Advertenties


Geen verwarming + water

Gestart door Gobbeltje, 23 december 2005, 14:56:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gobbeltje

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum, vandaar dat ik me eerst even voorstel, voordat ik mijn probleem ter spraken breng (althans, het probleem van de auto).

Mijn naam is Andr?, 29 jaar en woon in Lelystad. Sinds iets meer dan een jaar heb ik een M?gane 1.6E uit '96, 120.000km, waar ik prima over te spreken ben. Op een kapot slangetje van de MAP-sensor na heb ik er nog geen problemen mee gehad.

Sinds twee weken echter doet de verwarming het niet meer. Ik heb al op dit forum gezocht en er een aantal handige tips vanaf gehaald. Bijkomend probleem is dat ik niet goed bij de kachel kan, omdat ik de ruitenwissers er niet af krijg. Zelfs met een speciaal ruitenwissertrekkertje krijg ik ze niet los! (Tips???)

De voorruit bewaseming doet het helemaal niet, in geen van de standen. Als ik het knopje voor de luchtcirculatie binnen of buiten bedien, dan gaat het motortje een paar seconden brommen, en dan wordt het weer stil. Volgens mij ligt het dus aan het motortje, wat vast staat en daardoor de kachelweerstanden zijn doorgebrand, heb ik dat juist???
Als ik dat circulatieknopje bedien, bromt het motortje dus even, en gooit dan een sloot water naar binnen, linksvoor boven het koppelingspedaal! Volgens mij is dat geen koelvloeistof maar hemelwater, want het ruikt niet en voelt gewoon als water aan. Ook denk ik dat het regenwater is, omdat de accubak vol water staat, en dat hij dat via de kachelmotor in de auto kiepert. Ook het niveau in het waterresevoir veranderd niet.

Enig idee wat het zou kunnen zijn? Weerstanden? Verstopte radiateur? Ik ben zelf wel een beetje handig, maar echt verstand van auto's heb ik niet, behalve van mijn twee Trabanten die ik geblinddoekt uit- en in elkaar kan zetten. Maar ja, een M?gane is geen Trabant.....

Welke kosten zou ik kunnen verwachten als ik hem naar de Renault-dealer breng? (Alleen niet die in Lelystad, want die vertrouw ik niet, maar goed, ik dwaal af...)

Gr. Andr

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev