Advertenties


NOKKENASSEN

Gestart door Jos, 20 oktober 2004, 11:51:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jos

Hallo,

Ik had een vraagje!!!!
Ik heb nu mijn cilinderkop van de auto omdat deze gereviseerd is,
Kan iemand mijn misschien wat links geven waar ik sportnokkenassen vandaan kan halen!!!!
Ik rij een 1.6 8V.

Vriendelijke groetjes
Jos


Jos

Wie meot ik dan hebbe!!!????!!! ???

Michel Cijs

grootste kans bij mcc sport denk ik

Christian de Vriend

ik ben benieuwt wat het oplevert,het mag dan maar een 1,6 8v zijn,maar toch  ;D

ik zit er al een paar maanden aan een nokken as en chippie te denken.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes


Marco K

Citaat van: Christian op 20 oktober 2004, 18:13:30
ik ben benieuwt wat het oplevert,het mag dan maar een 1,6 8v zijn,maar toch ;D

ik zit er al een paar maanden aan een nokken as en chippie te denken.

Precies, ik ben ook wel benieuwd hoe ik voor een net bedrag toch een beetje extra pit uit m'n 1.6e kan krijgen. ;)

Christian de Vriend

Citaat van: Marco K op 21 oktober 2004, 12:15:25
Citaat van: Christian op 20 oktober 2004, 18:13:30
ik ben benieuwt wat het oplevert,het mag dan maar een 1,6 8v zijn,maar toch ;D

ik zit er al een paar maanden aan een nokken as en chippie te denken.

Precies, ik ben ook wel benieuwd hoe ik voor een net bedrag toch een beetje extra pit uit m'n 1.6e kan krijgen. ;)

Ik denk maar zo,ik hoef geen tientalle pk's te hebben,maar een beetje feller mag wel
ik heb iridium bougies in de bestelling staan,samen met betere kabels,daarna een fuel booster valve. ;)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Marco K

Ik heb MCC al een mailtje gestuurd met suggesties en eventuele prijsopgaaf voor zaken als een katvervanger, middendemper verwijderen, iets scherpere nokkenas en eventueel een chiptuning. Nog geen reactie op gehad, maar ik hou jullie op de hoogte. ;)

Wat is btw het verwachte effect van andere bougies, kabels en fuel booster valve? Brutale vraag: Wat kost zoiets nou nog?

Christian de Vriend

prijsje voor middendemper vervanger ben ik ook wel benieuwt naar.

rest ook btw  :) :D
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

HellSpawn

Marko

laat het ons weten zodra je feedback hebt!!
ben ook benieuwd!!

:D

Goldwheelerke

Wat de bougiekabels en de bougies betreft:  Je motor zal er iets soepeler door lopen omdat ten eerste er minder weerstand zit in de "race" bougiekabels (om het maar zo te zeggen) en de bougies waarschijnlijk een betere vonk afgeven door het gebruik van betere materiaalsoorten en andere elektrode-afstanden enz.
Oftwel, geen voelbare pk's winst maar wel een betere verbranding door een betere ontsteking. Dit is dus vaak een deel van vele dingen die je kan veranderen in je race naar de pk's.

Wat die fuel boost valve betreft. Wat ik ervan begrepen heb van DBM engineering zorgt deze er simpelweg voor dat je benzine onder een iets hogere druk naar binnen word gepompt.
Iedereen denkt dus vanzelf dat ze hierdoor meer pk's krijgen of veel betere reacties op het gas. Dat eerste is dus niet en dat laatste is heel minimaal.
Er word namelijk 1 ding vergeten. Om het beste brandbare mengsel te verkrijgen is er dus een juiste verhouding nodig van lucht (waarvan maar 20% ongeveer zuurstof is) en brandstof.

Oftwel je snapt m al. Ga je meer brandstof inbrengen dan heb je ook meer lucht (lees zuurstof) nodig om een goede verhouding te krijgen voor het juiste mengsel.
Je kunt dan wel meer lucht verkrijgen door middel van het monteren van andere luchtfilters, maar dit heeft ook een grens.
Besef dat ook al monteer je een kelk van 1km doorsnee, dat deze lucht eerst nog door een inlaatspruitstuk moet gaan. Hierin wordt het gemengd met de brandstof (dit dan bij single-point injectie systemen). Vanuit hier word het aangezogen in de cilinders door de zuigers en begint het hele 4takt verbrandingsproces.
Bij multipoint injectie word het anders, dan word de brandstof per cilinder ingespoten.

Is het spruitstuk dus niet toereikend genoeg om meer in je cilinders te krijgen dan houd het hele verhaal dus op. Dan moet je dat dus laten aanpassen e.d. 
Een fuel boost valve zie je ook alleen maar echt voorkomen in de racerij en bij rally-auto's. Deze hebben een geheel getuned blok en zijn tot in de details perfect afgesteld voor een bedrag waar je een leuke auto erbij kan kopen.
Vaak zijn bij deze auto's de cilinders, zuigers, kleppen e.d. drastisch veranderd voor zoveel mogelijk rendement te behalen.  Het nadeel hiervan is, ook al loopt het allemaal harder. Het slijt minimaal 2 keer zo hard en het vervangen is gewoon heel duur.

Persoonlijk zou ik dus je geld daarop besparen en meer gaan denken om andere nokkenassen e.d.
Met deze aanpassing kun je kwa "prijs/wat behaal je ermee" nog het meeste spelen. Andere chip zou ik pas pakken na wat andere aanpassingen zoals de nokkenassen e.d. Daarmee is het meeste te behalen.

Let ook wel dat als je van alles gaat veranderen in welke mate dan ook, je motor sneller zal slijten en vaak stationair ook onregelmatiger zal gaan lopen (nokkenassen, afdraaien vliegwiel, e.d.)

Heel verhaaltje dit, maar ik vond het niet onbelangrijk.
Je katalysator kun je vervangen door een speciale katvervanger, maar is niet altijd aan te raden. De pk winst is niet bij elke auto super en in sommige gevallen loopt je auto er zelfs slechter door.

Wat je ook doet, zorg ervoor dat je alleen maar het kwalitatief goede spul koopt en laat monteren door een specialist. Het is niet de eerste keer dat ik een auto in de soep heb zien draaien omdat iemand het bij een "goeie vriend" heeft laten doen zeg maar.

Heb je nog meer vragen dan laat je het maar weten  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev