Advertenties


Megane IV inbouw after market 6000K xenon kit

Gestart door marcopaul, 27 december 2019, 18:25:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcopaul

Vandaag in de Megane IV een Xenon after market 6000K ingebouwd.
Dat ging even heel anders dan ik gepland had. Het snel uitbouwen van de complete lichtunits zoals ik gewend was in de Megane III lukte niet.
Voor mijn gevoel zou ik dan de halve auto moeten demonteren. Aangezien de beschikbare ruimte groter is dan bij type III dus maar op deze manier de set ingebouwd. Het probleem waar ik tegen aanliep was de kunststof H7 lamphouder die niet geschikt is voor de xenonlamp. Ik heb hem ingezaagd om deze wel te kunnen gebruiken. De borging van de lamp is me niet naar de zin. Ik heb zojuist bij een andere webshop speciale adapters besteld.
Dus voor diegene die nog xenon zelf willen inbouwen ( al is LED natuurlijk meer 2020.......... ) wellicht slim om meteen adapters mee te bestellen.

Abdelitto

#1
Hallo,

Ik heb nu al meer dan 3 jaar Xenon in mijn Megane ingebouwd maar was mij aardig gelukt met de huidige adapter. Ik heb die andere adapter al van te voren bij besteld maar was dus niet nodig geweest, die gebruik je meer bij LED lampen ipv Xenon.

Maar goed, ik had de duurste Xenon set gekocht, voor €200,- van HILOX, omdat de ballasters e.d. zo slim zijn, veel Lumen en veel branduren heeft en zo. Net voor de zomer was mijn rechterlamp verbrandt, ik rij veel en kom veel op de botlek van Rotterdam waar verlichting altijd aan moeten zijn. Toen had ik de merk HID gekocht.

Ik ga denk ik toch overstappen naar LED omdat Xenon toch problemen geeft bij de Megane 4 (zowel bij HILOX als HID), ik denk ook dat het bij jou ook gaat gebeuren als je auto op automatische verlichting staat, dus maw licht gaat veel aan/uit bij bv tunnels e.d. dan zie je dat je linker dagrij led uit gaat (komt denk ik door overbelasting of veiligheid). Ik heb me maanden lang in verdiept hoe dit kon, ik heb de ballasters verplaatst. Bij Hilox krijg je balasters houders mee met aarlekaansluiting erbij die je op de chasis van je auto kan monteren, ook dat heb ik gedaan maar elke keer als ik achter een auto rij en bekijk dan mijn autoverlichting tegen de voorligger, dan zie ik dat de linker dagrij led uit staat, auto snel uit/aan dan werkt het weer. Als ik de normale halogeen lampen in terug zet geen enkel probleem.

Xenon blijven de beste verlichting geven, geef ik toe maar werkt niet altijd even goed

Verder succes ermee.

Roadkill (Michiel)

Ik ben dan juist helemaal om naar Led, vind de licht opbrengst nog beter dan xenon. Btw in een huis schijnt Led en spaarlampen op 1 groep niet zo'n goede combi te zijn, dit kan misschien ook bij auto's zo zijn met de venonlampen aangezien die net als spaarlampen bij opstarten een piekspanning of zo iets trekken.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

marcopaul

@Abdelitto ;

Ik zag gisteravond inderdaad dat de LED-dagrijverlichting linksvoor (bestuurderskant dus) het niet deed. Toen ik later thuis kwam deed ie het trouwens wel weer.
Dat is inderdaad niet waar ik op zit te wachten. Ik heb immers niet voor niks een iets duurdere Canbus set gekocht. Je zou dan toch eerder verwachten dat één van de Xenonlampen niet zou aanspringen en niet de amper stroom vragende LED.
Misschien is er een forum lezer die het probleem kan tackelen ?

mark

#4
Je zou kunnen proberen om de xenon apart via relais in te laten schakelen. Via het dimlicht signaal. Of misschien dat je een aparte massa moet aanleggen voor de xenon, dat zou ik eerst eens proberen. Want met een massa storing kun je gekke dingen krijgen.

Heb trouwens nu leds (h11) in m'n mistlampen geplaatst. Goeiendag wat komt daar een bak licht vanaf zeg.  !-!

Had eerst een setje cob leds geprobeerd als dimlicht, maar dat was geen succes, bijna geen lichtopbrengst. Maar heb nu dus ander type leds in de mistlampen.

Heb nog geen compacte goede leds gezien, voor het vervangen van m'n xenon set. Maar ben erg tevreden met m'n pilot xenon setje. Dit setje heb ik al 6 jaar, en is al de 3e auto waar ik ze in heb zitten.  :D

Abdelitto

@marcopaul, ja daar was ik dus al bang voor dat het ook bij jou gaat gebeuren. In begin had ik er niet echt last van maar het werd erger. Begin dit jaar hadden ze zelfs die module voor de LED moeten vervangen, vraag was of het door de XENON kwam, daar konden ze geen antwoord op geven dus sindsdien rij ik nog op gewone halogene lampen maar ben wel van plan om over te gaan naar LED.

@Roadkill (Michiel): lichtopbrengt van LED lijkt alleen veller maar is niet echt zo. Ik heb met LED al eerder geprobeerd van iemand tijdelijk geleend, die had een dure. Toen ik de verlichting aan zetten was het van WOW, die is veller dan XENON maar toen ik de weg op reed op donkere plekken toen zag ik dat de weg niet echt goed verlicht was terwijl met XENON de hele wegligging gewoon goed verlicht was dus er is wel degelijk een verschil met XENON en LED. Veel garages en dealers van Verlichting geven het ook wel toe maar ze zeggen wel dat LED de goeie weg op gaat.

@Mark, dat had ik nog niet geprobeerd maar had het al opgegeven. Heb je ook de link voor die LED mistlamp want ik heb bij bochtverlichting mijn mistlampen ingesteld en ik heb alleen die blauwe halogeen lampen gedaan maar die verlicht helemaal niks.

marcopaul

Vreemd dat ik sinds eind December 2019 weer gewoon de linker C-shape LED aan het branden had, terwijl deze spontaan was uitgevallen destijds. Afgelopen week opeens weer uit ( na 7 weken dus wel te hebben gebrand ). Volgens mij had ik hem toen even losgekoppeld en zonder Xenon even aangezet. Je ziet dan dat de LED C-shale dagrijverlichting het dan wel gewoon doet. Toen de Xenon er weer aangedaan en dus sindsdien een 7 tal weken geen problemen gehad. Blijft vreemd dus. Morgen maar weer hetzelfde trucje uithalen ( ijs en weder dienende ........... ).

marcopaul

@Abdelitto: ter info
Led C-shape linksvoor bleef definitief uit.
Afgelopen week is onder garantie de complete koplamp-unit vervangen.
Omdat de grill en bumper dan er af moeten heeft men gelijk de modificatie aan de luchtinlaat (intercooler) uitgevoerd.
Dat is van het bekende bevriezingsprobleem van achtergevleven condens als ik het goed omschrijf.

Abdelitto

#8
@marcopaul
Ja daar was ik al bang om, bij mij moesten ze het ook vervangen. Ik denk dat LED enige optie is maar deze Megane moet over een jaartje eruit, dan is het 4,5 jaar oud dus ik weet niet of ik nog zo'n investering moet gaan doen, ik wil altijd wel goeie merk in hebben.

Klopt betreft die intercooler, heb ik ook al gehad.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev