Advertenties


Kan deze bandenmaat als winterband op onze Megane CC

Gestart door amhulshoff, 7 augustus 2010, 20:02:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

amhulshoff

Vandaag heb ik via Marktplaats winterbanden aangeschaft, welke op een Scenic (van 9 jaar oud) afkomstig zijn gekocht.
Thuisgekomen zie ik echter dat de bandenmaat 195/60-15 afwijkt van de huidige bandenmaat 205/50-17.

De overeenkomstige bandenmaat zou 195/65-15 moeten zijn.
Kan iemand mij zeggen of ik deze winterbanden al dan niet kan gebruiken en wat de evt. problemen zouden zijn.

Alvast bedankt,

Wendy en Martin

Marc

Je hoeft helemaal geen bandenspanningscontrole systeem op je winterbanden te zetten. Is onnodig en overbodig

KJ zit je dus voor niets op te schepen met exstra kosten. Jammer
Rij zelf ook met winterbanden zonder systeem, je ziet alleen dat je wagen geen wielen meer heeft ;-)
Renault Megane  2005 1.5 DCI

amhulshoff

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
15" ipv 17"is het probleem niet. We hadden vooraf nagekeken dat de winterbanden dan 195/65-15 moesten zijn.
Echter zie ik thuisgekomen dat de waarde 60 ipv 65 is.
Naafgat (60) en ET (43) waarde zijn wel juist.

De auto waar ze onder moeten passen is een Renault Megane CC 2.0 16V turbo uit 2007.
Er zit geen bandenspanningscontrole systeem op de auto.

Onze vraag is of het enige probleem is dat ze 4 km te weinig aangeven of dat ze echt onbruikbaar zijn op onze auto.

A110

#3
http://www.meganeclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=95&Itemid=47

Zie link hierboven dat je inderdaad een afwijking hebt van +/- 4km/h. Als je je bandenmaat invult. Dat onthoud de link niet helaas.

Ikzelf zou dat niet erg vinden gewoon opletten hoe hard je rijdt ivm bekeuringen.

Voor de auto maakt het niet uit de ET-waarde en boutgaten kloppen wel dus dat is geen probleem.

Wat ikzelf altijd doe is wel de bandenmaat veranderen in het ABS-systeem. Ik doe dit zelf omdat ik monteur ben maar de dealer kan dit doen. Zo weet het ABS-systeem dat er een andere maat onder de auto zit en zich hier aan aanpast.

Maar dit is persoonlijk.

Gr. A110

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Echter je hebt een 2.0 en volgens mij moeten daar minimaal 16 inch velgen onder ivm je remklauwen voor.

Ze gaan dus niet passen.


renault@soest

je kan de storing van de sensoren ook uit laten schakelen,heb ik ook laten doen..
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev