Advertenties


Piepende remmen Megane 2

Gestart door ivo1971, 9 januari 2007, 21:32:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ivo1971

Weet iemand hoe ik van die piepende remmen af kom.
Heb al paar keer bij de Renault van gezegt maar , nog steeds.
Had eens horen zeggen dat er metaal in de orginele remblokken zit , en daardoor piepen ze.

matthew

Als er nog garantie op zit is daar een oplossing voor kosteloos dus.
Nieuwe remklauwen en nieuwe remzadels en nieuwe remblokken en als de remschijven al een randje hebben nieuwe remschijven en nieuwe remslangen,je krijgt dan compleet andere remmen.Meer hetzelfde als dat van een laguna2.
Succes ermee bij de dealer.

Timo Zuiderduin

en de ferodo's remmen ook een stuk beter  Y

matthew

Dit is een officiele oplossing van renault maar als alleen ferodo remblokken helpt en je moet het zelf betalen dan zoui ik dat ook doen,maar als renault het moet vergoeden is dit hun oplossing.

drbiqs

#4
Hoi Ivo
Ben er ook een poosje mee bezig geweest,heb achter nieuwe remklauwen en schijven gekregen,maar soms blijft die nog steeds piepen.
Wordt door Renault Nederland gezegt dat er geen asbest meer gebruikt mag worden in de remblokken,ze zouden er mee bezig zijn.
Is voor zover ik weet nog steeds geen goed alternatief voor.
Ik weet niet of je nog garantie hebt maar zou dan zeker voor nieuwe schijven en klauwen gaan zeuren bij je dealer,baat het niet schaadt het niet.(heb je in iedergeval weer nieuwe schijven en klauwen als het lukt).
succes in ieder geval,ik hoor het wel.
Zag vanavond je auto nog staan bij de nieuwbouw bedrijfspanden in de bocht van het spoor,heb nog ff getoeterd om een uur of 8,ben namelijk een van die gekken die daar regelmatig overheen rijden.
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

Niels van Dijk

Piepen ze achter als je bijna stilstaat toevallig? Daar heeft renault een modificatie voor, dan worden er achter op de gaffels van de klauwen gewichten gemonteerd, dan is het verholpen !-!
En is gewoon garantie Y

ivo1971

Drbigs , ja dat klopt , op de vrachtwagen parkeerplaats achter het hek , want daar staat mijn trekker met oplegger.

Bedankt allemaal voor deze reacties , ik heb inderdaad nog garantie tot April 2007 dus ga meteen aan de slag , want heb er al wat van gezegt bij de apk keuring met grote beurt en is niet verholpen.

Ja als je het rem pedaal indrukt gaat hij piepen , is behoorlijk irrietant , net of je in een gare oude auto rijdt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev