Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Voor een auto waar het al in zit (dus niet zelf laten inbouwen) is het omslag punt met LPG (G3) al bij 6000km/jaar al bereikt! Diesel trekt mij niet want dan heb je veel hogere kosten (diesel kost al 2x zo veel per liter als LPG,en de wegen belasting is ook ongeveer 40-50% hoger dan LPG...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dirk Kuipers

Welkom "Mormel"!
Enne, een forum is er juist voor om je muil open te trekken! ;) Dus ga je gang!

Muil... Zal wordfeud dat kennen? :)

Remy P

Welkom 'Mormel'!

Koop die cabrio en wordt maar gauw lid! :q

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Karin

Welkom Danny, we zien je wel als lid verschijnen als je je auto hebt. Mij bevalt zo'n zelfde auto als je op het oog hebt in ieder geval goed.

Dante

Welkom Ronald, Maurice (Tip: Haal die dealersticker van de achterkant af...;)), Eelko & Danny --
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

D@nny

Nou, vanavond ook gesprek met mijn ouders gehad, omtrend de financiën van de auto...
Wat blijkt, ik heb binnenkort een meevallertje, die ik nog was vergeten (oprotpremie van de vorige werkgever), maar die moet nog gestort worden... Kan alleen wel februari worden voor dat dat gebeurd is, maar daarom willen mijn ouders het me voorlopig wel lenen, onder een paar voorwaarden:

De auto die ik heb gezien, is in topconditie (als ik de foto's zie), maar de APK verloopt begin 2012, dus als de huidige eigenaar de APK wil doen (bij goedkeuring betaal ik uiteraard!) en het is goedkeur, dan krijg ik het geld voor de auto!  :afro:

Da's toch wel een meevallertje dan: Gister een contract getekend bij een nieuwe werkgever... volgende week/maand waarschijnlijk een Mégane Cabrio!

Maurice

Citaat van: Dante op 24 november 2011, 16:07:55Maurice (Tip: Haal die dealersticker van de achterkant af...;)), Eelko & Danny --
Was het plan reeds ,ik twijfel nog over de "MEGANE" en "GTline" maar die zullen er wss ook afvliegen

juul

@maurice
kijk voor de "megane" en "gt line" een sop de projectpagina van Joey die heeft het er ook af gehaald.

TymenJ

Zo, ook maar 's voorstellen hier!

Ik ben Tymen Jissink, 22 jaar, Fries en een Renault fanaat. In de bijna 5 jaar dat ik mijn rijbewijs heb alleen maar Renaults bereden! 8)7 Zowel mijn ouders, broers en schoonzussen rijden allemaal Renault :D.

Mijn eerste kilometers begon ik de maken met een Clio 2 Ph 2 1.6 16V Dynamique (zwart metallic), wat een erg leuk scheurijzertje was. De auto hadden we in 2004 nieuw gekocht en was van mijn broer; hij wou echter wat anders dus kon ik de Clio overnemen. Daar heb ik ongeveer een jaar in rondgereden.

Daarna kwam ik een Megane 2 Ph 2 1.6 16V Business Line tegen kwam; ik wilde wat groters namelijk. Het was een erg mooie complete uitvoering met o.a. ingebouwde navi én met nog maar 11000 km op de teller :q.

Daar heb ik ongeveer 4 maanden in gereden.. 8)7, want ik kwam een blauwe Megane 2 ph 2 GT tegen (2.0T 165pk) bij de dealer. De 1.6 Megane was leuk, maar als je vaak lange ritten maakt op de snelweg met 130-140 waarbij de motor dik 4000rpm zit te draaien, is de lol er snel vanaf. De GT was een heerlijke cruiser die op de snelweg lekker vlot en stil was. Uiteindelijk een hele mooie deal kunnen maken met de dealer en de GT gekocht.




Over het verloop van twee jaar heb ik de GT redelijk aangepakt;  K-tec intercooler, K-tec uitlaat catback, BMC CDA inductie, Forge Wastegate Actuator, Forge Dumpvalve, R26R spoiler, spoorverbreders (20mm voor / 25mm achter), Eibach verlaging en een  boostgauge.






Ik heb verschillende mappings laten doen bij verscheidene tuners, maar uiteindelijk toch bij Fastchip uitgekomen. Deze heeft hem tot 186pk ADW en 358NM ADW laten komen; de injectoren hielden het helaas al voor gezien bij 4500rpm, dus meer vermogen zat er echt niet in. Wel een run gemaakt van 196pk ADW, echter liepen de injectoren daar met een duty cycle van 120% >:D. Ik schat dat het uiteindelijke motorvermogen op zo'n 205-210pk heeft moeten liggen.

Een optie was om Megane 2 RS injectoren te plaatsen (200cc/min meer), echter had Fastchip de auto dan wel waarschijnlijk een hele dag nodig om hem te gaan mappen. Uiteindelijk besloten om me daar maar niet meer mee verder te gaan.

De GT heb ik precies 2 jaar gehouden; toen kwam er namelijk iets anders :q

Enkele weken terug bij mijn dealer wederom een babbeltje gemaakt over mijn auto (ze vinden het altijd leuk als ik weer 's wat gesleuteld heb :)) waarin ze zeiden een Megane 3 RS te hebben staan. Voor de gein opperde ik dat ik die wel 's een dagje mee zou willen hebben; de week daarna had ik de sleutels in mijn handen :grin:. Ik was meteen verkocht aan de auto; de veel betere (lagere) zitpositie, handling, kwaliteit etc. Een monster van een auto!

Er was veel interesse in de auto dus er maar een optie op genomen voor het geval dat. Een paar nachtjes later de knoop doorgehakt en de 3 RS gekocht en mijn GT ingeruild. :) Hij is overigens van 2010 met 27000km op de teller. Verder nog opties zoals meesturende Bi-Xenon, Sport Monitor, Arkamys sound met bluetooth en privacy glass achter. Ik heb meteen ook maar Renault Sport matten en een Renault Sport aluminium pookknop door de dealer laten inbouwen; maakt het plaatje net even af.






Inmiddels al een stage 1 mapping van Fastchip gekocht (krijg ik nog gemailed), zodat ik deze erin kan programmeren met mijn RSTuner box (ideaal apparaat!). Wie weet zien we straks eens de 300pk na wat verdere modificaties ;)

Dat was even mijn Renault geschiedenis tot op heden  :)

Colin

Al een aardige (renault) CV !-!

Welkom hier!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Stefan

Welkom Tijmen !-!

Lekker rijtje megane's al tot nu toe! _o_
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Edwin Postma

Truckertje

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Karin

Welkom Tymen en heel veel plezier hier.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev