Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Yorick

Welkom Watse en Patrick!


@ Patrick, ik kom uit Balkbrug! Zal je vast (in de toekomst) wel eens zien met de auto. Heb je ook nieuwe foto's van de Megane?
Succes met het halen van je rijbewijs.

mark

welkom Watse  !-!

welkom Patrick  !-! Ik woon ook niet zo ver bij jou vandaan  !-!
Zal je vast ooit wel een keertje tegenkomen op een meeting.  !-!

MrBas

Hallo,

Ik ben Bas van Rijckevorsel, 26 jaar oud, woonachtig in Alkmaar en ben getrouwd met mijn mooie vrouw Laureen en we hebben nog geen kinderen. Ik ben werkzaam als Zelfstandig Electramonteur, en vooral werkzaam in de regio Noord-Holland.

Mijn eerste auto was een zwarte Opel Corsa 1.5TD uit '96 maar heb die helaas weg moeten doen ivm een lekker koppakking.

Nu rij ik sinds een maand in een blauwe Renault Megane 1.6e HB uit '98. Deze heb ik van me vader overgekocht met een paar mankementjes. De verwarming deed het niet, had wat puntjes voor de APK, en de afstandsbediening deed het niet op de ontvanger. Infrarood werkte helaas niet van de A.B.

Nu is de verwarming gefixxed d.m.v. een lekker goedje voor verstopping en is vielen de kosten voor onderdelen van de APK gelukkig mee. IR inmiddels gemaakt van de AB (soldering zat los), maar helaas met inleren kwam ik erachter dat ik de welbekende lekkage had bij de antenne. Deze maar afgekit, ontvanger van de IR onder een fohn gehouden echter mocht dit niet baten. Nu moeten we de auto dus telkens starten met de noodcode wat irritant is maar een gewoonte is geworden.

Auto rijdt voor de rest gewoon prima echter was niet blij met de speakers achterin. Deze kraakten dus was maar opzoek gegaan naar een lekker setje hoedenplank speakers en zodoende kwam ik uit bij 2 6x9 4weg speakers van Lightning Audio die ik tegen een fikse korting mee mocht nemen aangezien het een uitlopend artikel was. Deze zullen in de toekomst nog vergezeld worden van een versterker.

Hoop jullie een keer snel tegen te komen op een meeting!

Garoettt

Renault Megane HB 1.6e HB

Karin

Welkom Bas, veel plezier hier en met je auto.

Dirk Kuipers


mark


Boris-Djurre

Hallo, ik ben Djurre. Login naam Boris-Djurre, aangezien dat (Boris, naar m'n toenmalige kat, die net op schoot sprong, ca 15 jaar geleden, toen ik een login naam probeerde te bedenken) ook m'n login is op een ander autoforum.
Grappig genoeg zag ik hier ergens nog een Djurre... Ook met een MeganeCoupe. De naam zou <10 x voorkomen in Nederland en dan zijn er hier ineens 2 met dezelfde auto.

Ik heb onlangs een Megane coupe IDE gekocht. Alle horrorverhalen houden me niet direct tegen, deze lijkt me in goede staat.
Er staan niet teveel km's op de teller (115.000), ziet er uit dat er goed mee omgegaan is, interieur is als nieuw, in geheel originele staat, de juiste kleur -geel- en prijstechnisch interessant (kan er eigenlijk geen buil aan vallen. Komen er tegenvallers dan gaat hij de deur uit).

Ik haal hem pas volgende week op, maar ben hier al even een tijdje aan het lezen om me erop voor te bereiden.
Intussen al een paar dozen afgeleverd hier met o.a. remschijven/blokken/hydr.olie voor het vervangen van de remmerij rondom, alle type filters voor een goede grote/kleine beurt, 6 liter goede motorolie, diverse flessen nodige additieven, zoals brandstofinjectiereiniger, olieflush en air intake cleaner.

Tevens afspraak ingeplanned (bij dealer, prijstechnisch niet verkeerd als je alleen goede spullen wilt en zelf kan ik het niet) voor het vervangen van de distributieriem, incl waterpomp, koelwater,  spanrollen en multiriem. Als ik daar toch ben dan mag hij direct even de comp. uitlezen.

Direct daarna wil ik het inlaatsysteem goed checken, evt cleanen en de EGR inlaat afblinden. Dit doe ik zelf weer. Alles wat ik zelf kan, doe ik het liefst zelf. Voornamelijk omdat ik het leuk vind, maar mooi meegenomen dat je dan een hoop geld op zak houd. Daarnaast heb ik de auto niet nodig, als dagelijkse auto en kan ik de werkzaamheden droog uitvoeren.

Als het goed is, moet de auto dan technisch en motorisch goed zijn, binnen een week nadat ik de auto opgehaald heb. Dan eerst maar eens een week mee rondrijden, kijken of er idd geen bijzonderheden direct al boven komen drijven. Zo niet dan mag de auto naar een profi poetsbedrijf om de polijsten en waxen...zodat hij er weer als nieuw bijstaat en de gele kleur goed uitkomt.

MrBas

Welkom Djurre!!!!

Hoop inderdaad dat je niet al teveel horrorverhalen mee gaat maken. Las inderdaad veel over de IDE motoren. Blij dat ik er geen heb :D.
Veel plezier met sleutelen en op dit forum.
Renault Megane HB 1.6e HB

Boris-Djurre

Bedankt!
Als het toch tegenvalt, dan gaat hij de deur weer uit en komt er iets anders. Heb nog een leaseauto (een Peugeot508, ik heb wel diverse Renaults gehad, incl een Megane2) het is dus niet van groot belang dat de Coupe super betrouwbaar is en ze mag wel af en toe stilstaan om er wat aan te sleutelen, wat ik ook leuk vind.
Maar het moet niet uit de klauwen gaan lopen.
De enige megane die ik, binnen het budget dat ik voor 2e auto over heb, in plaats van die IDE, zou willen hebben, is een phase1 coupe 2.0 16v. Maar ben, eerlijk gezegd, niet veel knappe tegen gekomen tijdens m'n zoektocht de afgelopen maanden. Vandaar de IDE.

Rohald

Welkom Boris.
Als je een IDE goed onderhoudt dan is het een zeer leuk wagentje >:D
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Willem

Hallo, ik ben Willem. Woonachtig in Delft vanwege een studie Werktuigbouwkunde aan de TU en in de weekenden thuis in Tersoal (Friesland). Ik ben 18 jaar en ik ben in het weekend het liefste met mijn auto bezig (nieuwe lichten, ledjes e.d.) kortom gewoon wat prutsen.

Mijn huidige en tevens eerste auto is een Renault Megane coupe uit het jaar 1998. Super blij mee.
(velgen worden in de voorjaarsvakantie zilver gemaakt)




Boris-Djurre

Bedankt Rohald.
Als die NU goed is (wat ik denk/hoop), dan blijft die goed. Aan mij zal het iig niet liggen. Binnen een week na ontvangst is al het achterstallige gefixed en zijn de nodige modificaties gedaan (dankzij dit forum veel tips gelezen).
Is het dan niet goed, dan word het nooit wat, ben ik bang en gaat die weer weg tezijnertijd.
Zo wel: dan gaan we er lekker mee rijden (niet veel trouwens, de leaseauto heeft een tankcard, de Megane zal nog geen 5000 km/j gaan doen) en zal hij goed bijgehouden worden qua onderhoud. Niet wat het onderhoudsboekje zegt, maar veel vaker.  Om de 3 tanks brandstof (ca elke 3 maanden) een flesje injectiereiniger bij de brandstof in en inlaat reinigen met Forte Air Intake Cleaner. Elk half jaar nieuwe olie + filter. Veel meer kan ik dan niet doen.

Heatzone (Mark)

Welkom hier! Mooie Megane en zo vanaf de foto's te zien in een prima staat. Leuk die 16v speedline velgen !-!. De led lampjes zijn ook erg creatief.

Heatzone (Mark)

@ Boris, welkom hier!

Wat mij verteld is, is dat je de auto (eerst warm rijden) gewoon flink in de toeren moet jagen en hij dan minder snel vervuild dan wanneer je rustig rijdt!

Roy16v


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev