Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.



$l@k!

Hey mensen

Nieuw lid vanuit BE (Ekeren). De Megane is besteld en wordt geleverd in de 2de week van januari.
Eerste Renault voor mij op aanraden van een goede vriend die er werkt  :)

Ik kom van een Golf 5 Gti af (vandaag opgehaald door de nieuwe eigenaars) en was op zoek naar iets gezinsvriendelijker (zoontje van 1 jaar) met toch een mooie uitrusting en wat power.
Zo bij de Grand Tour Gt uitgekomen in het Iron-blauw met de 18" velgen en wat opties (Bose, easy-park, wegklapb. trekhaak en verwarmde zetels)

Vanaf hij op de oprit staat post ik wat fototjes  :)

Vorige auto's is een lange lijst... (17 stuks op 13 jaar ondertussen) en zeer divers (van monovolume tot bestelwagen en enkele duitsers & fransmannen van andere merken)

Ook een fervent motorrijder - Huidige motor is een Yamaha Tracer 900 van eind 2015 waarmee ik jaarlijkse tripjes doe. 

Doordat mijn wederhelft half Nederlandse is ben ik regelmatig te spotten in de omgeving van Dordrecht om op visite te gaan bij de familie.
Zelf ben ik zéér sociaal (soms tè krijg ik wel eens te horen) en altijd te vinden voor wat geouwe#### (bij een bakje choco) zoals NL'ers het perfect omschrijven  :P !-!

Wie weet tot ziens  :grin: :P --

Jacques

Welkom, ook een motorrijder en Renault rijder


Nikk

Welkom, veel plezier met de Megane gewenst. Zelf een liefhebber van "ouwe meuk". Als ik nieuw rijd is h meestal lease ( ook Megane) .
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Marc-o

#6036
Ik heb me zojuist ook aangemeld.
Ik ben Marco 44 jaar en woon in Meppel, werkzaam bij Scania in Zwolle.

Mijn autohistorie:
-Opel Kadett 1.2N sedan 1987
-Opel Ascona 1.8N sedan 1988
-Daihatsu Coure hatchback 1996
-Opel Vectra 1.8i sedan 1991
-Ford Sierra 2.0i station 1992
-Alfa Romeo 155 1.6 16v (Groen)1997 (omgebouwd naar 2.0 16v :))

-Alfa Romeo 155 1.8 8v (Rood) 1995

-Alfa Romeo 155 2.0 16v (Zwart) 1995

-Renault Megane 1.6 16v Grand Tour (Wit) 2004

-Renault Megane 1.5 dci Grand Tour (Rood) 2004
-Renault Megane 1.4 16v 3drs Hatchback (Groen) 2003
-Renault Megane 1.5 dci met 6-bak Grand Tour (Grijs) 2006

Ik rij nu sinds 2009 Megane en bevalt goed.
Al een aantal leuke sleutelklussen gehad, vooral aan mijn 1e diesel, een 1.5 dci (K9K722 motor)
Deze gekocht met een kapotte motor, andere motor in getakeld. Een jaar later, zelfde probleem.
Weer een motor in getakeld en daarna nog 2 jaar mee doorgereden. Mijn zwager en schoonzus rijden nu ook al een jaar met deze auto en zijn er nog steeds enthousiast over.
Even een uitstapje naar benzine gemaakt, maar toch weer terug naar diesel!

Nikk

Welkom Marco,

Positieve instelling, kapotte motor = leuke klus !-!

Wat gaat er kapot aan de 1.5 dci? Heb er zelf meerdere gereden ( lease) , nooit issues mee gehad. Geluk gehad?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Marc-o

Dank je wel!

Drijfstanglagers waren bij de phase 1 (K9K722 motor) zwak.
Geeft een bijzonder onplezierig geluid, als deze lagers het begeven...
Heb na het vervangen van de eerste motor de fout gemaakt om deze niet preventief te vervangen.
Dat heb ik na de tweede keer motorwissel wel gedaan. Mijn zwager vindt deze motor ook nog steeds mooier lopen dan zijn vorige Megane!
Ook doe ik nu elke 10.000 km een oliewissel i.p.v. de voorgeschreven 20.000 km.
Het gebruik van een kwaliteitsolie is vanzelfsprekend.

Nikk

Interessant of te weten Marco. Wellicht komt er ooit nog eens een 1.5 dci bij mij voor de deur
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

Welkom marco !-!

Ik rij denk ik nog een jaartje of 2 door met m'n hatchback.
En dan ga ik voor een megane 3 hatchback, met de 2.0 16v diesel motor. Die zal ik waarschijnlijk moeten importeren, want er zijn niet veel hatchback's met deze motor in Nederland.

Frank35

Hallo allemaal,

Ik ben Frank Berents uit Nieuw Buinen. Wij zijn sinds 31 oktober in het bezit van een renault megane grand tour. Wij hadden een opel astra hiervoor.

Ik ben tot nu toe zeer te vreden met deze auto.. Onze auto komt uit 2005 en hopen hier nog jaren plezier aan te hebben. We hebben gisteren nwe winterbanden er onder gekocht. Want met kerst gaat onze auto zijn eerste grote reis maken. Naar winterberg...


mark29

Welkom!
Grote reis en winterberg? Dat is een paar uurtjes rijden.
Veel plezier in ieder geval daar, wij zijn daar in januarie nog geweest.

Frank35

Nou ja grote reis... valt idd wel mee. Andere auto en een puppie altijd beetje spannend

Heusje

Nieuw lid hier :)

Aankomende donderdag halen wij onze Megane Grandtour uit 2012 op bij de handelaar. Het is een ex-lease auto met 165.000 kilometer op de klok en uiteraard voorzien van de 1,5 dci. Bij 155.000 is de distributie etc. vervangen en de auto wordt afgeleverd inclusief grote beurt.

Hiervoor reden we een Ford Mondeo Wagon,1.8 16v, uit 2002. Die hebben we van 2012 tot nu van 127.000 naar 212.000 kilometer gereden. Het beestje begon behoorlijk versleten te raken en we maken zelf steeds meer kilometers. Dus de keuze voor de Megane was simpel. Hoewel het wel even wennen zal worden aan de beperkte(re) ruimte. De Mondeo is echt een vrachtwagen.

Voor de Mondeo hadden we een Mitsubishi Carisma 1,6 Hatchback uit 1997. Die helaas is opgegeten door het roestmonster na een slecht herstelde schade..

Ik heb er veel zin in om lekker met de Megane te rijden en de auto goed te leren kennen.

Ik ben verder op zoek naar tips over de auto maar daarvoor ga ik eerst het forum lekker afstruinen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev