Advertenties


Problemen met veerpoot

Gestart door watnweertje, 20 november 2015, 19:15:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

watnweertje

Hallo.

Na enkele jaren gewoon door de apk te zijn gekomen is hij nu afgekeurd op de rechterveerpoot.
De auto is verlaagt met verlagingsveren in de originele veerpoot.
Als de auto met de voorwielen van de grond is,dan is er ruimte over tussen de bovenste en de onderste schotel.
De verlagingsveer zit er dus niet strak tussen .
Alles uit elkaar gehaald en nagekeken.
Rubbers,lager e.d.....alles ziet er goed uit.
Linkerzijde heeft dit probleem niet,maar heeft wel dezelfde veerpoot en verlagingsveer dus.
Wie weet hoe dit kan?
Had al een andere veerpoot gekocht en de veer omgezet,maat het probleem blijft.
Het gaat om een megane coupe fase 1,  1.6e.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Jacques

Je veren mogen helemaal niet los liggen als de poten helemaal uitgeveerd zijn. Je bent de vorige keren gewoon met geluk door de APK gekomen. Als je laag wilt rijden koop dan gewoon een schroefset. Desnoods een goedkope. Of haal een paar originele schokbrekers met originele veren. Dan ben je weer door de APK.  Let wel, je losse veren kunnen er ook tussenuit springen en dan tussen schokbreker en het binnenspatbord komen. Dan kan je helemaal niet meer sturen. Ik heb dit meegemaakt met mijn Ford Focus MK1.

mark

Idd een vmaxx schroefsetje is rond de 320 euro.


watnweertje

Hallo.

Snap jullie reacties,maar dan nog is het raar dat het rechts wel zo is en links niet,terwijl ze toch hetzelfde zijn.
De ruimte dat ze los zijn is misschien maar een halve cm.
En dat een schroefset niet duur is weet ik,maar na de apk gaat de coupe de deur uit en dus ga ik niet veel meer aan uitgeven.
Ik rijd bijna geen auto meer vandaar dat hij weg gaat.
Alhoewel hij supergoedkoop is met G3 en eerlijk gezegt heb ik er met 350.000 km op de teller nog nooit problen mee gehad.
Bedankt voor de reacties...
Kan een slotje op

david16v

mss iets heel raar,
is de veer niet gebroken ??
renault megane coupe  ' 97 f7r
r21 turbo quadra

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev