Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Lennart

Hi Sem,

Natuurlijk welkom en ben benieuwd naar een foto van je CC.
Op naar veel goede en veilige km's! en natuurlijk zonnige zomers !!
assumption is the mother of all f*ck ups

Roadkill (Michiel)

Hey welkom hier Sem, we kunnen niet wachten op de foto's ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark


Arthur1971

Goedemorgen,

Na een eerste post met gelijk een probleem (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=17160.0) zal ik me ook nog even voorstellen.

Mijn vrouw Wilma en ik hebben in 2006 een een Mégane I uit 1996 gekocht die als tweede auto wordt gebruikt. De Mégane wordt voornamelijk gebruikt voor korte ritjes door de week aangezien mijn leaseauto ook privé wordt gebruikt. De afgelopen jaren hebben we met veel plezier gebruikt gemaakt van de Mégane. Het is een leuke maar niet zo spannende 5d hatchback maar wel met een 2.0 motor. Wat i.i.g. voldoende is om kinderen, hond en boodschappen te vervoeren en ook nog eens leuk door de buitenweggetjes te rijden.

Het onderhoud doe ik samen met mijn vader, oom en broer. Die hebben een schuur met heel veel gereedschap, ruimte en sinds kort zeeën van tijd (vader en oom 65+  :) ). Soms kan ik een probleem dus verhelpen door de Mégane een week in de schuur te laten staan  o-).
Wel is gebleken dat er de nodige onderdelen van donors zijn gebruikt, het is dus een schade auto geweest. Sommige deuren en de motorkap zijn overgespoten en op kleine plaatsen begint dat nu door te komen. Grootste bijzondere onderhoud in de afgelopen 6 jaren die me zo snel te binnen schieten zijn de veren(voor), schokbrekers achter en de waterpomp. 
En nu dus de kapotte sleutel. Wanneer dit laatste probleem verholpen is met het installeren van een emulator dan hopen we nog met plezier een paar jaar verder te rijden in de Mégane.

Mvg,
Arthur.

Lennart

Goedemorgen Arthur,

Welkom op het forum!
altijd handig om de ruimte te hebben om aan je auto te sleutelen!
Heel veel goede en veilige kilometers en ben benieuwd naar een foto'tje van jou meg!
assumption is the mother of all f*ck ups

Karin

Welkom Arthur, veel plezier hier.

dannyfm

#4761
hoi allemaal!

Ik  ben Danny en ik ben sinds kort in bezit van een blauwe Renault Megane II Ph1 1.6 16V Privilege Luxe 5 deurs. Fantastische bak. dacht gelijk meld me gelijk even hier aan!

Ik ben begonnen in een Kia picanto 1.0 LXE Xtra.


Vond het wel leuk om daar in te beginnen en na 2 jaar besefte ik wel dat ik daar net even te lang voor was en tevens de bagage ruimte erg klein vond.


dacht ik gelijk van mua Renault maakt ook wel mooie auto's. Ik heb eerst een tijd uitgekeken voor een Clio III Ph1 5 deurs. maar na dat ik daar een proefrit ingemaakt had in een team Spirit.


Dacht nou is het toch net niet helemaal. mijn mening achteraf vind ik het wel een huisvrouw type auto of een alleenstaande vrouw met 2 of 3 kinderen. niet echt iets wat bij mijn past. het ree wel fantastische! Toen ook gelijk een proefrit gemaakt in de Clio IV.


Die was erg duur. mag oo kwel voor een nieuwe auto. Toen ben ik naar een megane gaan kijken en na de proefrit gemaakt te hebben in die Blauwe Privilege luxe dacht ik gelijk YEAH dat is hem. dit word het. gelijk ingeruild. De Clio is T.O.V. de Megane ook wel prijziger in de aanschaf










Zo je het ziet zit daar nog een oude Nokia carkit in en een Default radio met standaard Speakers. Ook daar ga ik wat aan doen. een paar dagen later heb ik de oproep binnen gekregen van het ziekenhuis van mijn kaak operatie. ik ben nu bijna 2 weken thuis en het gaat goed opzich. heb erger verwacht. ik ga nog rustig bijkomen van alles en half juni ben ik wel bereid om een Upgrade te doen voor me audio. heb tevens de hele forum bekeken voor hoe het het beste kan en moet. Ik ga ook een nieuwe Subwoofer kist bouwen opmaat van de megane.

Dit is wat allemaal uit de Kia kwam.




Ik hou verders van Muziek en DJ. In de kia had ik al 3 versterkers zitten en een subwoofer en speaker in de hoedenplank. Het paste niet en die koffer ruimte was zo dramatisch klein dat de Subwoofer zijn druk niet kwijt kon. Bij de megane gaat het even anders worden.
Thuis heb ik ook een Flinke set staan om de buurt gek te maken.






Buiten dat om ook vaak gevraagd om op diverse feesten en evenementen te draaien als DJ met een paar vrienden van mij die dat ook doen en dat ziet er als volgens zo uit





Zodra ik ga beginnen met het vervangen van mijn voorspeakers zal ik uiteraard Foto's maken en goeie tips op papier zetten waar andere ook wat aan kunnen hebben. dat ook met het trekken van de +kabel naar achter en de achterdeur speakers en ik zal echter naar de sloop toe gaan om te kijken voor een 2e hoedenplank waar ik gaten in kan zagen voor mijn Ovale Infinety's Ik sta open voor jullie vragen over het Audio betreft.

tot zover mijn bericht en wens jullie het beste toe en goede kilometers met jullie megane!

J to the H (Jeroen)

Wederom welkom Arthur, Ik ben benieuwd naar je auto en hoop dat je probleem snel verholpen is.
Ik kan je daar helaas niet mee helpen, ik heb een meg 2.

Ook welkom Danny, Je hebt je kia wel wat aangedaan met al dat geweld.. Ik schat dat je het gewicht van de Picanto verdubbelde na het plaatsen van je audio.
Ik vraag me overigens wel af of het verstandig is 2 verschillende soorten subs te laten dreunen naast elkaar.

Beterschap met je herstel en veel plezier met je auto.

Karin

Welkom Danny, veel plezier met je auto en je toekomstige plannen. Leuk voorstel trouwens.

dannyfm

Citaat van: J to the H (Jeroen) op 11 mei 2013, 19:35:49
Wederom welkom Arthur, Ik ben benieuwd naar je auto en hoop dat je probleem snel verholpen is.
Ik kan je daar helaas niet mee helpen, ik heb een meg 2.

Ook welkom Danny, Je hebt je kia wel wat aangedaan met al dat geweld.. Ik schat dat je het gewicht van de Picanto verdubbelde na het plaatsen van je audio.
Ik vraag me overigens wel af of het verstandig is 2 verschillende soorten subs te laten dreunen naast elkaar.

Beterschap met je herstel en veel plezier met je auto.

Mja die woog na de demontage van alle audio een stuk lichter.. er zaten 3 versterkers in. 1 onder de stoel en 2 achterin de kofferbak. De kist heb ik zo gebouwd waar door de Beide Woofers onafhankelijk zijn van elkaar. de JVC zit een een gesloten ruimte en de BossAudio is voorzien van een Bass reflex aan de zijkant. Die kia is zo dramatische klein waardoor die kist ook te klein is voor 2 Sub's. er zat eerst 1 woofer in aan de zei kant. die klonk echt lekker diep met die bassreflex. die heeft de monoblok niet overleeft. In me megane komt een heel ander Subwoofer in. daar laat ik in de Subwoofer topic wel wat over zien. Tevens worden ook alle voor+achterdeur Speakers vervangen. De radio heb ik bij de auto garage al omgezet. was de moeite waard ook, alleen die radio vervangen klonk het geluid al veel beter!.

@Karin, bedankt voor de Reactie en het gaat goed komen hoor ;-)

Lennart

Hi Danny,

Welkom en leuke introductie!
Natuurlijk veel goede kilometers. Qua geluid zal dat wel goed moeten komen!
assumption is the mother of all f*ck ups

mark


Dante

Welkom Zender, Sem, Arthur & Danny --
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Richard Blokker

Zo.. laat ik me ook maar eens voorstellen..  !-!

Ik ben Richard Blokker uit Heemskerk, 24 jaartjes oud. Net 1 jaar klaar met HBO opleiding en lekker aan het werk.

Sinds 01-11-2012 in bezit van een Megane II uit 2003, Blauw.

Op deze site gekomen nadat ik me radio wilde gaan vervangen, zie topic: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=17106.0

Dit is me 2e auto, had 5 jaar geleden een Toyota Paseo uit 1997. Die destijds ingeleverd omdat ik HBO opleiding startte, en geen geld meer had voor auto te onderhouden :)

Naast me megane ben ik actief bezig met Simracing, (serieus) virtueel races op de PC (Nee geen consoles TROEP  :x). Met degelijke simulatie race games. O.a. actief op www.simracing.nl en www.racedepartment.com

:)
Megane II Phase 1 1.6 16V

Lennart

Hoi Richard,

Welkom op het forum hoef ik niet meer te zeggen aangezien je al even actief bent.
In iedergeval  veel goede en veilige kilometers met je Meg!!
assumption is the mother of all f*ck ups

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev