reparatie bij de garage geweest. Nokkenasversteller is gerepareert.

Omdat ik heb gevraagd of ze wel zeker zijn dat de airco compressor stuk is, hebben ze de airco eerst alleen gevuld...... probleem opgelost.
Scheelt een eurootje of 800.

Mijn dank aan een ieder die adviezen gegeven heeft  !-!

A110

Ik had het toch al geschreven.

Wel beter zo, kun je met queenday wat meer uitgeven.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Mooi inderdaad kun je iets leuks van gaan doen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev