Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Coelacanth

Had me al voorgesteld, in afwachting van de auto (6 maanden geleden  ;) ), maar hier dus het gebakje:



1.5 FAP Dci - 110 pk - Serie Limitée Bose

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Karin

Lang moeten wachten, maar ziet er heel mooi uit. Veel plezier ermee.

Benjamin Renon

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

matthew

Welkom,en veel plezier met je nieuwe auto.
Ik vind ze in ieder geval echt heerlijk rijden.

eelko

ik zal me ook even voorstellen.ee
Eelko Jager uit Emmeloord en ben sinds kort in het bezit van mijn eerste Renault een  Megane 2 HB uit 2005.
ik ben zelf niet zo'n autoknutselaar  en kom normaal dus niet verder als oliepeilen lampje/zekering vervangen.
Via een collega kwam ik hier terecht en ondertussen hier al aardig wat kennis en reacties opgedaan op geplaatste topics. Waarvoor mijn dank.

Ik ben in het dagelijks leven werkzaam al Medisch Instrumentatie Technicus binnen Defensie.

Remy P

Welkom Eelko en laat het je hier nog verder inspireren en kennis bieden !-!

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Karin

Welkom Eelko en veel plezier hier

Dirk Kuipers


D@nny

Hallo,

Ik ben Danny uit Nieuwegein, maar ik ben ook berucht onder de naam Mormel. :P
Ben 29 jaar en woon samen met mijn meisje.
Op dit moment, ben ik niet in het bezit van een Renault, maar rijd ik sinds een jaar in een Starlet uit 1992 (mijn eerste autootje... of eigenlijk háár eerste autootje, maar ik heb hem me toege-eigend)

Ik ben dan ook nu lid van de Starlet Club Holland, mijn showroompje:
http://www.starlet-forum.nl/index.php?topic=16952.0

Ik ben erg tevreden met mijn Starlet, maar ik heb nu 1 probleem en dat is, dat ik sinds vandaag (eindelijk) een contract heb gekregen, bij een nieuwe werkgever.  !-! Maar deze zit in Waalwijk...
Nu is er niets mis met Waalwijk, maar wel met mijn Starlet... ideaal voor stadsritjes, maar de mijne heeft een automaat met 3 versnellingen, dus 100 rijden doe je al met 4000 tpm en 120 zit je tegen de 5000tpm, of nóg anders omschreven: snelwegritten rijd ik nu 1 op 10.
En aangezien ik slechts 250 reiskosten per maand ga ontvangen, moet ik ruim het dubbele betalen met de Starlet én ben ik op zoek naar iets nieuws!

Nu is mijn oog gevallen op een Renault Mégane Cabriolet, het liefst met zo'n roadbox erin, maar dat kan later ook nog.
Wat ik begreep is dat ik met zo'n 1.6je een 1 op 15 zou moeten halen, gemiddeld. (en de tank is 60 ipv 30 liter), dus dit zou mij een hoop ritten naar de benzinepomp kunnen schelen.. en de auto is nog mooi ook!

Aankomende donderdag heb ik mijn eerste werkdag in Waalwijk en heb ik met een particulier 's avonds afgesproken om zijn Mégane na werktijd te komen bezichtigen... 1 uit 2001, mét een roadbox en 150000 op de teller. Hij vraagt er €4000 voor, maar we moeten maar kijken hoe of wat.. (ik krijg van mijn ouders wat geld te leen, want het is toch nodig!)
En ik zag nog een paar mooie op dit forum staan, maar ik vind het niet netjes om zomaar wat in het wilde weg te gaan reageren zonder me eerst voor te stellen... dat doe je normaal ook niet, waarom dan wel in een forum, of niet?

Verder... zeggen mensen nog wel eens dat ik nou eindelijk eens mijn muil moet houden (krijg je na 11 jaar in de winkel te hebben gewerkt), dus ik ga het hier maar bij laten! Hopelijk ben ik binnenkort ook een volwaardig lid!

Roadkill (Michiel)

Als eerste welkom,maar dan de vraag hoeveel kilometers is dat ongeveer wat je moet gaan rijden??? Klinkt namelijk vrij ver, en dan is het waarschijnlijk verstandiger een diesel,of wat ik promoot LPG te gaan rijden! Maar een goede Meg is geen foute keuze,en een cabrio al helemaal niet!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

D@nny

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 24 november 2011, 13:25:38
Als eerste welkom,maar dan de vraag hoeveel kilometers is dat ongeveer wat je moet gaan rijden??? Klinkt namelijk vrij ver, en dan is het waarschijnlijk verstandiger een diesel,of wat ik promoot LPG te gaan rijden! Maar een goede Meg is geen foute keuze,en een cabrio al helemaal niet!

Nieuwegein - Waalwijk is 60km, dus 120/dag (dus ong. 30k per jaar)
Voordeel, ik woon precies tussen de opritten van de A2 als de A27 in, en het kantoor waar ik werk, ligt aan de op-/afrit van de snelweg!

Roadkill (Michiel)

Dan zou ik ZEKER gaan kijken voor een diesel of LPG auto,ik maak ook zo'n 30k per jaar,en tank nu 35 euri in de week(LPG) tegen anders toch snel 75 euri op benzine.(en de wegenbelasting is maar 8 euro meer per maand....) Met zulke afstanden geen benzine nemen is mijn advies. (MAAR WEL VOOR EEN MEG GAAN !!!)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

D@nny

#3539
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 24 november 2011, 13:59:15
Dan zou ik ZEKER gaan kijken voor een diesel of LPG auto,ik maak ook zo'n 30k per jaar,en tank nu 35 euri in de week(LPG) tegen anders toch snel 75 euri op benzine.(en de wegenbelasting is maar 8 euro meer per maand....) Met zulke afstanden geen benzine nemen is mijn advies. (MAAR WEL VOOR EEN MEG GAAN <<--Mooie woordkeus, bewust? !!!)

Tsja, ik ben nog aan het oriënteren (onthouden voor Wordfeud...) maar op de een of andere manier heb ik toch iets (tussen de oren) tegen LPG, ik weet alleen niet waarom.. Diesel kan ik eigenlijk niets meer tegen hebben, sinds er de laatste jaren Le Mans races mee worden gewonnen, maar nog heb ik het idee dat als de buurman zijn A4 start (1.9TDI uit 2010) dat er een tractor voor de deur staat...

Maar, ik blijf zoeken, bedankt voor het advies, ik neem het zeker mee in de overweging!
Ik vond zelf vooral die Phase 2 mooi, aan de voorkant...
Ik had bij Google ook al een beetje geïnformeerd en kwam daar vooral op dat 30k precies het omslagpunt is voor een andere brandstof.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev