Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Karin


josje


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)


Edwin Postma

Welkom iedereen.


@edwin. Wezep. Mooi dicht bij. (Kom uit zwolle)(inmiddels megane loos) ;)
Truckertje

Edwin v E

hartelijk dank allemaal voor jullie warme welkom hier

Een gezellige club mensen die een liefde hebben voor hun auto.
Ik moet wel erg wennen aan dit fora, vind een hoop onduidelijk, maar dat is meer door de opzet hier.

Ben zelf moderator geweest van diverse fora, maar daar opende we per persoon een welkom bericht zodat niet alles door elkaar komt te staan.

ik zal binnenkort even wat foto's plaatsen van hoe de auto nu is en hoe hij straks er bij staat.
Hij is namelijk nogal verwaarloosd door de vorige eigenaar. ( waarschijnlijk een jong ventje)

Dus eerst maar eens ff wat sparen en dan aan het renoveren :D

Tja als fotograaf wil je natuurlijk wel wat plaatjes hebben van je vierwieler :D



nielsjoh

Dag dames en heren Mégane rijders!

Ik ben weer terug.
Zojuist een Mégane Coupe fase 2 2.0 16v gekocht!

Gisteren met mijn Laguna naar kwikfit geweest, omdat de auto bij het remmen enorm naar links trekt, daarop hebben we gisteren dus de voorste remschijven vervangen, omdat ze dachten dat die krom waren. Daarna ermee gaan rijden en het probleem was nog steeds aanwezig. Daarop heeft men bij Kwikfit verder gekeken naar de voortrein, lagertjes kogeltjes enzovoorts. Dit was allemaal in orde volgens hun. Vervolgens wou men verder gaan zoeken in het stuurhuis, of daar iets te vinden was wat het probleem verklaard. Daar ben ik gestopt, en heb ik men bij Kwikfit gevraagd de oude remschijven weer te monteren. Dit was geen probleem, en het geld voor de nieuwe schijven krijg ik gewoon terug gestort. Prima service dus.
Aangezien eind dit jaar ook nog de achterasrubbers en de distributieriem vervangen dient te worden, zouden de kosten gaan oplopen tot zo'n 1000 euro. Hierop heb ik vanmorgen besloten om naar een nieuwe auto te gaan kijken.
Dus vanmiddag aangereden naar het bedrijf waar ik de Laguna gekocht heb, daar werd ik vriendelijk ontvangen. Ik dus rustig aan het kijken naar een leuk autotje, en toen trof ik een Mégane Coupé met een 2.0 16v motor, ik was eigenlijk al meteen verkocht! Hij zag er top uit, zowel van buiten als van binnen, ook het leder zag er nog als nieuw uit, dus geen scheurtjes enzo.
Toen besloten een proefrit te maken en, na het plaatsen van een nieuwe accu (auto staat al een jaar stil) was het starten en lopen, zonder moeite! Daarna een stuk gaan rijden en sjezus.. wat een POWER!! Dat had ik allang niet meer meegemaakt sinds het verkopen van m'n vorige coupé, dat was een 2.0 8v.

Aanstaande zaterdag mag ik hem ophalen, dan staat hij voor mij klaar met een nieuwe distributieriem + waterpomp, nieuwe ruitenwissers, grote beurt en een nieuwe APK! Heb er zinin!!

Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Jacques


nielsjoh

Nee hoor, het is gewoon een 2.0 16v.
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

nielsjoh

Volgens de autoweek kentekencheck is het een F4R C7. Volgens diezelfde kentekenchecker zijn de IDE's F5R D7 motoren.. kan dat kloppen?
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Jacques

#5006
Ik hoop dat je gelijk hebt. Zet maar een foto op het het van je motor.

nielsjoh

Achterin de auto lag ook de afdekplaat van de motor. Hier stond gewoon 2.0 16v op, en geen ide.
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

mark

als ik op f5r D7 google dan krijg ik wel ide te zien, en op de f4r niet.
De afdekplaat is in elk geval niet van een ide, ander had het er idd wel op gestaan.  !-!

nielsjoh

Hopelijk heb ik geluk!

De motor startte na een jaar stilstand probleemloos, zonder bijgeluiden, en hij liep ook prachtig zonder stotteren. Dus hopelijk geen ide!
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev