Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Dante

Citaat van: Niek-89 op 20 augustus 2011, 01:15:17
Ideaal!!

Ik rijd de auto nu sinds afgelopen woensdag en ben al helemaal verslaafd! rijd als een trein!
Inderdaad! Wij kwamen uit een '93 Mitsu Colt... Nou dan is dit een verademing. (Bijna) Alles electrisch, airco, 4 airbags en ruimte. Zeeën van ruimte. Heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk! En ja, ondertussen de 171k gepasseerd & gemiddeld 52km/dag gereden sinds de auto in ons bezit is... Belachelijk hoog, vooral gezien het feit dat ik net 3km van m'n werk woon... 8)7
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Niek-89

Citaat van: Dante op 20 augustus 2011, 02:06:28
Inderdaad! Wij kwamen uit een '93 Mitsu Colt... Nou dan is dit een verademing. (Bijna) Alles electrisch, airco, 4 airbags en ruimte. Zeeën van ruimte. Heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk! En ja, ondertussen de 171k gepasseerd & gemiddeld 52km/dag gereden sinds de auto in ons bezit is... Belachelijk hoog, vooral gezien het feit dat ik net 3km van m'n werk woon... 8)7

haha doe je netjes!

ik mag elke dag 34km heen en terug, staat nu op 157k.
waarschijnlijk zit ik binnen 2 jaar alweer over de 200k heen.
maar mag aannemen dat dit geen probleem is voor de Mégane.

Roadkill (Michiel)

@ Heatzone en Bleu-devil,we kunnen wel een eigen afdeling beginnen geloof ik,ook ik kom uit Hoorn !-! !-! Rij zelf in een zwarte Meg 2 Grand Tour,nog redelijk standaard,hoop deze week de andere wielen eronder te kunnen zetten en dan binnenkort schroefset er onder:D:D

btw je Meg bij vd meulen gekocht Danny???
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Heatzone (Mark)


LeonCoupe

Hallo allemaal,

Ik ben Leon 21 jaar en woon in Ridderkerk en ben werkzaam in de binnenvaart.
Ik heb wat problemen met mijn megane coupe 1.6e uit '98 vandaar dat ik mij heb aangemeld.

Maar eerst even wat over mijn megane coupe waar ik inmiddels al 2,5 jaar in rijd met veel plezier.

Ik heb mijn megane gekocht nadat ik mijn rijbewijs had gehaald en deze hier in de buurt zag staan bij een autohandelaartje.
De megane was helemaal origineel met een km-stand van 73000 en zag er zowel van binnen als van buiten nog goed uit, op een paar krasjes op de voorbumper na.

Daarna heb ik er nog een half jaartje in gereden waarna ik het nodig vond om het geluidssysteem een beetje te upgraden.
Ik had een nieuwe pioneer radio gekocht en voor de speakers vervangen en achter ook nieuwe speakers geinstalleerd.

Nadat dit een beetje begon te vervelen omdat ik toch meer wilde (na 3 maanden) had ik een audio system composet, audio system versterker en een een audio system subwoofer gekocht en vervolgens dikkere speakerkabels naar de deuren getrokken voedingskabel naar achteren en een subwooferkistje gebouwd. Dit klonk een heel stuk beter en was hier voorlopig wel tevreden mee aangezien ik even geen geld meer had voor deze hobby.

Na een tijdje rust vond ik het tijd om wat aan het uiterlijk te gaan doen. Had besloten dat ik de ramen achter wilde blinderen en vervolgens te gaan sparen voor een nieuwe set velgjes. De ramen blinderen dacht ik wel zelf te kunnen doen en na een hoop proberen was het uiteindelijk goed gelukt, op mijn achterruit na  8)7. Na een aantal maanden hard werken en stage lopen was het eindelijk zover dat ik leuke velgjes aan kon gaan schaffen. Had een hoop rondgezocht en kwam uit bij een zaakje hier in de buurt hier had ik velgen van konig aan de muur zien hangen en vond deze wel mooi onder de auto staan. Mooie cuprand met 5 spaken en had besloten deze te kopen. Het kost wat maar de auto zag er een stuk beter uit.

Daarna dacht ik dat het wel leuk was om een powerfilter aan te schaffen. Een beetje rondgekeken op internet en had ik een mooie luchtfilterkit van green gezien. Deze kon ik hier in de buurt bestellen dus had ik dat maar gedaan. Na 1 week kreeg ik bericht dat ik hem op kon halen en hem er meteen thuis gemonteerd. Alles was makkelijk aan te sluiten aangezien er alles bij zat wat je nodig had om de alu buis + powerfilter te monteren. Zag er mooi uit, maar toen ik ermee ging rijden vond ik het toch wat te veel herrie maken voor een toch niet al te snelle auto. Vervolgens nog een half jaartje mee doorgereden waarna ik toch had besloten om hem er weer af te halen en weer voor origineel te gaan.

Nu sinds een jaar heb ik een vaste baan dus met de bijkomstigheid dat ik ook weer wat geld had om de audio nog een beetje te upgraden.
Nu was het tijd om me deuren te gaan dempen zodat de composet beter zou gaan klinken en een tweede versterker te kopen voor de sub alleen. Om het maar goed te doen ook nieuwe kabels (50qmm) nieuwe accu en een nieuwe radio met meer rca uitgangen. Nadat dit allemaal was gebeurd heb ik alles goed afgesteld en is het helemaal naar mijn zin.

Hierna nog een cupra-lip gekocht en gemonteerd.

Verder is de auto natuurlijk nog wel onderhouden en zijn er nieuwe schokdempers achter onder gegaan, nieuwe remschijven + blokken en de benodigde oliewissels. Verder is die zonder problemen door de apk keuringen gekomen.

Dit is hoe die er afgelopen maand bij stond nadat ik samen met een maat een dagje had gepoetst.



Nu heb ik denk ik wel genoeg verteld en is het tijd om het af te sluiten.
Als je nog vragen hebt kun je die natuurlijk stellen.

Groetjes

juul


Dennis Postma

Welkom. Nette auto inderdaad.  Y

Karin


Rohald

Hoi Leon, welkom.
Misschien zie ik je nog wel eens in Ridderkerk. Ik werk er namelijk en rij altijd tussendoor naar Barendrecht.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Benjamin Renon

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dante

Hallo Leon & welkom --
Dat zijn inderdaad geen verkeerde velgen. Beetje verlagen zou je auto nu zeker niet misstaan ;)

Zei de man met de Meg op stelten...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

LeonCoupe

#3327
Bedankt voor het hartelijke welkom allemaal .

@Rohald, ik zal er op letten lijkt me leuk. Als er eens een meeting in de buurt is zal ik daar ook eens heen gaan.

@Dante, je hebt gelijk verlagen zou zeker wel mooi staan. Ben er alleen al anderhalf jaar over aan het twijfelen aangezien het ook een hoop nadelen heeft. Heb nog niet naar setjes gekeken in de winkel anders had ik ze waarschijnlijk wel impulsief gekocht  :q

Edwin Postma

welkom leon.
nette coupe.
maar tog zou ik hem laten zakken.
hoeft nattuurlijk ook niet meteen plat op zijn grond.
maar een subtiele verlaging kan ook goed staan.
maar die keuze is aan jou. 8)7
Truckertje

Dirk Kuipers


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev