Advertenties


Mark's Mégane 2 Phase 2 GT

Gestart door Heatzone (Mark), 28 maart 2015, 12:01:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heatzone (Mark)

Sinds kort ben ik in het bezit van een Mégane 2 GT ph2 uit 2008 met 103.000km op de teller.
Ik zal hier dan ook mijn topic gaan bijhouden !-!. Helaas heb ik nog bijna geen foto's gemaakt van de auto.
Maar wanneer het weer beter wordt en de auto volledig is gepolijst zullen deze hier gepost worden!

Gemaakt door Benjamin op de RTC Openingsmeeting:





Helaas gaan de Bebop velgen van de RS niet passen... Deze GT heeft namelijk een steek van 4x100. Nu rustig op zoek naar 18 inch 4x100 velgen.
Een verlaging staat ook op mijn verlanglijstje.

Heatzone (Mark)

Ik had ze al een tijdje liggen... Maar het erin zetten kwam er elke keer niet van. Nu dan toch gedaan en ik vindt het zelf een hele verbetering!


Heatzone (Mark)

Afgelopen weekend heb ik "nieuwe" velgen opgehaald in Breda. Ik ga nog niet verklappen wat voor soort velgen het zijn, maar ze zijn breed.

18 inch, 4x100, 8.5J met een ET van 30.

Origineel is, 17 inch, 4x100, 6.5j met een ET van 49.

Heatzone (Mark)

Hierbij alvast een teaser van de hoe breed de "nieuwe" velgen zijn:

Let op: banden worden nog vervangen door banden met de juiste bandenmaat. Stuur staat iets ingedraaid naar links en de auto staat nog op de krik :P

Heatzone (Mark)

#4
Hij is verlaagd en de "nieuwe" velgen zitten eronder:

Voor:


Na:


En nog een omdat het kan:


Dit is het laagste wat een ST schroefset gaat onder een Megane.
Velgen: 18inch, 8.5J en een ET van 30 met 215/40/18 banden.

Heatzone (Mark)

#5
Hier weer een update!

Het hydraulisch druklager lekte, natuurlijk begon dit een dag voor de openingsmeeting. Auto in de garage gezet en deze afgelopen zaterdag samen met een vriend op de brug gezet en begonnen om alles te demonteren. (wat een werk!)

Druklager vervangen, bak schoongemaakt.

Wij vonden dat er ook teveel kantelspeling zat op het dubbelmassavliegwiel dus deze hebben wij tezamen met de koppeling en het druklager ook vervangen. Omdat de krukaskeering begon te zweten, hebben we deze ook vernieuwd.

Speciale tool om de drukgroep vast te klemmen op het vliegwiel zodat deze mooi gecentreerd gemonteerd kan worden.

Alles gisteravond weer in elkaar gezet. Koppeling ontlucht. Alle versnellingen zijn gangbaar.
Auto gestart en koppeling ingetrapt, bij het intrappen van de rem sloeg de auto gelijk af.
Koppeling niet goed ontlucht... Dus komt deze bij ontkoppelen niet helemaal vrij. Na talloze keren proberen te ontluchten, nog geen succes.
We zijn een keer heel dichtbij geweest dat je voelde dat de koppeling bijna helemaal vrij kwam... (maarja bijna is niet helemaal  ;()

Wordt vervolgt....  :x :x

Heatzone (Mark)

We hebben hem opnieuw ontlucht, dit keer met een tool en alles werkt!!  ;D

Weet niet waarom het handmatig niet lukte, maar het werkt nu. We hebben sowieso nu alle remvloeistof in het hele circuit vervangen, dus ook de remmen. De auto heeft zijn kleine beurt ook gelijk gehad. (het hele blok natuurlijk onder de olie met het loshalen van het filter...  :-\)

Hij rijdt echt weer fantastisch! ;D Nu is het wel merkbaar dat het vorige vliegwiel niet lekker meer was.

Heatzone (Mark)

Ik moet nog steeds een keer betere foto's maken. Maar dit geeft een beter beeld van hoe de auto er bij staat:





Nu alleen nog een keer een RVS uitlaat van K-tec en de auto laten chippen t.z.t..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev