Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Nikk

Zo, na een 1 1/2 week wat zaken van de lijst ( en wat euro's armer :-> ) ;

- Nieuwe Dunlop sport blu response bandjes liggen er onder. 255.20 Gelijk velgen helemaal in de velgenreiniger. Ziet er weer heerlijk fris uit.
- Matten liggen er in. Wat luxere uitvoering gekozen. 43.90
- Raam bestuurders zijde zit weer beweging in 2x relais. 20.00
- Ruitewisserbladen rondom. Voorruit Bosch Aero. 26.37
- Kentekenhouderplaat achter vervangen voor exemplaar zonder onderrand met opschrift. 0.00
- Geurboompje. 2.50 ( waar kan ik nog vanilla geur vinden?! )
- Schoonmaken. Vandaag ook wat plekjes van opengeslagen deuren tegen auto weggepoets. Hele auto poetsen komt nog.

Een 350 euro bij elkaar. Met plezier geinvesteerd; de auto is het ( mij ) waard. 
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

#6001
Nice !-! Die dunlops heb ik ook, plakken op de weg. En slijten niet snel. En A en B labels. Alleen nu het wat kouder word kun je wel merken dat de grip minder word.  ;) (Rij dan ook alweer op m'n winter setje rond)

Standaard zit er een heel klein baby luchtfiltertje op de k4m. Dit is een restrictie in het inlaat traject.
Ik heb een espace v6 luchtfilter geplaatst. Dat verschil kun je merken.  !-! En heb vanaf de kat een freeflow rvs uitlaat.

Nikk

Luchtfilter vervangen staat sowieso voor regulier onderhoud op de lijst Mark. Kan overwegen om een slag groter te doen. Niet dat het mij bij deze auto zozeer om de prestaties gaat maar als ie wat lekkerder kan ademen kan dat geen kwaad. Zal eens kijken hoe het huidige er uitziet en of het zelfde uitvoering is als op de F4P van mijn Laguna. Nog weinig tijd onder de motorkap doorgebracht eigenlijk.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

De gasklep zit op de achterkant van het blok. Dus je hebt niet veel plek. Ik heb de accu verhuisd, en in de parafaan geplaatst.

Nikk

Ja ok, zal tzt bij mij eens kijken Mark. Laguna heb ik het filter al eens gewisseld. 
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

En weer een puntje van de lijst  ;)

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Tedo

Je zou ook een vervangingsfilter van Green of K&N kunnen plaatsen.

Nikk

Reden voor mij zou een wat betere ademhaling zijn Tedo. Opzichtig hoeft het zeker niet te zijn. Is er data van de genoemde Green / K&N filter met een gemeten vermogenswinst? Het moet wel echt wat toevoegen. 








Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

Hoe loopt jou gaskabel Mark? Zie hem niet op de foto. Bij mijn K4M en de F4P in de Laguna loopt ie duidelijk bovenlangs ( niet mooi )
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

Ik heb 1 van de laatste serie megane's.
Daar moesten ze zonodig een electronische gasklep op zetten.  >:(

Dat gekke ding kost 500 euro, en ja dat ding is stuk gegaan.  :D de vlinder klep lag los het het gasklep huis te wapperen.

Had liever gewoon een gasklep met een kabeltje gehad, dan kon die van mij mooi ploffen in de uitlaat als je een paar tikjes op het gaspedaal gaf tijdens het afremmen op de motor. Omdat de ecu dan pas wat kan bij regelen als de gasklep al van stand veranderd is.
Met die electronische gasklep is alles veel strakker afgeregeld, en lukt dit dus niet meer.

Nikk

Aha, dus geen kabel meer. Denk dat ik dan maar blij ben met die kabel ondanks dat het niet zo fraai toont  8)
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Zeel

Goedemiddag dames en heren,

Mijn naam is Sander en ik ben sinds enige tijd eigenaar van een Megane RS II. De auto heeft complete onderhoudshistorie met veel facturen.

Ik wil eventueel in de nabije toekomst wat dingen motorisch aanpakken. 225 pk komt lekker van zijn plek, maar meer is beter. Kunnen jullie mij vertellen wat het standaard blok van de RS aankan?

Mocht iemand hier iets over kunnen vertellen of me door kunnen verwijzen, laat dat aub weten.

Mvg,

Sander

Yorick

Welkom Nikk, je bent al mooi op weg geholpen zo te lezen.  Y


Dag Sander!

Leuke auto, absoluut! Heb je ook foto's die je kan posten? Maakt het plaatje wel af..
Teamlid Benjamin Renon heeft ook Mégane 2 RS, hij kan je vast meer vertellen. Maak voor deze vragen even een topic aan onder het kopje ''Mégane II''.

Succes en plezier op het forum  !-!

Nikk

dank je Yorick. Heb in een 12 dagen al aardig wat punten van de lijst inderdaad. Vandaag USB laadpunt gemonteerd. Zal ik nog ff in een apart topic melden

@Sander, ook welkom. Geloof dat deze blokken wel 300 pk aankunnen maar dan kunnen anderen je beter over informeren. Meer is altijd mooi natuurlijk. Had tot recent een BMW Z4 met 231pk. In het begin wow, na een tijdje ben je niet meer onder de indruk. Ook aan vermogen sleutelen gedacht maar toch maar niets ondernomen. Ding zit in 6 seconden aan de 100 en loopt 250. Eigenlijk wel ok.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev