Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mark29

Mooi hoor, zie je niet vaak in deze megane.
Waar is je mattenset?

wickydude

Die lag achterin. Of eigenlijk bijna twee sets. Heb twee achtermatten over en eentje voor de passagier.
Er lag ook nog een hondennet  :)

mark


ReneP

Goedemorgen iedereen,

Sinds gistermiddag in het bezit van mijn eerste Renault Megane, 1.6E. Gehaald uit Overijssel, Wierden. Zelf ben ik woonachtig in het Drentse plaatsje Nieuw-Buinen, tegen de grens aan van Stadskanaal. Inmiddels ben ik 42 jaar jong en bestuur nu inmiddels mijn 4e franse auto, hiervoor 2x Citroen BX en 1x de Xsara.

De Megane uit 1997 draagt het kenteken SF-JX-44, met 143.348km op de teller en waarvan de complete onderhoudshistorie bekend en aantoonbaar is.
Auto is geleverd met een nieuwe apk.

Ik hoop hier leuke ervaringen op te doen wat betreft de megane en hoop op een plezierige tijd met jullie allen hier!




Karin

Welkom en veel plezier met je auto.

ReneP


mark

Welkom   !-!

Volgens mij heb ik deze Mégane wel eens zien rijden.  ;)

ReneP

Citaat van: mark op  3 mei 2014, 12:32:47
Welkom   !-!

Volgens mij heb ik deze Mégane wel eens zien rijden.  ;)

Hallo Mark, dat zou heel goed kunnen, hij heeft daar inderdaad jaren gereden. Heb me laten vertellen door wat oudere mensen.....
Auto rijd werkelijk als nieuw, ongelofelijk! Zo kun je toch merken dat onderhoud zo belangrijk is!! :D

mark

Waren idd wat oudere mensen, kwamen altijd heel rustig met een slakkengangetje voorbij zetten.  :D

Maar beter zo dan dat je een afgetrapt hok koopt.  ;)

Die van mij ook, van de eerste eigenaar. (oud vrouwtje)
Maar het duurde wel 2 maand voordat het motortje weer los kwam en wat power had.  >:D

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ReneP


Jungleman

#5231
hallo!

nieuw hier op het forum, vanwege aanschaf (mondeling overeengekomen) van een Mégane I 2.0 cabriolet-met-wat-werk.

ik zal me even voorstellen. ik ben Piet-Hein (bouwjaar 1971) en ik woon en werk in Hilversum. voor diegenen die wel eens in Hilversum komen met de auto, weten waarom ik mijn nickname gekozen heb: het is net een jungle, als je met de auto door Hilversum rijdt; mis je een afslag, dan mag je weer kriskras door Hilversum om te proberen uit te komen waar je de fout in ging...ik werk als buschauffeur in het regionale Openbaar busvervoer.

ik heb jarenlang in franse auto's gereden. vroeger, toen ik nog jong en onbedorven was, in 4-tjes, en nadat ik mijn rijbewijs haalde werden het (op de eerste auto na) allemaal franse auto's waaronder diverse Renaults: (oude)5, super5, Mégane I Diesel, 21 1.7 GTL Hatchback Manager (NOOIT weg moeten doen, want: onder garantie nieuwe koppelingsplaten en versnellingsbak gehad), Mégane II (2003), wàt een rampenbak was dat... Clio 1,6/1,6 automaat Initiale. die laatste heb ik aan mijn ex meegegeven als financiële afronding van een 'spilt-up', nu 5 jaar geleden. sindsdien rijd ik Saab 9000. ik heb nu een 9000 CSE uit 1998 en een 9000 2-liter uit 1986. daar komt binnenkort nog een 99 bij, en dus ook een Mégane Cabrio. ik ben benieuwd hoelang ik de buurt te vriend kan houden  o-)

de Mégane Cabrio is een zwarte met zwart lederen interieur (dat wordt dus lekker sudderen, van de zomer). echter zijn er twee dingen waarop de auto afgekeurd is: de uitlaat en 'een cylinder in de (electrische) cabrioletkap'. nou lijkt me dat laatste geen APK-afkeur, maar wel iets om naar te (laten) kijken. nou heb ik op youtube al een (fabrieksinstructie-)filmpje gezien hoe je een electrische kap handmatig kunt openen en sluiten, dus 'open rijden' is geen probleem. de garage waar de auto gekeurd is oordeelt dat er een hydraulische kabel (knap... :D) vervangen moet worden.

in afwachting van een ophaaldatum kijk ik hier rond en ga ik mij inlezen over hoe de hydaruliek te vervangen in de kapbediening.

mark

Welkom !-!

Volgens mij is er een topic over het hydraulische gedeelte van het cabrio dak op dit furum.  met een paar handige tips. ;)

Jungleman

ik heb het al gezien: genoeg leesvoer voor de komende weken  :)

hier een paar foto's van de Mégane, van de verkoper:







Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev