Advertenties


Vervanging achterverlichting Megane II phase 1 door phase 2.

Gestart door Beltman, 22 juli 2012, 19:41:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beltman

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Renault Megane hatchback 5drs uit 2004. Nu vind ik persoonlijk de achterlichten van het phase 2 model veel mooier dan het phase 1 model. Ik zou ze dus ook graag vervangen. Ik kan echter zelf nog geen band vervangen laat staan verlichting.

Mijn vraag is dus ook of er mensen bekend zijn op dit forum die deze klus, uiteraard tegen betaling, uitvoeren?

Ik hoor graag.

Mvg,

Beltman

Tedo

Kan je plaatjes kijken en een beetje Frans?

Kijk dan even hier

Heb zelf al veel geleerd van dat forum.

Beltman

Plaatjes kijken en een beetje Frans lukt nog wel. Dit daadwerkelijk tot uitvoering brengen is een ander verhaal. Vandaar ook mijn vraag of er iemand binnen door forum bekend is die dit wellicht een beetje als hobby zou doen. Dan zou ik daar graag gebruik van maken namelijk.

Minkert

De fase 2 achter lichten vind ik zelf ook een stuk mooier, daarom heb ik ze een half jaar geleden ook gemonteerd op mijn megane fase 1

Je kan ze vinden op de site van valeo of even googlen ze zijn niet heel duur alleen de bedrading of aansluiting van de stekkers is anders.
Dit heeft renault natuurlijk express gedaan!  l- Nou zeg je zelf dat je niet heel handig bent, er zijn verloop stekkers te koop bij de renault dealer voor 30 euro per stuk!! ik heb zelf de bedrading aangepast maar ik werkt zelf dan ook al 10 jaar bij een renault dealer.

Mocht je daar interresse inhebben kan in de onderdeelnummers wel even voor je opzoeken

Tedo

Alle onderdelen en nummers die je nodig hebt worden genoemd in de beginpost van de link naar dat Franse Megane forum. Inclusief de prijzen. Het schijnt met die verloopstekkers (afkomstig van een kabel voor een trekhaak) een vrij simpele klus te zijn. Als je gaat doormeten en draden omsoldeert om geen verloopstekkers te hoeven gebruiken, wordt het iets lastiger.

Of Renault het expres gedaan heeft? Alleen bij de hatchback dan, want bij de andere modellen zijn de bestaande lamphouders gewoon over te zetten in de phase 2 achterlichtunits.
Ik denk dat het bij de hatchback niet anders kon, omdat ook de positie van de diverse lampen anders is t.o.v. de phase 1.

Beltman

Dus als ik het goed begrijp heb ik de units en verloopstekkers nodig, het Franse forum en dan zou het moeten lukken? Als je de onderdeelnummers voor me op zou willen zoeken, graag. Dan ga ik de verloopstekkers bestellen, de units bestellen en dan ga ik het proberen!

Tedo

Vertaald van het Franse forum:

Benodigd materiaal:

- Rechter achterlichtunit Phase 2 referentie 8200413214 bij Renault dealer (94,13 euro ex. BTW)

- Linker achterlichtunit Phase 2 referentie 8200413216 bij Renault dealer (94,13 euro ex. BTW)

Of deze set van twee:
http://www.ebay.de/itm/RENAULT-MEGANE-II-2-RS-GT-FACELIFT-RUCKLEUCHTEN-ORIG-/150570782176?pt=DE_Autoteile&hash=item230eb7cde0

- Een kabelset voor een trekhaak voor de phase 2 (om de stekkers daarvan te recuperen voor het aansluiten van de phase 2 achterlichten) referentie 7711419214 bij Renault dealer (38 euro ex. BTW)

- een klein plat schroevendraaiertje.

Tedo


Beltman

Bedankt voor de info. Heb direct gereageerd op de Franse achterlichten! Hopen dat het wat wordt!

Beltman

Heb jij overigens zelf ervaring met deze Franse site?

Tedo

Ja, ik heb wel eens het e.e.a. gekocht via Leboncoin. Gaat wel op basis van goed vertrouwen. Nadeel is dat veel Fransen niet werken met overmaken via de bank, maar nog steeds met cheques. Als je mazzel hebt, heeft de verkopende partij wel Paypal.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev