Advertenties


onderstel aan het rotten

Gestart door barcodes, 29 februari 2012, 01:38:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

barcodes

beste mensen,

Ik heb sinds kort een megane uit 98/99 gekocht een 2.0 16v met 147pk heel sportief leder bekleding etc. Ik dacht leuk voor de zomer een beetje optrekken voor stoplicht etc. Nu heb ik hem op de brug laten zetten en de onderkant van de auto is vrij naar de klote alles is bijna aan t roesten en wegrotten. Nou helaas er staat 147000 op de teller en motorisch prima inorde.

Mijn vraag is en ik ben echt een leek op dit gebied. Is het mogelijk om de motor in een andere megane te stoppen en zo ja  kan dit in een nomale megane bijvoorbeeld een megane die op lpg rijd en dat ik de motor laat verwisselen? aangezien dit een sterke motorblok is moet het ddan niet een sportonderstel hebben?

enig advies is zeer wenselijk, alvast bedankt.

Jacques

#1
Je kunt het zelfs in een Renault 19 zetten!
Als je het ombouwd in een andere magane, zou ik even checken of je de emissie eisen haalt en hoe het met de RDW zit als je in een bv. in een megane 1.6 een F7R motor stopt. Ik zou uiteraard alles over zetten. (remmen achterbrug, UCH, dashbord etc.) Het is niet een kwestie van simpel de motor overzetten. Je moet het hele subframe met bak en aandrijfassen/schokbrekers overzetten. Als je het moet laten doen zou ik het uit mijn hoofd zetten. Het wordt dan onbetaalbaar.

Nicole

Als je het bijv in een 1.6e wil zetten moet er heel wat aangepast/omgezet worden.
Ik zou dan kijken naar een 2.0 16v waarvan de motor einde is, en dan de boel overzetten. :)

Zoals Jaques zegt, de bak, aandrijfassen, naven, achteras etc. etc. moeten allemaal over.
Ook zitten voor zover ik weet de motorsteunen op andere plaatsen, waardoor je de motor er ook niet zo ff in kan hangen. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Jacques


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev