Advertenties


Hoog toerental autosnelweg megane 2 CC.

Gestart door Alessio, 9 december 2015, 19:17:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alessio

Hallo Iedereen,

Ik ben sinds kort nog eens op de weg met een megane(2 phase 1 CC),die van men moeder door de air ride die gemonteerd wordt op men auto.
Nu ben ik al een paar dagen met de auto via de autosnelweg naar men werk gereden en viel me op dat de auto in zijn 5de versnelling rond de 4K toeren draait als je 120km/h rijdt.. + Maakt redelijk wat herrie door dat je zo hoog in toeren gaat.

Men moeder zei dat dit vroeger ook al was toen ze hem kocht 2dehands,maar dat betwijfel ik dat hij zo hoog loopt sinds hij uit de garage komt.
Kan er iemand mij vertellen of dit echt zo is of dat er echt iets mis is?

Grts Alessio


zapp

#2
De verhouding tussen toerental en snelheid ligt (in elke versnelling) vast. Dat is niet te veranderen, tenzij je er andere banden opzet met een andere omtrek loopvlak.

Felix

Een 1.6 met JH3 bak maakt in zijn 5e versnelling bij 120km/u 3620 toeren.  4000 is een tikje overdreven, tenzij je te kleine wielen/banden hebt gemonteerd ;)

Een 2.0 zou in zijn 5e versnelling bij 120km/u 3800 toeren maken, maar gelukkig is dat een 6 bak.

Dit heb ik gebaseerd op de bakverhoudingen van die versnellingsbakken, even in een spreadsheetje gooien en je hebt bovenstaande gegevens als resultaat  ;)

hansenn

mijn 1.6 rijdt rond de 130 bij 4000 toeren

Alessio

Is inderdaad een 1.6,16V als ik me niet vergis maar moet ik even nakijken.

4000 toeren was afgerond van me,zal inderdaad ergens rond de getallen liggen dat je daar vermeld.
Wielen zijn wel andere maar alsook 16inch met de zelfde maat van banden dus is hetzelfde qua de originele.

Maar dan is het dus normaal,dat die zo hoog loopt.. Geen perfecte autosnelweg auto,dat ding verbruikt benzine als een gek  8)7

mark

haha  :D mijn hatch is ook niet zo heel zuinig hoor, loopt 1 op 12. En dat 30.000 km per jaar  :D

Bazzaz

Citaat van: Alessio op 10 december 2015, 19:04:10
Is inderdaad een 1.6,16V als ik me niet vergis maar moet ik even nakijken.

4000 toeren was afgerond van me,zal inderdaad ergens rond de getallen liggen dat je daar vermeld.
Wielen zijn wel andere maar alsook 16inch met de zelfde maat van banden dus is hetzelfde qua de originele.

Maar dan is het dus normaal,dat die zo hoog loopt.. Geen perfecte autosnelweg auto,dat ding verbruikt benzine als een gek  8)7

Is idd normaal, maar benzine zuipen valt ook wel mee... als ik snelweg rij (130) loopt ie meestal rond de 6 a 7 liter op de 100 km

Alessio

Hij lijkt zuiniger bij jou aan 130 dan bij mij aan 120  :D  Hij rijdt gemiddeld 7,5 a 8 liter op de autosnelweg aan 120km/h.
Auto staat wel al een 3maand stil,is een soort reserveauto geworden of voor de zomer.

Mijn vorige megane 2.0 was ook niet echt zuinig hoor Mark,300 a 350km en de bak was leeg,gelukkig rijdt men Lancer momenteel 6 a 7liter gemiddeld  !-!

Tedo

Toerental en verbruik wat je opgeeft zijn hier ook normaal. Het hoort kennelijk zo.

Rogier

Ik heb ook een 1.6 16v en ik heb het zelfde dat mijn auto hoog in de touren rijd. Alleen ik vindt de auto niet "zuipen" ofzo. Ik rij zo'n 300 a 400 km met een halve tank (ligt eraan of ik veel snelweg rij de ja of de nee) hoogste wat ik gehaald heb is 720 km met een tank :P daarna moest ik ook echt wel even tanken :P

Alessio

Wou het toch even na vragen voor de zekerheid Tedo,nu dat ik even met de wagen op toer ben.

Als ik rustig rijd en de hele tijd 120 a 126 op de autostrade moet 600 a 650 wel lukken,de CC weegt wel meer volgens mij met de achterkant  etc.

Wel super auto voor de rest,vooral dat bochtenwerk  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev