Advertenties


Ervaring met tek-tronics immobiliser emulator

Gestart door Arthur1971, 10 mei 2013, 21:39:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arthur1971

Hallo,

Ik ben benieuwd of er iemand is die de immobiliser emulator van tek-tronics ook daadwerkelijk heeft geïnstalleerd. En wat zijn of haar ervaring hiermee is.

Ook ik heb namelijk problemen gekregen met de startonderbreker. Ter info:Ik heb een Megane I, 2.0, uit 1996. Deze hebben wij tweedehands gekocht in 2006. Toen heb ik maar 1 sleutel gekregen en geen code.
Sinds twee weken wil de enige sleutel echter niet meer de startonderbreking opheffen.
Ik ben naar een sleutelmaker geweest maar deze gaf aan dat hij de sleutel niet meer kon uitlezen.
Ik heb via de tools op het net de noodcode kunnen achterhalen. Met deze noodcode start de auto weer. Maar dit is geen permanente oplossing.
Ik ben ook naar de dealer geweest. Deze kan voor 160,- een nieuwe sleutel bestellen.
Echter is er een kans dat sleutel, ECU, etc. niet meer origineel is aangezien de auto (blijkt achteraf) een schade auto is geweest. Verschillende onderdelen zijn uit andere auto's,  overgespoten deuren, etc. Dit betekend volgens de dealer dat de kosten kunnen oplopen met 350,- om alles weer werkend te krijgen. Wat alles bij elkaar wel veel geld is voor een auto uit 1996.

Dus na de nodige fora geraadpleegd te hebben lijkt het mij de beste (en goedkoopste) oplossing om de immobiliser emulator van tek-tronics te bestellen.
Ik zie hier veel verwijzingen naar en aanbevelingen voor. Ook op deze site. Maar op geen enkel topic heb ik vervolgens een reactie kunnen vinden dat het ook gelukt is.
Daarom deze oproep of er iemand zijn ervaring met deze emulator kan delen.

Bij voorbaat dank,
Arthur

J to the H (Jeroen)

Hallo Arthur,

Allereerst welkom hier op het forum.




HIERRRR... is het één en ander te vinden.

By the way, Altijd leuk als je je even voorstelt in het wie is wie topic.

Groet,

Jeroen

Arthur1971

Goedemorgen Jeroen,

Ik heb dat topic ook gelezen. En het draadje door geknipt. Wat in mijn geval i.i.g. niet helpt. Maar dat is wel logisch, anders was de emulator helemaal niet nodig toch?

En eigenlijk hetzelfde als met de emulator, er wordt een tip gegeven om een draadje door te knippen, maar geen bevestiging dat dit ook werkt.
Waarom ik graag hoor wie een goede ervaring heeft met de emulator.

En het 'wie is wie' zal ik ook bezoeken.

Mvg,
Arthur

Jacques

#3
 Jij hebt een Fenix5 ECU.
Er zijn drie mogelijkheden:
1. Tako (usersname RKR) is het gelukt via eruit programeren.      http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=14775.0;topicseen
2. Als je een immobilizer gaat gebruiken moet je de ECU code vrij maken, zie http://www.autodiag.ru/immobrenaulten.html
3. Er zijn ook bedrijven in NL (en UK), die het eruit kunnen programeren.
(Ik rij zelf rond met een 100% F7R blok dat draaid op een R19 16V ECU. En dan heb je ook geen startonderbreker)

Arthur1971

Goedemorgen Jacques,

Dank je voor de informatie. Na de sites van autodiag en tek-tronics nog eens nagelezen te hebben staat er idd ook bij tek-tronics dat eerst de ECU code vrij gemaakt moet worden. Dat maakt het iets lastiger om zelf te doen en duurder door de aanschaf van een decoding tool.
De aanpak van Tako is ook wat drastischer met het vervangen van de ECU.
Ik ga eens zoeken naar bedrijven die het voor mij eruit kunnen programmeren.

Mvg,
Arthur

harry

hoi ik had hetzelfde problem met mijn scenic
ik heb immobilizer laten verwijderen door een bedrijf hier in lelystad.
alles werkt weer alleen blijft het lampje van de vegrendeling knipperen.
je kan je Eigen set sleutels gebruiken.
kosten waren eenmalig 175 euro,
maar hij rijd weer als een zonnetje en het was maar een half uurtje werk.

BadEend


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev