Advertenties


Montage probleem v-maxx schroefset.

Gestart door Brouwertje, 18 juli 2012, 21:59:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christian de Vriend

Dat zou ik toch geen optie vinden,ik weet niet hoe de vmaxx setjes dan sturen,maar bij mij schoot het stuur een stuk terug naar
de posities waar die naartoe gestuurd was,niet zo fijn als je een bocht uit komt,je laat je stuur ff los,en het stuur schiet een stuk terug.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Haas

@Christian, ja, dat er iets mis gaat is zeker ;)
Ik ben gewoon benieuwd hoe het dan wel de bedoeling is, ook als deze poten 'bedoeld' zijn voor een 16v, want het lager is en blijft dan dezelfde maat houden?

@Rick, leuke quote heb je boven water getoverd! Ik kan het verhaal wel volgen, maar ik hoop toch dat er niemand rondrijdt zonder veerpootlager??? Ik snap wel wat er bedoeld wordt met de bevestiging van de veerpoot aan de stalen bovenschotel, maar als je het wil laten draaien daar, draaien de aluminium ringen op een stalen plaat rond. Dat blijft A. nooit lang heel en B. een veerpootlager is gewoon onmisbaar.

Bedankt voor de reacties!

Christian de Vriend

Des tijds heb ik bijna een hele veerpoot besteld bij de renault om er achter te komen wat nu het probleem was.

uit eindelijk bleek het probleem te zijn van KW,bij de 1,6e en de 2.0 8v zit het lager onder de veer,en bij de 16v in de topschotel
zonder lager kan de veer niet onafhankelijk draaien van de schokdemper.

of de lager onderin,of in de topschotel het zelfde zijn,dat weet ik niet,dacht van niet om eerlijk te zijn,echter op de tekening hier boven zie je
lager afmetingen, die bij elk het zelfde zijn.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

misschien kleine tip,ff topic titel aanpassen van handleiding vmaxx naar montage probleem Vmaxx
wellicht dat er (meer) vmaxx rijders reargeren.

aangezien dit een veel voorkomend setje is bij rmc rijders is naar mijn weten.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Haas

goed plan!  !-!
Alleen... kan ik dat, als niet topic starter? Of kan een moderator dat voor me doen ? _o_

Christian de Vriend

ff je beginpost aanpassen,tekst niks doen,enkel titel aanpassen

lukt het niet,dan moet je ff een gil geven :)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Benjamin Renon

Ik heb het al gewijzigd.

Dit probleem is toch al vaker voorgekomen? Ik dacht dat Joey en Koen hetzelfde probleem hadden en bij een van hun is er ook een lager in gezet.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Haas

Tnx Benjamin!  !-!

Ik heb al wat zitten zoeken op dit forum, maar kon zo niks vinden. Weet jij zo waar daar iets over staat of heb je een linkje?

Haas

#38
Nou, inmiddels weer wat topics doorgelezen hier, al weer wat wijzer.
Zojuist ook ff met Vmaxx zelf gebeld, de kunststof ring onder de hulpveer moet dienst doen als veerpootlager. Welliswaar dus geen kogellager zoals bij de standaardpoot, maar een glijlager.
Ik ben er in eerste opzicht ff huiverig voor, maar goed, we gaan een poging wagen. I'll keep u posted!  Y

EDIT: btw, de bovenste veerschotel heb je uiteraard wel nodig, omdat je de poot daarmee aan de carrosserie bout.

Rick Santbergen

Ik heb nooit problemen gehad met mij vmax set mbt trekken aan het stuur.
Volgens mij werkt het systeem gewoon. Misschien niet zo fantastisch als KW, maar daar betaal je dan ook niet voor.

Brouwertje

#40
Bij mij is de blauwe ring niet van kuntstof. Als dat als lager dienst moet doen weetik niet of ik hem eronder schroef. Met die vaste verlaging zit er iig een degelijk lager op. Alhoewel die willen ook nog wel eens stuk gaan ;)


Haas

Die blauwe ring is van aluminium inderdaad, maar het gaat om de zwarte ring onder de hulpveer, zie :



Het zou op zich wel kunnen werken denk ik, dus ik ga gewoon een poging wagen  Y
Wat hersenspinsels ondertussen :
- zwarte ring boven de hulpveer doen ipv eronder vanwege de wrijving van hulpveer op bovenschotel?
- wat (lager)vet op de zwarte ring om piepen/kraken tegen te gaan?

Zaterdag gaan we aan de slag mannen  !-!

Brouwertje

#42
Ow dat smalle zwarte randje. Die zit er bij mij dus niet bij. Zo zie je maar goedkoop is duurkoop. Deze set lag nog bij iemand op zolder. Dat de stel sleutel er niet bij zat wist ik.Maar da tplatte ding had ik geen idee van. Ben zowiezo benieuwd of het dan werkt. Anders toch maar ff spullen gaan bestellen.

Haas

dat kunststof kost geen hol, dus wellicht kun je net zo goed die ringen los bestellen bij Vmaxx nederland?

Brouwertje

Dat denk ik ook niet zal er van de week ff naar kijken. Kunstof kost geen drol. Maar sommgie fabrikanten menen dat als er een mooi vormpje in zit dat het heel duur mag zijn

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev