Advertenties


Dynamo defect

Gestart door 1latino, 8 december 2016, 11:31:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

1latino

Hallo Allemaal,

Gisteravond rijdend naar huis ging het accu lampje en STOP lampje branden.
Vanochtend de accu gemeten zonder te starten: 12.22V
Tijdens het lopen van de motor gemeten: 11.86V
Oftewel dynamo defect.
Nu heb ik hier en daar gevraagd naar de dynamo en kreeg verschillende prijzen, maar iedereen zei dat ik het originele Renault nummer (OEM) startende met 77 of 82 op de dynamo moest zoeken of anders het nummer startend met een T of een S nummer. Dit nummer moet aan de "achterkant" staan zeggen ze.
Kan iemand mij vertellen waar ik dit zou moeten zoeken want van bovenaf is niks te vinden?

BVD

mark29

zit sticker op met alle info.
oa merk, waarschijnlijk valeo.
zit tussen de rode plus aansluiting en signaal draad.

1latino

Citaat van: mark29 op  8 december 2016, 12:41:25
zit sticker op met alle info.
oa merk, waarschijnlijk valeo.
zit tussen de rode plus aansluiting en signaal draad.

Bedankt voor de reactie Mark29

Middels foto's van het onderdeel online wist ik het te vinden. Daar had ik een foto kunnen maken met het originele Renault nummer 8200 290 215. Het is inderdaad een Valeo met 110A.
Een soortgelijke  zal ik morgen op de sloop van een Scinic van hetzelfde bouwjaar halen van een 2.0 16V turbo.
Ik zal kijken dezelfde is. het kan zijn dat de sloop het gelijk erin kan zetten voor me.
Ik bericht later meer.

Jacques

Ik zou niet meteen je "oude" dynamo weggooien. Het kan best zijn dat gewoon je koolborstels versleten zijn en dan ben je voor 10E klaar.

1latino

Citaat van: Jacques op  8 december 2016, 22:42:02
Ik zou niet meteen je "oude" dynamo weggooien. Het kan best zijn dat gewoon je koolborstels versleten zijn en dan ben je voor 10E klaar.

Goedemorgen Jacques,

wat zou er dan met die koolborstels moeten gebeuren?
En waar zou ik dat laten doen?

Mvg

1latino

Citaat van: 1latino op  8 december 2016, 11:31:10
Hallo Allemaal,

Gisteravond rijdend naar huis ging het accu lampje en STOP lampje branden.
Vanochtend de accu gemeten zonder te starten: 12.22V
Tijdens het lopen van de motor gemeten: 11.86V
Oftewel dynamo defect.
Nu heb ik hier en daar gevraagd naar de dynamo en kreeg verschillende prijzen, maar iedereen zei dat ik het originele Renault nummer (OEM) startende met 77 of 82 op de dynamo moest zoeken of anders het nummer startend met een T of een S nummer. Dit nummer moet aan de "achterkant" staan zeggen ze.
Kan iemand mij vertellen waar ik dit zou moeten zoeken want van bovenaf is niks te vinden?

BVD

Maandag is mijn dynamo vervangen door een met dezelfde aantal Ampere en hetzelfde aantal ribben op de poelie met een ander Renault nummer.
Deze werkt goed. Met dankt aan G.A.M. Cuijk voor dit onderdeel. Deze doen Franse auto en Franse auto-onderdelen. !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev