Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Heatzone (Mark)

Gefeliciteerd met de aankoop Mark!

Wellicht wat foto's van je nieuwe aanwinst?

Nenad16v

Hallo allemaal. Ik las al een tijdje mee op het forum en kon eigenlijk niet de voorstel gedeelte vinden tot nu toe :p

In ieder geval ik ben Nenad 26 jaar en woon net over de grens in Duitsland. Sinds zaterdag in bezit van een Coupe 2.0 16v  :)

Voor weinig geld kunnen overnemen. Zit natuurlijk wel wat werk aan maar hij rijdt nog prima.



Groeten.


mark29

Welkom.

Nee nog geen fotos gemaakt, vandaag ook niets aan gedaan, geen tijd gehad.
Zal proberen eraan te denken om wat fotos te schieten.

marcel-renault-addict

na een jaar afwezigheid weer terug met inmiddels mijn 3e megane en mijn 2e break. voor diegene die het zich nog ken herinneren ik had een groene break (ptt-auto)
deze megane break is van 2005 met 'slechts' 118.500km 1.8 en 118pk <---- dacht ik zo ff snel uit mn bh (blote hoofd :D)










mark

Welkom terug  !-!

Had die groene megane wel voorbij zien komen op het forum.  ;)

marcel-renault-addict

deze is gelukkig veel sneller dan mijn vw caddy 1.9 TDI 105pk <--- dat ding is echt zo sloom as poppenstront

miccie

#5092
Bij deze zal ik me ook voorstellen.

Ik ben Dennis (41) en woonachtig te Haarlem. Afgelopen vrijdag heb ik een Megane Coupe 1,6e '98 kunnen overnemen voor weinig. Er zitten 'n paar kleine dingen aan, dat is komende week wel opgelost (had ik al over gepost).

Voor de rest wat dingen in de planning, zoals trekhaak en andere velgen eronder. En radio komt er nog in.

Jaren geleden heb ik al eens een 19 gehad, maar voor de rest andere merken. Wel heb ik er nog een Yamaha FZ750 naast.

Van de week zal ik er wat foto's van plaatsen.

Bij deze 'n paar foto's:





Voor het nette zit er natuurlijk wat werk aan. Met wat tijd is dat wel gedaan.  :)
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg.

Dante

Welkom Roald, Mark, Nenad, Marcel & Dennis --
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Roadkill (Michiel)

Marcel, leuke break, maar no way dat ie van 2005 is ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

J to the H (Jeroen)


mark


Paul

Citaat van: mark29 op  5 december 2013, 17:25:48
Foutcodes gewist, toen laten lopen, cilinder 2 en 3 kwamen terug, dus er uitgaande van dat de bobine, bougies en injectors goed zijn, zal het een klepverhaal worden.
Dus de kop gaat eraf, alles netjes schoonmaken, kleppen opnieuw slijpen, egr afsluiten, inlaat reinigen enz enz.

Als cil. 2 en 3 in storing komen, dan zou ik eerst eens verder zoeken en een lektest doen, voordat je de kop er af haalt.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark29

Inderdaad, had nog niet gereageerd, chaotische week gehad.
Compressie test gedaan, was goed.
Dus eigenlijk sloot ik hiermee de kleppen wel uit. Maar heb de auto gekocht met de verwachting dat de kleppen niet goed zou zijn.
Inlaatspruitstuk gedemonteerd, injectoren eruit, alles gereinigd, bedrading gecontroleerd.
Bedrading hersteld, kleppen gereinigd, maar zonder de kop te demonteren want dat was niet nodig. Inlaat schoongemaakt.
Egr klep afgesloten.
Uitgelijnd, wielen gebalanceerd, centreerringen vervangen, nog wat verlichting vervangen enz enz.

Hij loopt weer inmiddels, loopt erg netjes. Nou nog wat kleine dingen netjes maken aan de auto.
Maar ik heb niet veel tijd eigenlijk. 

Renault Sport

Beste mensen,

Zal mij ook even voorstellen. Mijn naam is Watse (Friese naam), 19 jaar, woonachtig in Marssum (vlakbij Leeuwarden) en studeer werktuigbouwkunde op het NHL. Sinds september heb ik een Renault Mégane 1600 coupé uit 96 kunnen kopen voor niks. Mankeert van alles aan, waardoor hij niet direct door de APK zal komen, dus kan er beter nog even plezier van hebben in de cross dan het ding in de pers te gooien. Ik heb hem dus gekocht voor de lokale crosses in Friesland hier, oftewel de Friese Autocross Club (1600cc is max, standaard klasse). Motor loopt nog subliem. Wel wat een vreemd merk om in de cross te doen, want het zijn voornamelijk Duitsers en Japanners, maar kwam deze auto dus tegen en heb dus, misschien ook wel uit onervarenheid, de auto meegenomen.

Eergisteren was mijn enigste autosleutel afgebroken en kon ik de Mégane niet meer starten. Heb dus gewoon maar de draden los geknipt en aan elkaar verbonden. Groen/geel met geel. Rood d'r bij voor het contact en vervolgens oranje d'r bij en het klinkt als muziek in de oren. Gelukkig dat de startonderbreker en dergelijke beveiliging bij de vorige eigenaar was uit geprogrammeerd, want anders was ik verder van huis.

http://www.renaultforum.nl/forum/renault-autocross-t15899.html











Kortom, veel onderdelen die eraf gaan. Interesse? Stuur even een berichtje met wat je zoekt en ik kijk even wat ik heb. Velgen en dashboard zijn al weg.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev