Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Joey Voormolen

Misschien kunnen we als jij wilt een keer bij een meeting ook een fotoshoot doen.
Want die foto met je auto bij de brug is wel netjes hoor.
Lowered M3C GT

nd-photo.nl

Thx, ik wil sowieso nog een keer een fatsoenlijke plaat schieten van mn auto, want ik kan veel beter :) Moet het eerst even droog worden, heb al een ideetje klaarliggen.

Arend

Hallo mensen,

Ik ben Arend, 20 jr en kom uit Hall (Gelderland).

Ik heb afgelopen maandag een megane gekocht, een beige Megane II phase 1, 1.5 dci (81pk) uit 2003 (Auth. Comf.) met 190.000km.

Ik werk bij een assurantiekantoor, heb een meisje maar woon (gelukkig) nog met me vader. :)
Mijn auto historie,
Ford Fiesta 1.0 wit (87)
Rover 200 cabrio 1.6 (94)
Alfa Romeo 1.6 T-spark zwart (98)
Volvo 480 2.0S Rood (93)

En dan nu de Megane. :grin:
Erg fijne auto en heb hem ook voor een prikkie kunnen bemachtigen!
Foto's ga ik as zaterdag maken (als het weer mee zit).

Groetjes!  --



Stefan

Welkom Arend, veel plezie rmet je Meg !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rogier

welkom arend veel veilige en plezierige kmers gewenst met je megane ;)
van het plaatsje hall heb ik nog niet eerder gehoord :P

Rick Santbergen

Welkom arend.

Dat zijn veel auto's voor de 2 jaar dat je auto rijdt.
Hoelang moet de Megane mee gaan.

Arend

Citaat van: Rogier op 11 november 2010, 12:13:09
welkom arend veel veilige en plezierige kmers gewenst met je megane ;)
van het plaatsje hall heb ik nog niet eerder gehoord :P
dat snap ik :) het heeft ook maar +/- 1000 inwoners, het is nabij Zutphen.

Citaat van: Wrecked op 11 november 2010, 12:16:50
Welkom arend.

Dat zijn veel auto's voor de 2 jaar dat je auto rijdt.
Hoelang moet de Megane mee gaan.
Ja dat klopt. :) Maar de Megane moet minimaal 4 jaar meegaan ;) haha
Ik heb ook een tijdje moeten sparen voordat ik hem eindelijk kon kopen (en wou perse een nieuwere auto)

Nicole

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Arend


matthew

Welkom arend en veel plezier met je nieuwe auto.

michael66

#2665
Hoi allemaal,
Ik ben Michael van het bouwjaar 1966; Michael66 dus.

Eind 1999 heb ik (op mijn verjaardag) mijn eerste Megane mogen ontvangen, een gloedjenieuwe Scenic I phase II (correct me if I'm wrong) 1.6 16V RXE in de kleur Rouge Cerise. Reden: vanwege aankomend kind met bijbehorende kinderwagen geen zin om in m'n Puntootje chronish zonder hoedenplank te rijden. Precies 10 jaar en bijna 250.000 km later heb ik de auto kado gedaan aan m'n zwager die autoloos door het kinderrijke leven ging. En zelf een Picasso uit 2003 met nog maar 50.000 op de teller aangeschafd als "family car".
Maar blijkbaar kruipt het bloed waar het niet gaan kan: donderdag heb ik "mijn" fijne, lelijke, groene, vol deuken en krassen, foeielijke, altijd werkende, heerlijk tuffende, kilometervretende (pas 175.000), laagbijdegrondse, boomboxende Nissan Almeraatje coupé diesel 2.0 GX met tranen in de ogen afgegeven bij een Woerdense autohandelaar en ervoor in de plaats in een even lelijke, bekraste en gedeukte, blauwe, ruime, luxe, ex-lease, soepele en zuinige Renault Megane II Grand Tour 1.5dCi weggereden. Ingeruild aangezien mijn rug en benen de Almera te laag vonden worden; in een almera zit vloerverwarming (je kont wordt warm door de wrijving van het over het wegdek schuren).

Waarom gekozen voor een Grand Tour diesel?
Mijn eegaatje vond dat ik maar een stationwagen moest nemen. In mijn almeraatje had ik mijn golfspulletjes en andere spulletjes noodgedwongen (subwoofer in de kleine achterbak) hoog opgestapeld en in het zicht op de achterbank. En veel te veel troep (haar woorden) op de rechter voorstoel (waar zelden iemand zit).
Aangezien mijn werkplek in A'dam is en ik in Gouda woon is het wel handig om een vervoermiddel te hebben dat graag die kilometers onder zich langs ziet gaan, zonder darbij al te veel brandstof (lees: euro's) te verbranden. Alhoewel mijn lieve almeraatje met 1 op 17 ook goed zijn (haar?) best deed, kan dat beter. Eén op tweeëntwintig leek me wel wat. Da's wat aangegeven wordt voor de 1.5dCi, al weet ik niet of dat haalbaar is. Mijn rijstijl is door de jaren heen wel wat rustiger geworden (mede door het "mañana"-gaspedaal in de Almera-diesel: als je flink gas geeft denk die auto "Ja-ja, morgen ben je de eerste ....").

Prijzen, optie's en kwalteit (...) vergelijkend kwam ik toen bij de 1.5dCi Grand Tour uit.

Na eerst bij Athlon in Almere te zijn wezen kijken (mooie rode, maar vies-goor-smerig-met-honden-rek-en-bijbehorende-haren-en-nattehondenlucht) surfde ik tegen een gunstig geprijsde ex-leaser met 144-en-een-beetje op de teller aan bij eerder gememoreerde autohandelaar in Woerden. Op de brug bleken er wel wat gebruiksslijtage-punten te zijn, niets bijzonders. Dus uitonderhandeld kon/kan ik mij weer een tevreden eigenaar van een Megane noemen.

Om vervolgens eens rond te gaan neuzen om te ontdekken:
- wat er allemaal op en aan deze auto zit (RTFM is niet zo aan mij besteed, sorry daarvoor alvast)
- of, hoe en waar ik de tijdelijke tekortkomingen (positief denken!!) kan oplossen, danwel ze als blijvertje ga klasseren.

Eerste aandachtspunten:
- roldoek voor over de (dure) bagage heeft geen bevestigings-palletjes meer (en - uiteraard - niet los te verkrijgen ...)
- piep-bleep-dinges van de gordel zo snel mogelijk killen; niet veilig in het verkeer maar wel beter voor mijn bloeddruk)
- inbouw audio: aanwezige Renault-audio met parrot blijkt uitermate goed, dus mijn Alpine CDE-113BT blijft in de kast, net als mijn klasse-Pioneertjes die het afleggen tegen de aanwezige Bose's. Alleen nog de versterker + subwoofer in (laten) bouwen. Wie/waar?
- hendel voor hoogteverstelling bestuurdersstoel ligt los in het dashboardkastje, niet de gewenste plek. Goede raad (lees: reparatie) is duur. Oplossing?
- hoe en waar ga ik al die snoertjes van mijn 12V-apparaatjes laten? Het is nu al een warboel, vindt maar eens het juiste snoertje voor de verleng-splitter, GSM-1, Navigon, neonlampjes, GSM-2 etc.
- more to come ....

Kortom:

Hoi, hier ben ik, Michael66, een nieuwe-oude Megane eigenaar.

Edwin Postma

kijk dat is nog eens voorstellen.

maar welkom.
we wil natuurlijk wel foto`s zien.
ook wil ik wel foto`s zien van die lage almera ;)
Truckertje

Stefan

Zeke reen uitgebreide kennismaking Y !-!
Welkom
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rogier


Benjamin Renon

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev