Advertenties


[Mégane Coupé phase 1 2.0 16v] Michel Cijs

Gestart door Michel Cijs, 13 september 2004, 18:13:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michel Cijs

maart 2004
Al 3 jaar lang ben ik bezig geweest met mijn coup? en werden de veranderingen eigenlijk per stap serieuzer. Na in 2003 gevoelsmatig 'klaar' te zijn (bodykit, motorisch, interieur en ice) d8 ik, ik ga weer terug naar de basis, terug naar de buitenkant. Met als idee een zeer strakke en fraaie coup? neer te zetten. Op die manier getuned zoals ik altijd nastreef: sportief en apart maar niet te afwijkend van het orginele concept! In samenspraak met Jan van Heteren werd het idee uitgezet en Jan nam de uitdaging aan om een 2e creatie van zijn hand binnen de club neer te zetten in de maand februari.

In 2004 had ik (na ruim 100 manuren) voor vele dus ook een verrassing in petto, na de ALV nog meegemaakt te hebben met de z3 van mijn vader (wat al wat vragen opriep) kon ik mijn auto voor het eerst aan de buitenwereld laten zien op een Automaxx evenement in Assen, waar ik ook direct de 1e plaats show en shine meepikte wat voor mij echt een hele verrassing weer was. Berry Peelen was 1 vd eerste clubleden die mijn auto hier in het echt spotte en maakte het oorspronkelijk GEHEIME PROJECT topic op het forum aan:

BERRY:
Het project waar michel mee bezig was is onthuld.

Michel heeft zijn auto een tijdje in spanje neer gezet, en nou heeft zijn auto een donkerdere tint gekregen.? ;D

Nee zonder dollen.
De auto is helemaal overgespoten in een speciaale kleur geel/goud.
Het is een erg mooie kleur.
Michel zal hier zelf ongetwijfeld meer over vertellen, maar hier alvast een foto van het resultaat.






Voorheen:

2003


2002


2001






Een gehele reportage van Michel's project door de laatste jaren heen kunnen jullie lezen op de site, hierin staan ook alle 'werk' foto's:
http://home.planet.nl/~cijs0029/projecten/projecten/michel/michelhistorie.html


Michel Cijs

de auto is helemaal gecleand, dus alle emblemen zijn verwijderd, de deursloten en de ruitensproeiers op de motorkap zijn verplaatst naar de parafaanplaat

de kleur is: Parelmoer geel metallic, en houdt ong. in dat het een soort van flip-flop is in alle geeltinten, afhankelijk vd lichtval is ie knalgeel, oranje, goud en af en toe zie je ook wat groenig erdoor komen  ;D Vooral de kleur valt in de smaak, veel vragen gehad wat het is voor een kleur etc. maar dit is dus een one-off voor mij  :) Het is wel een kleur die je IRL moet zien, want op foto komt ie weer heel anders over, ook mooi maar in het echt is ie nog mooier; vooral als af en toe de zon erdoor komt!

De kleur is gemengd op basis van een uitgezochte kleur uit het stalenboek vd spuiter, maar door toevoeging van veel meer grof metallic en van een behoorlijk percentage blauw en rood parelmoer is dit effect bereikt. De uiteindelijke kleur is ook heel anders weer dan de kleur uit het stalenboek  ;D en helemaal niet meer te vergelijken met de org. kleur. De nieuwe kleur heeft echt diepte en glans en is een nekkedraaier zoals ook zeker de bedoeling was.........echt een super kleur waar ik zelf nog het meest tevreden mee ben, zeker omdat ie heel erg aanspreekt en iedere keer weer anders oogt :D











In totaal zit er 4 liter aquabase (kleur) op en 3.5 liter blanke lak dus zoals je ziet genoeg om praktisch de hele auto te spuiten..........  ;D


Michel Cijs

#2
19 mei:

ff dan maar een korte update wat er nog is gebeurd sinds de laatste tijd

* zeus composet voor; klinkt lekker? :D
* bescheiden voorruitsticker (Meganefreak) en stickertje (special edition nr2) onder de kap
* RVS instaplijsten met opdruk

31 mei:

Zo weer een vrijdagavond en zaterdagochtend klusdag verder? :D

jan voornamelijk............;)

neon onder het dashboard geplaatst
neon under car kit geplaatst

beiden mooi geschakeld met aparte schakelaartjes in de middenconsole

weitec schokdempers zijn nu ook op de achteras gemonteerd, lekker stug? 8) ;D

en ook nog even een zwart geperforeerde handremhoes gekocht bij Stroeve in Hardenberg en uiteraard ook direct gemonteerd en dat ziet er gelijk ook weer netjes uit? :D

In Gronau een mooie airbrush op het kleppendeksel laten zetten welke door Jan netjes in de blanke lak is gezet; super netjes weer jan? :D

voorlopig kunnen we er dus weer ff tegen? ;D





Michel Cijs

#3
4 juni:

ook weer wat erin laten zetten vandaag voor de shows en meetings, mijn ps2? ;D

ff meegespeeld en het is een super leuke extra? ;D :D

het is zo gemaakt dat ie binnen 2 minuten is te demonteren en weer te gebruiken is in huis, dat was namelijk wel een voorwaarde voor mij.........

de ps2 is geplaatst in het opbergvak vd achterbank, daar ligt een extra setje bekabeling in gemonteerd en een eigen gemaakte ps2 houder; uiteraard allemaal netjes afgewerkt.

Dus meeting of show PS2 thuis pakken, ff afkoppelen, naar de auto toe, aankoppelen en in de standaard plaatsen en alles staat zo vast als een huis; dus ik kan er gewoon meerijden etc.Knopje om voor de stroom en het geluid en spelen maar? :D

de ps2 is overigens aangesloten met beeld op het scherm voor; wat het grappig is dat ik bijv achter wel gewoon dvd kan af laten spelen en zelf dan kan kiezen tussen de 2 voor het geluid? ;D

als ik dus aan het ps2en ben, kan ik voor de geinteresseerden toch een dvd achterin laten meelopen bijv met foto's van het project of iets dergelijks; dat was een beetje de opzet? :D

de audio is gelijk even optimaal ingesteld door Car Systems dus klinkt weer super allemaal? :D ;)





Michel Cijs

#4
eind september de auto laten keuren, waarbij helaas het neon onder de auto vandaan moest worden gehaald? >:( wie weet komt het na de winter wel weer terug (edit: heb uiteindelijk besloten om dit niet te doen, er is wel een neon staafje geplaatst onder de motorkap)

begin oktober is de laatste afwerkende hand gelegd aan de kofferbak en is de audio nogmaals zo optimaal mogelijk afgesteld:



voor de winter staan er (nog) weinig zaken op de planning, maar wie weet? ;D :D

Voor het Nederlandse blad Auto & Tuning zijn in oktober foto's gemaakt voor een reportage in de november-editie:



ik ben benieuwd? :D

de foto's die zijn gemaakt in Duitsland bij de Kreuztage, zullen zowiezo pas na de jaarwisseling in de Duitse Autotuning verschijnen? :D

Michel Cijs

#5
De laatste editie van 2004 stond ik in de Auto en Tuning:




http://home.planet.nl/~cijs0029/projecten/projecten/michel/autoentuning.html

:D

Onlangs heb ik contact gehad met het Duitse AUTOTUNING, waar de reportage in zal komen in januari of februari......

Michel Cijs

Vorige week heb ik een jong gebruikte KW schroefset gekocht welke er vandaag is ondergekomen (puikwerk Jan en Michel) :D :D :D

DROP IT:







De auto is nu circa -5 cm rondom verlaagd en het rijdt tot nu toe goed, ben benieuwd of ie zo laag kan blijven staan? ;D (denk en hoop het wel ;))

Verder heb ik direct gebruik gemaakt vd gelegenheid om de velgen en uitlaten weer even perfect schoon te maken en op te poetsen...........het dakraam is overigens nu ook geblindeerd bij Spider Design.

Volgende week wordt er bij Car Systems een Optima Yellow Top geplaats (55 ah) met Dietz-aansluitingen ter ondersteuning vd ICE!



Daarna zal de Coup? eind januari 2005 richting MCC gaan voor de revisie vd bovenkant van het blok, zodat ie weer tiptop in orde is....... 8)
De 20mm spacers achter worden dan ook ingeruild voor een setje van 16mm p.st, 20mm was bij heftig inveren toch net teveel van het goede ;)

Verder heb ik nog een klein lijstje voor 2005, maar dit zullen geen schokkende veranderingen worden? ;) ;) netjes houden en 'upgraden' waar nodig is dit jaar de doelstelling? :D

Maar het mag duidelijk zijn ik heb weer zin in het nieuwe meetingseizoen? 8) 8) 8)

Michel Cijs

Citaat van: Michel Cijs op  3 januari 2005, 18:33:54

Onlangs heb ik contact gehad met het Duitse AUTOTUNING, waar de reportage in zal komen in januari of februari......


http://home.planet.nl/~cijs0029/projecten/projecten/michel/autotuning.html

maart 2005 ;D



Michel Cijs

Citaat van: Michel Cijs op 25 mei 2005, 21:47:43
heb mijn mattenset ook binnen



ben blij met mijn keuze ;D :D

ff weer wat anders, en iets sjieker vind ik een velours mattenset van automatten.nl  :D

Michel Cijs

gisteren mijn auto opgehaald, welke 2 weken tijdens mijn vakantie bij Jan heeft gestaan

Wat is er gebeurd?

* airco is gemaakt, hiervoor is de condensor en de droger vervangen en alles opnieuw afgevuld
* front is gespoten ivm steenslag evenals de l-zijkant (deels)
* nieuw racegaas voorin
* binnenkant van de achterklep is gespoten
* nieuwe luxe kentekenplaten, gemonteerd zonder schroeven
* nieuwe showplaten in kleur vd auto
* verder is alles weer netjes afgesteld en zijn er weer wat details bijgewerkt

Al met al, zeer tevreden over het resultaat, ze oogt weer als nieuw en een goed werkende airco is echt weer heerlijk. Jan bedankt  :D

Michel Cijs

aangezien mijn hifonics compo voorin het heeft begeven (helaas) komt er een nieuwe set in

destijds was er nog geen composet van crunch, maar inmiddels wel met dezelfde specs als van mijn huidige hifonics set, deze komt er dus eind van deze week in. Uiteraard bij Car Systems Zevenaar ;)



Exact dezelfde lijn/stijl dus als van mijn sub en versterker, wel mooier vind ikzelf alles van dezelfde lijn  :D

Michel Cijs

#12
Citaat van: Michel Cijs op 16 augustus 2005, 23:08:12
FOR SALE

meer info bij serieuze interesse:? michelcijs@meganecoupe.nl

De auto is niet meer Te Koop!

a. ik heb geen goede aanbiedingen gehad
b. ik heb een goed gesprek met mijn werkgever, waarin het e.e.a. is toegezegd zodat ik wat makkelijker de coupe 'ernaast' kan hebben :D
c. ik ben de auto en de club nog niet zat, dus jullie zijn nog lang niet van me af ;)
d. deze winter gaat er weer het e.e.a. wijzigen, iets wat ik al langer in mijn hoofd had maar vanwege het idee om haar te verkopen niet aan ben begonnen afgelopen jaar ;D

oftewel: het project (en ik) gaan door ;D

Michel Cijs

#13
het project blijft dus en zoals gezegd ik heb er weer helemaal zin in? ;D
mede bedankt aan alle (bestuurs)leden die me weer enthousiast hebben kunnen krijgen hiervoor? :D

Car Systems in Zevenaar mocht ook weer eens werken aan mijn auto. Achtereenvolgens werd er een Nokia CK7W Bluetooth carkit geplaatst, deze is op maat gemaakt in de plafonnaire (ruimte bij de binnenverlichting voorin) zodat er nergens bekabeling in het oog zit.



De bekabeling voor de versteker is (deels) opnieuw getrokken en een stuk netter weggewerkt onder de achterbank ivm een lichte storing, de Dvd-speler is in het dashboardkastje geplaatst ipv achter de achterbank (dit wisselt wat makkelijker Dvd's ;)) en daarnaast hebben ze het reservewiel uit de kofferbak verwijderd.
O.a. omdat ik andere wielen wil en tevens omdat een wiel in de kofferbak nu toch wel vaker te zien is op een meeting, vond ik het tijd voor wat anders. Onder het plexiglas is nu een door mijzelf ontworpen bak gemaakt van mdf, deze heeft net als de rest van de inbouw schuine hoeken, naast een spiegel met daarin een rood lichtgevend Crunch logo zit daarin nu een Dietz verdeelblok en een Dietz 5F Hybride condensator.





De ondergrond van de bak is met wit skai bekleedt om zo wel optimaal naar voren te komen in het donker als het blauwe neon hierop schijnt. Ook het Dietz materiaal heeft blauwe verlichting, beiden geven ze het aantal ?mpere en/of voltage aan. Zo is de kofferbak voor het oog een stuk dieper en samen met het DVD-scherm ook behoorlijk dynamisch denk ik (zeker 's avonds als alle belichting aan is). De condensator vind ik overigens voor het geluid (ook niet onbelangrijk :)) een behoorlijke verbetering, zeker bij een diepe lange bass! Omdat de accu ook ergens wat stroom 'lekte' de laatste maanden hebben we besloten om de Dvd-speler niet direct aan te sluiten, deze kan nu nog enkel spelen als de sleutel in het contact zit. Dit betekent vanaf nu ook dat het scherm achterin handmatig aan en uit moet worden gezet en dus niet meer altijd speelt, maar enkel wanneer gewenst. Hopelijk scheelt dit een hoop in het stroomverbruik.....





Het geheel is in ieder geval weer iets orgineels, moois en nuttigs geworden vind ikzelf!

De komende maanden zullen tevens 'druk' zijn:

* Jan gaat samen met zijn (ex)zwager Michel het blok eruit halen? 8) 8) 8)
* Daaronder wordt dan het e.e.a. netjes gemaakt
* en in de tussentijd gaat het blok naar MCC Sport waar ze nu ook het onderblok zullen reviseren, de startmotor, een nieuwe (sport)koppeling zullen plaatsen, de versn. bak zullen reviseren etc etc. zodat alles weer perfecto is? :D
* De pro-inox einddemper en eindstukken worden vervangen voor dezelfde stijl eindstukken, maar wel gemaakt van kwalitatief beter materiaal en een laser demper ('oude' middendemper van jan welke er 2 weken onder heeft gezeten ongeveer ;)). Dit omdat deze nu begint te rammelen bij stationair geluid (staaldeeltjes die circuleren, erg irritant? ::))
* Begin februari hopen we de auto weer te kunnen starten...........
* Ook heb ik een setje leuke wielen besteld met nieuwe Toyo T1-R banden maar welke dit zijn, dat houd ik nog wel ff voor mezelf ;)? :D


Redelijke plannen dus weer, maar komt allemaal goed denk ik zo? :D

Michel Cijs

#14
de eerste stappen zijn gezet, het blok ligt inmiddels in Veghel........





10-1-2006: Blok ligt inmiddels uit elkaar, het plan is getrokken. Revisie wordt zeer serieus aangepakt, veel dingen worden vernieuwd. Er komt een sportkoppeling in ook de versnellingsbak wordt aangepakt. Het blok wordt weer als nieuw? 8)
Verder komt er een nieuw open luchtfilter op (green twister) met een hoogglans gepolijste behuizing en buis.

Jan is onder kap ook het e.e.a. aan het verfraaien en verbeteren, dat komt uiteraard ook helemaal goed? :D

14-1-2006: echt een upgrade, ook onder de kap bling, bling? ;D :D





21-1-2006: Blok opgehaald en zaterdag 21-1-2006 ingebouwd door Jan en Michel, half 3 ging de sleutel om en........ze liep? 8) :D
De komende weken zullen voor wat afwerking zijn, en voor de opbouw van de nieuwe uitlaat.....die een stuk stiller zal zijn, maar ook een stuk fraaier verw8 ik.
De wielen zullen er ook zeker onder komen, waarschijnlijk nog voor de beurs in de Rai als alles zo doorgaat? :D ;D





28-1-2006: Uitlaat vermaakt met nu 2 sportdempers ipv 1demper van pro-inox ertussen. Ook de fraaie eindstukken hebben een plaats gevonden onder de auto (zelfde als voorheen). Het geluid is veel rustiger en donkerder dan voorheen. Mocht ik het harder willen dan kan de db-killer nog uit de 1e sportdemper maar voor nu klinkt het mooi bescheiden, niet te hard, en donker. Het schelle geluid is er geheel af, wat gaaf was opzich maar dit klinkt toch wat stijlvoller en mooier vind ikzelf.





De laatste loodjes.......een nieuwe deurvanger links is inmiddels geplaatst (geen krakende deur meer ;)), de auto is ook ietsje omhoog geschroefd voor (0.5 cm) om ruimte te maken voor de nieuwe velgen, van de week wordt de auto opnieuw uitgelijnd door een prof. bank en de airco wordt weer afgevuld......De laatste stap van deze enorm drukke 6 weken is het plaatsen van de nieuwe velgen onder de auto. De nieuwe banden (T1-R) zitten eromheen met RVS ventielen, op mijn verjaardagsfeest komt Jan de auto brengen (leuk kadotje  ;D) en ga ik de auto weer berijden en de eerste 2K inrijden.......de week erop is de eerste beurs alweer: ECTS in de RAI  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev