Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 62

Gestart door Dennis Postma, 30 oktober 2013, 14:33:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis Postma

Mooi spul Dante  !-!.
Maare, op welke Megane heb je het gemonteerd? 8)7

YorickB, mooie achterlichten voor op een gele. Heb het zelf ook ooit gehad.

Roy (Coup a One)

Mijn chrome lexusachterlichten komen er niet eerder in als dat ze gespoten zijn, maar dan wel speciaal en netjes gespoten ;)


mark

Vandaag een hele hoop onderdelen opgehaalt bij de dealer.

Vanmiddag beide aandrijfassen vervangen.
Had de homokeneet van de rechter as kapot, maar de revisie/ruilas is dus ook niet goed.
Die bonkt ook als ik scherpe bochten maak, en bij bochten op de snelweg.  (naar links) ;(

Verder nog een beurtje gedaan.  !-!
oliefilter,luchtfilter en de bougies.

To Do list:
wielager linksvoor
brandstof filter
remslangen rondom, beginnen uit te drogen achteraan
en omdat de ontluchtings nippels achter af zijn gebroken ook de remcilinders

matthew

Mooi to do lijstje.

Met de aandrijfassen kan ook wat anders je probleem zijn.
Omdat je auto verlaagd en misschien net wat te ver verlaagd kun je ook geluiden vanuit je aandrijfas verwachten.

Dit bij vrienden al paar keer meegemaakt die voor echt lekker laag zijn gegaan.

Edwin Postma

Heb ik ook.
Dacht ook elke keer aandrijfas.
Maar mogelijk homokineet wat ik begrepen heb van meerdere ;)
Truckertje

mark

@ Edje heb dus de complete as vervangen, dus inclusief de homokineten.

Ik had hiervoor tot een maandje geleden geen last van, met de originele assen.
Het begon met lichtjes bonken, maar naar een paar weken klapperde de homokineet er in. (de binnenste was stuk trouwens)

Heb toch minstens 20.000 km met de originele assen flink verlaagt rond gereden.  Y

De assen staan nu schuin omhoog ipv schuin omlaag.  :P

Ik zal wel ff een topic maken voor de aandrijfas, anders gaan we weer teveel offtopic.  ;) !-!


mark

bdp sensor vervangen, de oude hou ik voor reserve.
Daar ga ik de draden gewoon op solderen en laat de stekker weg.  :whip:

Ik kon m'n megane vanochtend niet aan de praat krijgen, dus toen maar de clio van m'n moeder mee genomen.  ;)
Tussen de middag ff een nieuwe sensor en stekker gehaalt.  En de megane doet het weer.  !-!

erik_bos

#69
Dat ziet er netjes uit!

Na lange tijd afwezig geweest te zijn heb ik weer van alles aan de Megane veranderd en toegevoegd. Helaas een aantal dingen noodzakelijk omdat ik een paar weken geleden een aanrijding heb gehad met aardig wat schade tot gevolg. Om die schade te herstellen heb ik het volgende vervangen:
- Nieuwe achterbumper
- Nieuwe kofferklep
- Nieuwe kentekenplaatverlichting
- Nieuwe kentekenplaathouder
- Nieuwe uitlaat
- Nieuwe schokdempers

Kofferklep en achterbumper bij de sloop weten te krijgen voor € 75. Alleen waren deze in het zwart, dus meteen maar even naar de spuiter gebracht om het weer mooi wit te maken :) En bijkomend voordeel is dat de nieuwe kofferklep ook een leuke spoiler er op heeft zitten :)

Omdat ik ook neon balken onder de auto heb zitten worden deze ook vervangen omdat de balk die achter de achterbumper zat ook gesneuveld is door de aanrijding. Eerst had ik er multi color LED balken onder zitten. Deze zijn mij echter nooit heel goed bevallen dus heb vandaag weer echte neonbalken besteld. Dit keer in het groen.

Om dat ook door de rest van de auto door te voeren heb ik meteen alle interieurverlichting in groene LEDs besteld en worden de LED strips die nu aan de binnenkant van de auto geplakt zitten ook vervangen door groene LED strips. Ook de neonbuisjes onder de voeteneindes bij voor- en achterstoelen worden veranderd van blauw naar groen :)

Van de zomer ben ik met de Megane een weekendje naar Frankrijk geweest. Wat ik tijdens die rit echter heel erg miste was een fatsoenlijke armsteun. Die heb ik na de trip ook aangeschaft en gemonteerd. Samen met een sportstuur en analoge meters van Raid HP. Stuur is het model "Thunder" met een aluminium inleg in plaats van zwart. Jammer hierbij was dat de standaard Autostyle naven allemaal niet pasten. Daarom hebben ze bij Raid HP voor een zak geld een speciale stuurnaaf op maat laten maken.

De meters van Raid HP (3 stuks) zijn gemonteerd in een a stijl houder bij de bestuurders kant.

Als laatste heb ik een tijdje geleden al de mistvoorlichten vervangen. Van de standaard halogeen lampjes naar LED verlichting. Wit met blauwe aftint :)

Al met al nog redelijk wat veranderd is of nog veranderd gaat worden :)

Edwin Postma

Truckertje


miccie

Ik heb 'n radio en 'n setje speakers voor in de hoedenplank opgehaald. Omdat de hoedenplank twee te grote gaten had, daar ook een vervanging voor. Zou gauw het kan alles aansluiten, dan heb ik weer geluid in de Megane. Zo stil zonder radio is helemaal niks.

Voor de rest de kunststof kappen rond de koplampen worden vervangen. Een daarvan die er op de wagen zit, is beschadigd. Zelfde verhaal met een knipperlicht.
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg.



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev