Advertenties


raam mechaniek

Gestart door Beus, 7 juli 2015, 07:54:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beus

hoi allemaal,
ik ben hier nieuw dus aan iedereen een groetje Y Y Y

ik heb een megane cc uit 2004 en heb een nieuw raammechaniek nodig voor rechtsachter daar is gisteren namelijk het kabeltje van gebroken.
nu ben ik al 2 dagen op internet aan het speuren voor een complete unit (zonder moter) want die is nog goed.

heeft iemand een tip voor ik dat kan kopen bij mister auto en winparts ben ik al geweest die hebben het niet.

vast bedankt en alle hulp is meer dan welkom
8)7 8)7 8)7

jutoma

Je zou op ebay een nieuwe kabelset kunnen kopen, kosten maar een paar euro.


Tedo

Zie hier, helft goedkoper dan hierboven.  Y

duckie1098

Is de goedkoopste manier, maar...het is een lastig klusje om de kabels goed op spanning te krijgen.Het is zeker te doen, maar bij is het ongeveer een jaar goed gegaan.Toen heb ik toch maar een kompleet raam-mechaniek erin gezet, ook zonder motor.Is nu weer perfect.
De sloop zal ook wel moeilijk worden denk ik.

groetsels,

Ben

dannyfm

Ik zit zelf ook even tegen een probleem aan te hikken met betreft de raam rechts die niet eer op en neer gaat. Ik heb de deur paneel gedemonteerd en de raammotor volledig bekeken en nu blijkt dat die Module waar die 6 pins connector in gaat stuk is!. Ik stak even 2 draadjes op de 2 pinnen in het motortje zelf en zette er even 12 volt op en ja hoor hij gaat gewoon op en neer!. De module ziet er als volgt zo uit.









Iemand nog enig idee waar die modules los te koop zijn? ben al bij de dealer geweest en die verkoopt ze niet los!  >:(

ik hoor graag! Dan kan ik er 3 repareren in totaal waar van 1 van een hele lieve alleen staande moeder waar ik de megane van onderhoud.


Tedo

#6
Bekend probleem. Die Temic (of comfort) modules gaan vaak stuk. Helaas niet los te koop, zeker niet bij Renault.
Er is wel een vervangingsmodule te koop op eBay.

Er zijn ook nog goedkopere oplossingen met een blokje op de plaats van de module, maar dan werkt de comfortfunctie niet.

Of op een sloop op zoek gaan naar een late Clio III (2008-2012), die hebben dezelfde modules, maar van betere kwaliteit.

dannyfm

thanks voor de Link! ik ga ze gelijk bestellen.

Ik probeerde hem ook al open te halen om te kijken of er geen ICtje stuk is. gaat niet zo gemakkelijk maar zodra de nieuwe binnen zijn sloop ik die oude open en ga ik die print is even doornemen.

Tedo

Is vaak een vochtprobleem. Ik heb er bij mijn sedan al eens een vervangen die van binnen helemaal verbrand was  8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev