Advertenties


Geen respons - niet starten

Gestart door Alex Verloop, 2 februari 2010, 16:24:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Verloop

Beste allen,

Zoals jullie weten heb ik een cc´tje voor de deur staan hiero, ben alleen vergeten te vermelden dat er nog het e.e.a. aan moet gebeuren ivm een ongevalltetje van de vorige eigenaar  8)7.

1. Toen ik hem kocht startte de wagen al niet, echter werkt de automatische vergrendeling (en knipperlichten) bij het opengaan wel.
2. Als het kaartje in de cardreader gaat, gaat het knopte "start/stop" branden, maar voor de rest gebeurt er niks (geen verlichting aan, geen display, noppes).
3. Vervolgens als ik de start-stop knop indruk, hoor ik een zachtje tik, en vervolgens gebeurt er niks.

Accu ligt het niet aan ;). Daar ben ik al achter, maar heetf iemand een paar nuttige tips?

Thanks in advance  !-!

ramon16v


A110

#2
Als startmotor kapot is dan moeten in iedergeval wel alle instrumenten gaan branden.

Zijn er geen zekeringen kapot die op de plus-pool van de accu zitten? Deze willen nog wel eens kapot gaan even losmaken en controleren.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Alex Verloop

Heb alle zekeringen al gechecked aan de binnenkant van de wagen (ramen e.d.), maar die waren allemaal goed/heel. De zekeringen onder de kap stonden idd op het "to-do"  lijstje voor morgenavond, dus zal ze dan zeker allemaal even langslopen ;). M.i. is het idd ook een zekering, maar miss dat iemand anders het probleem herkende.

Zal morgen even een respons geven  !-!

matthew

Kan ook nog een draadbreuk zijn dat rekeneenheid geen voeding krijgt.

Accu heb je al vernieuwd neem ik aan.

Alex Verloop

y, accu etc gechecked en vervangen  !-!

Vanavond takel ik het blokje er even (half)uit, om alle kabels etc te checken en door te meten. Gok zelf op een zekering, maar vanavond zullen we het zien.

tnx 4 the advise!

matthew

Dan kan het zijn dat er zekering bij je upc(onder de motorkap)is.

Wat ook kan is een voedingkabel breuk van rekeneenheid naar upc,maar ga dat maar zoeken,dan heb je schema's nodig en dan bedrading doormeten.

Alex Verloop

accu en zekeringen zijn het niet.

Bij de dealer wisten ze me te vertellen dat het misschien wel de noodstop kon zijn. (achter de pook). Dit gaan we vanavond dus even checken ;) (hoop niet dat die kaduk is, want das n duur geintje gok ik :P)


Mike,

Hey Alex,

Zou je mij op de hoogte kunnen houden? Mijn Megane Grand Tour heeft hetzelfde probleem. Monteur ANWB denk dat het bij mij ook kortsluiting kan zijn, of iets met de startmotor. Hoop dat het hierbij blijft.

Thnx
Renault Megane Coupe. 1.6 16V Zwart 1999.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev