Advertenties


17ers en -4cm zakken ???

Gestart door Cabrio-DriverTU, 26 april 2005, 20:08:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cabrio-DriverTU

ik ga 17inch velgen onder mijn cabrio zetten.
en kan een koopje doen met verlagingsveren.
maar dat is -4cm.

zou dit een probleem geven?
want wil mijn kassen niet gaan rollen

de nieuwe velgen zijn
17x205x40 en 7breed

Grtzzz

Joost-cabrio

mm om een idee te geven ik heb dus 18 ince onder mijn cabrio en daar komt dus een schroefkit onder, zo te zien kan ik ongeveer 4,5 cm voor zakken dus dat is al met 18 ince dus moet met 17 ince helemaal gaan  ;)
mvg joost

Bob

Als je meer dan 3,5 cm wil zakken kan je het beste ook de standaard schokbrekers vervangen. Als je dat niet doet krijg je een erg nerveuze wagen.  :o

Cabrio-DriverTU

de verlagingsveren zijn van het merk Vogtland.
iemand ervaring hiermee???

Ryk3rs

grappig, ik wou net hetzelfde vragen maar voor een coupe 1.6e van '97 :)
heb ook 17" 205x40x17 7j breed en et35
dus.... kan het of niet  ??? ??? ;)
lijkt mij achter namelijk een beetje krapjes

coupe-monte-carlo

mijn coupe is alleen voor 4cm verlaagd,
en met 17 inch 205/40
et 35

mijn ervaring: niks geen problemen  ;D

Cabrio-DriverTU

Citaat van: Cabrio-DriverTU op 26 april 2005, 20:55:33
de verlagingsveren zijn van het merk Vogtland.
iemand ervaring hiermee???

wie heeft ervaring met dat merk van verlagingsveren????

Remko LvB

Vogtland heb ik gehad onder mijn 1e coup?. Super strak, laag, en totaal geen comfort. Wagen lag denk ik zo'n 5 cm lager bij de grond. En ging als een strijkbout door de bochten.

Op zichzelf wel heel erg tevreden over geweest, alleen had ik totaal geen comfort meer. Onder mijn 2e coup? had ik er H&R's onderliggen, en die bevielen me eigenlijk veel beter.

Grtz. Remko

Ryk3rs

Citaat van: matthijs op 27 april 2005, 02:06:38
mijn coupe is alleen voor 4cm verlaagd,
en met 17 inch 205/40
et 35

mijn ervaring: niks geen problemen ;D


En achter?
ik denk persoonlijk dat het 2 / 3 cm word...

coupe-monte-carlo

ik heb hem achter niet verlaagd.

Cabrio-DriverTU

Citaat van: Remko LvB op 27 april 2005, 12:27:44
Vogtland heb ik gehad onder mijn 1e coup?. Super strak, laag, en totaal geen comfort. Wagen lag denk ik zo'n 5 cm lager bij de grond. En ging als een strijkbout door de bochten.

Op zichzelf wel heel erg tevreden over geweest, alleen had ik totaal geen comfort meer. Onder mijn 2e coup? had ik er H&R's onderliggen, en die bevielen me eigenlijk veel beter.

Grtz. Remko

comfort heb ik zo geen probleem mee
men vorige auto voor dit was een mini cooper gans opgezet en daar was helemaal GEEN rijcomfort in

dus daar heb ik geen probleem mee

Grtzzzz

Marco K

Citaat van: matthijs op 27 april 2005, 19:39:30
ik heb hem achter niet verlaagd.

Ik wel.  :)

Zelf rijd ik rond met een setje 17" BSA Lance velgen met ET waarde 35 en (ik schat) 7,5 J breed. Daarop liggen Falken bandjes van het formaat 205/40/17. Zowel voor als achter is mijn Coupe circa 3,5 cm verlaagd, en zowel voor als achter gaat het probleemloos.

Er zitten wel eens 4 personen in mijn Coup?, maar ik heb nog nooit last gehad van aanlopende wielen voor of achter. Onlangs heb ik achter een setje spoorverbreders laten moteren, en sindsdien heb ik nog geen 'volle belading' gehad, maar ik verwacht daar eigenlijk geen problemen mee.

Mijn ervaring is dus: voor normale breedte 17" velgen met normale ET waarde en normale banden hoeft er niets aangepast te worden, ook niet op een 3 tot 4 cm verlaagde Megane Coup?. :D

Cabrio-DriverTU

voor heb ik geen probleem met zakken
maar achter wel, door de andere achterbumper hangt hij al laag bij de grond.
dus kan achter maar een cm of 2 nog zakken dus dan zal hij een beetje schuin staan (vanvoor lager en vanachter)

Erik Olijnsma

Ik heb bijna velgen gekocht maar wil alle gegevens even voor de zekerheid doornemen.
Ik denk dat ik goed zit, maar je kan het nooit weten  ;)

Ze komen onder een Corrado vandaan:

steek 4x100
17 inch 7,5J
215/40x17
ET 35

Naafringen 6 cm, dus dat moet volgens mij net passen, (60,1 voor renault naaf)

Niels Nederlof

De maten zijn geen probleem, de centreerring zal je bij je bandenboer nieuw moeten bestellen denk ik. De naaf van een corrado is namelijk 57,1 mm en zoals je zelf al zegt is die van renault 60,1. Voor de rest no problem  :D
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev