Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

harm

calque sans air ride
http://www.klikhierniet.net

Meganist

Dank u! Zijn hier nog meer DCi-rijders of DCi-adepten?

Meganist

DCi schopt kont. Ik heb  ook zat andere TD's ervaren, maar ik heb nog nooit zoveel power ,koppel en soepelheid gevoeld van een 1.5-je....
Echt niet normaal, het lijkt wel een benzinemotor. Op deze manier vind ik diesel geen  probleem, hahaha.

Ik vraag me zo langzamerhand af hoe krachtig die 2-liter DCi dan wel niet moet zijn.   ;)

Roy S.

Even voorstellen dan maar...

Ik ben Roy. 25 jaar en verslaafd aan Renault :P

Na meerdere snelle Renault's gereden te hebben, waaronder een

Renault 5 GT Turbo


Een 21 Turbo Quadra


en een Clio RSI



Werd het weleens tijd voor een nieuwere sportieve Renault Megane Coupé.
Na meerdere proefritten in verschillende auto's hebben we uiteindelijk voor onderstaande auto gekozen.
Een Coupé 1.6 16v phase 2 dynamique. Volledig origineel,dealer onderhouden en maar 31.000 originele km's.


Meganist

Die 1.9 DCi  ken ik ook, maar ik heb er te lang geleden in gereden om het  te vergelijken met een nieuwe 1.5. Ik geloof dat ik die toen ook behoorlijk  krachtig vond. :)


@Roy:
Welkom! Dat zijn mooie foto's!
Ik vraag me af wat er zo verkeerd was aan die Turbo Quadra, dat je 'm weg hebt gedaan.....
Ik had mijn pa ook aangeraden om 'm uit elkaar te halen en in dozen op te slaan, want die 21 TQ is megazeldzaam en in Frankrijk betalen ze er al monsterbedragen voor.... Vertel eens?

Roy S.

Er was niks mis mee. Maar ik was toen 21 jaar en had 2 sportieve Renault's voor de deur staan. Een 5 gtt en een 21 tq. En op een gegeven moment werkte ik echt alleen om ze te onderhouden. Toen heb ik de 21 verkocht omdat ik meer had met mn 5 (was mn eerste auto). Achteraf nog weleens spijt van gehad maarja je kan niet alles houden/hebben wat je mooi vind  :)

Michel Cijs

welkom Roy

Ik was altijd fan van je 5, beauty Y

maar je hebt nu ook een zeer goede aankoop gedaan zo te zien!

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

GVR

Welkom......Ik rij ook een 1.5 DCI.

Meganist

Citaat van: Roy S. op  3 februari 2007, 12:14:45
Er was niks mis mee. Maar ik was toen 21 jaar en had 2 sportieve Renault's voor de deur staan. Een 5 gtt en een 21 tq. En op een gegeven moment werkte ik echt alleen om ze te onderhouden. Toen heb ik de 21 verkocht omdat ik meer had met mn 5 (was mn eerste auto). Achteraf nog weleens spijt van gehad maarja je kan niet alles houden/hebben wat je mooi vind  :)

Ik kan me voorstellen dat je er spijt van hebt af en toe. Wat een wagen! Maar je punt is duidelijk. Je moet op een gegeven moment kiezen. Logisch.

@ GVR:
Broeder! :)

KevinL

Ik zal me ook maar eens voorstellen na veel lees werk hier op het forum toch maar even aangemeld.
Ik ben Kevin 24 jaar oud en woonachtig in het altijd winderige Den Helder ben werkzaam bij een energiebedrijf in Alkmaar.
in 2003 mn eerste megane coupe aangeschaft een blauwe phase 1 uit 96 heb hier altijd met onwijs veel plezier in gereden.

In april 2006 heb ik deze moeten inruilen aangezien ik door een ongelukje met mn motor in mei 2005 niet meer in een schakelauto kon rijden en dus maar een automaatje moest aanschaffen om me toch te kunnen vervoeren dit werd een hyundai coupe uit 2000 die hier bij een garage toevallig net binnengekomen was.


Erg mooie auto om te zien en erg leuk om constant nagekeken te worden als je ergens langsrijdt Y het rijden viel me alleen vies tegen een stuk minder comfortabel als dat ik gewent was en ondanks een 2 liter 16v moter die 140 pk moest leveren vielen de prestaties me vies tegen i.v.m. mn oude coupe dacht dat het lag aan de lpg/automaat combo.
In decemeber na 8 maandjes hem de deur uitgedaan i.v.m. het tegen vallen en de erg hoge reparatiekosten die gedaan moesten worden.
In december 2006 toch weer een coupe automaat gekocht uit 2001 gekocht ondanks de 1.6 16v motor had hij veel meer pit dan de hyundai en reed hij ook een stuk zuiniger.

Auto was helemaal standaard en zou er alleen andere velgen en een evo spoiler op doen maar ja iedereen weet het als je eenmaal begint kan je je rem niet meer vinden lol zo staat hij er nu bij binnenkort komt de dakspoiler en de evo ligt hier al moet hem alleen nog even schuren en naar de spuiter brengen. Heb nog veel plannen met de auto alleen laat de portomonnee dat momenteel helaas niet toe :x 


Moet eerst zaterdag (10 uur dat is wel erug vroeg) weer dik 2 uur rijden ver brabant in vanwege een velgprobleem dat daar als het goed is opgelost wordt. Maar ja je moet er wat voor over hebben om die doorn uit je oog te halen:)

dennis (red-devil)

Red-Devil

Dirk Kuipers


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev