Advertenties


Onderhoud, wat te volgen??

Gestart door knight-rider, 1 februari 2018, 21:58:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hemi24

#15
@Haelewyn: wie heeft er tegenwoordig nog remolie?!? 2 jaar ipv 120.000 km is het trouwens ook bij mijn weten...

:neen:

haelewyn

#16
Is 'remvloeistof' tegenwoordig een meer juiste term ?

Even nagekeken voor de vervanging, ook in tijd :     120.000 km of 3 jaar.

Geen enkele garage die hier je remolie / vloeistof gaat vervangen op 3 jaar met 30.000 km. Ik ga daar ook niet naar vragen. Zal ze na 4 jaar eens meten als ik aan zo'n prulletje om dat te meten kan komen. Tegenwoordig zeer goedkoop via Ebay, verzonden vanuit China - wel even een maand wachten op levering. Al vanaf 3 dollar op de .com versie van die website, verzending inbegrepen.

knight-rider

In mijn vorige auto (Citroën C4) is de remvloeistof nooit vervangen geweest en die was 10 jaar en had meer dan 80.000 km.
Auto daarvoor (Citroën Saxo) is de remvloeistof ook nooit vervangen geweest, 12 jaar en bijna 70.000 km.

haelewyn

Ik heb nog nooit remvloeistof vervangen in mijn leven denk ik. Bij eender welke auto.
130.000 km op 5 jaar...
160.000 op goed 1 jaar...  Nooit nodig geweest tot nu toe. Of vergeten na te kijken, dat kan ook.
Ik heb ook nog nooit lang genoeg met een auto gereden om de koelvloeistof te 'verslijten'..
Ik heb vandaag zo'n meettoestelletje besteld voor de eigen auto's. Ik kijk het dan wel eens na.

hemi24


haelewyn

tech·neut (de; m,v; meervoud: techneuten)
(negatief) iem. die alleen belangstelling heeft voor het technische aspect van iets
(Van Dale)

Je zal dat moeten vertellen aan de dealers waar ik klant was.
Zij beslisten stuk voor stuk om de remolie niet na 2 jaar te vervangen. Nog nooit heeft er een het zo uitgevoerd.
Sterker nog : toen ik er zelf naar vroeg kreeg ik het advies 'nog ok en moet niet vervangen worden'.
Mijn auto's zijn altijd grotendeels of volledig dealer-onderhouden geweest (soms in een goede universele garage).  Ik heb mijn plicht gedaan...

Maar binnenkort ga ik het zelf ook meten. De prul die ik daarvoor bestelde aan 3 euro is identiek aan wat hier voor 20 euro wordt verkocht. Zou het echt werken ? Eens een paar wrakken controleren misschien... de auto gaat ook nu naar de officiele dealer voor onderhoud.
Prijs-kwaliteit is die hier beter dan de kwik shittermerken.

Misschien is die tekst meer voor de technici hier in Be dan voor de techneuten.

mark29

Citaat van: hemi24 op  6 februari 2018, 22:36:34
Nou heren "techneuten", dan hier weer eens een kans om iets bij te leren...:

https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/auto-onderdelen/remvloeistof


Ow eindelijk, nu weet ik waar dat voor dient.

knight-rider

Ik ben vandaag langs geweest in de garage om een afspraak te maken, volgende week woensdag mag de GT binnen voor zijn onderhoud.

hemi24

Afgelopen week nog even zitten zoeken in de papieren die bij aflevering bij mijn Megane zijn afgegeven:
Onderhoud v.w.b. remvloeistof staat voorgeschreven als vervangen elke 3 jaar of 120.000km.

haelewyn

Dat zei ik 6 berichten geleden ook al...

mark29

Dat gevoel heb ik in meer topics.

knight-rider

Citaat van: knight-rider op  8 februari 2018, 23:41:48
Ik ben vandaag langs geweest in de garage om een afspraak te maken, volgende week woensdag mag de GT binnen voor zijn onderhoud.

Het eerste onderhoud, onderhoud A is ondertussen gebeurd
Heeft me 135 euro gekost (onderhoud A, nieuw batterijtje voor de keycard en vervangwagen voor 1 dag)
Batterij voor de keycard ga ik in de toekomst zelf kopen en vervangen denk ik, want vind eigenlijk een beetje duur bij Renault.

mark

Wie vervangt er nou na 1 jaar de batterijen van de sleutelkaart.  8)7 als de batterijen van de sleutelkaart minder worden, geeft de auto daar een melding van.

knight-rider

De auto gaf die melding al van oktober vorig jaar (vond dat ook al snel), heb dus eigenlijk al lang gewacht.

Met de tweede sleutelkaart geen probleem, maar die heb ik ook bijna nog niet gebruikt.

mark


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev