Advertenties


ontluchten koelsysteem

Gestart door coupster, 28 april 2009, 20:24:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

coupster

hallo,
ik heb een vraag ik heb een megane coupe 2.0 16 v uit twee duizend , bij mij is een slang van mijn koelwater losgesprongen nu wil ik dit weer in orde maken .
slang vastmaken geen probleem alleen ontluchten , er moeten drie onluchtings nippels zitten kan er alleen maar een vinden die op de thermostaathuis waar zitten die andere twee :?
weet iemand dit

Dirk Kuipers

Op de radiateur? Bij mij (wel een phase 1 uit 98) zitten er nog 2 op de radiateur. Bovenaan (zowel links als rechts 1).

coupster

dat zou een mogelijkheid zijn want bij mij zit de radiater ingebouwd zogezegd(er loopt een plaat over heen)zal eens kijken morgen mischien iemand die het zeker weet bij deze motoren???
iig bedankt voor de tip dirk

Dirk Kuipers

die plaat is er simpel af te halen met wat torxschroefjes..
Alleen kun je er volgens mij zo ook nog wel bij.

coupster

ok. ik bedoelde er eigenlijk mee dat ik er dan overheen gekeken hebt maar weer bedankt voor de tip

coupster

ik heb de plaat eraf gehaald maar daar zit niets , heb wel op internet een schema gevonden maar daar praten ze over twee dosseurs en een nippel
nippel zit op het thermosstaathuis en de dosseurs zijn gewoon tsplitsingen voor de leidingen naar het gashuisklep???
wie weet die andere twee te vinden ???????

subzero

#6
Zo heb ik het bij mij gedaan. (1.4 16v)

1. bij koude motor de nippel op thermostaathuis openen.(motor af)

2. open het kvs reservoir en giet er kvs in totdat er uit de nippel alleen maar kvs komt en sluit de nippel.

3.vul het kvs reservoir tot ongeveer het streepje -MAX.

4.start de motor terwijl het kvs reservoir open blijft.

5.terwijl de motor draait kvs bijvullen zodat het reservoir niet leeg komt te staan (indien nodig)

6.wacht nu totdat de koelventilator aan de radiator in werking treedt.

7.sluit nu het kvs reservoir,let wel dat er genoeg kvs inzit,en laat de motor nog een vijftal minuten draaien.

De volgende dag heb ik het niveau nog eens nagekeken en een beetje bijgevuld.

Als dit niet de juiste methode is dan hoor ik het hier wel. Y ;)

coupster

dit is een manier , maar toch ben ik ook wel benieuwt waar die twee ander nippels nou zitten .
staat overal dat er drie moeten zijn zal toch niet dat ze er gewoon twee zijn vergeten

Benjamin Renon

#8
Als 't goed is moeten er ergens op de slangen zelf nog een paar "ventielen" zitten. Het is ook een soort van dopje dat je met een schroevendraarien kun verdraaien.
Ze zitten als het goed is op de radiateur, kachelslang en thermostaatsteun.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

coupster

kijk nu weet ik beter wat ik moet zoeken , gewoon naar zo'n spleetje die van zijn eigen zwart is op een zwarte ondergrond waarschijnlijk volgelopen met vuil , gaat morgen gelijk kijken moet toch ook mijn olie verversen en luchtfilter en de bougie's heeft ie gelijk een beurt gehad

Benjamin Renon

klopt zijn van die dopjes met spleet erin. Met een platte schroevendraaier kun je ze verdraaien. Succes ermee morgen!
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

coupster


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev